۱۰۷۵۰
۳ نظر
۵۰۴۴
۳ نظر
۵۰۴۴
پ

‎موفق‌ترین طراح دنیا

داستان موفقیت جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی که در سال ۱۹۳۴ در پیاچنزای ایتالیا متولد شده، یکی از معروف‌ترین و با نفوذترین طراحان لباس است. او پس از تحصیلات مختصر پزشکی در دانشگاه میلان و فعالیت‌هایی که در زمینه عكاسی داشت، برحسب اتفاق وارد صنعت مد شد.



داستان موفقیت جورجیو آرمانی

خانه مد آرمانی (‎Giorgio Armani S.p.A.) یک شرکت طراحی مد و لباس ایتالیایی است که بیشتر به خاطر طراحی پوشاک مردانه شناخته شده است. این شرکت به طراحی و ساخت محصولات متنوعی شامل پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، لوازم دکور، جواهرات، عینک و ساعت با مارک‌های گوناگونی شامل جورجیو آرمانی، آرمانی کولزیونی، امپوریو آرمانی، آرمانی جینز، آرمانی جونیور، آرمانی اکسچنج و آرمانی کاسا می‌پردازد. آرمانی از طریق همکاری با سایر شرکت‌ها به حیطه‌های تازه‌ای مانند ساخت هتل‌ها و مراکز تفریحی زنجیره‌ای و حتی ساخت گوشی‌های موبایل نیز وارد شده است. این شرکت ضمن همکاری با شرکت سامسونگ، اقدام به طراحی و عرضه گوشی‌های موبایل لوکس با مارک آرمانی نموده و همچنین پس از همکاری با شرکت لوازم آرایشی لورآل، عرضه عطرهای زنانه و مردانه خود را آغاز کرده است.

داستان موفقیت جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی که در سال 1934 در پیاچنزای ایتالیا متولد شده، یکی از معروف‌ترین و با نفوذترین طراحان لباس است. او پس از تحصیلات مختصر پزشکی در دانشگاه میلان و فعالیت‌هایی که در زمینه عكاسی داشت، برحسب اتفاق وارد صنعت مد شد.

او پس از دوران سربازی، حرفه خود را با یک میز آرایشی ویترینی دریک فروشگاه بزرگ در میلان با نام لاریناسنت آغاز کرد. او بعدا بیان کرد که سبک کلاسیک خود را در طول این دوره و به دنبال سفرهای مکرر به بریتانیا رشد و توسعه داده است.

داستان موفقیت جورجیو آرمانی

زمانی که او در فروشگاه لاریناسنت مشغول به کار بود، دائما برای کسب اعتبار در بازار و دیدن مغازه‌ها و یاد گرفتن از آنها به لندن سفر می‌کرد. جورجیو در یکی از این سفرها تعدادی ژاکت کشباف پشمی‌زرد رنگ در یک بوتیک کوچک دید و آنها را به فروشگاه خودش آورد. این ژاکت‌های پشمی‌زرد مورد استفاده دوک ویندسور بود و برای مردم متوسط مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

او در سال ۱۹۴۶ با داشتن دانشی عمیق درباره پارچه و طراحی، به عنوان یک طراح در شرکت پوشاک مردانه «نینو چروتی هیتمن» استخدام شد. جورج آرمانی در سال ۱۹۷۴ اولین لباس مردانه خود را معرفی کرد و اولین مجموعه لباس زنانه او یک سال بعد ارائه شد. بعد از گذشت

داستان موفقیت جورجیو آرمانی

۱۰ سال از همکاری او با چروتی و ارائه طرح‌های مختلف برای این کمپانی، آرمانی به فکر افتاد که لباس‌هایی تحت نام خودش ارائه دهد و در سال ۱۹۷۵ این ایده را عملی نمود و بدین شکل پایه‌های شرکت آرمانی بنا نهاده شد. جورجیو آرمانی و سرجیو گالئوتی این شرکت را با سرمایه ده هزار دلار در سال ۱۹۷۵ در شهر میلان بنیان گذاشتند.

جورجیو آرمانی در سال ۱۹۷۹ شروع به تولید برای بازارهای آمریکا كرد. این شرکت در اوایل دهه ۱۹۸۰ توافقات مهمی ‌با شرکت اورآل برای تولید عطر انجام داد و خطوط جدید دیگری هم به شرکت اضافه کرد. در سال ۱۹۸۱ اولین سری فروشگاه‌های شعبه‌های پخش و فروش ارزان‌تر خود، شلوارهای جین آرمانی و بازار بزرگ آرمانی را افتتاح کرد. آرمانی همچنین در سال ۲۰۰۰ بخش جدید گریم و آرایشی را به محصولات خود افزود که توسط پت‌مگراس طرح‌ریزی می‌شد.

در سال ۲۰۰۰ مجله فوربز، جورجیو آرمانی را به عنوان موفق‌ترین طراح دنیا معرفی کرد. در آستانه قرن‌بیست و یکم طرح‌های آرمانی از ایتالیا فراتر رفت. در سال ۲۰۰۱ این مجله او را در لیست اعضای جدید مد و در ردیف نوزدهم قرار داد.

داستان موفقیت جورجیو آرمانی

اگرچه لباس‌های این شركت همواره از نظر طراحی مورد توجه بود، اما به عنوان یك طراح موفق‌ بر این باور بود كه لباس‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود كه برای پوشیدن مناسب و راحت باشند و تنها جنبه تزئینی و نمایشی نداشته باشند. یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های تولید آرمانی استفاده از رنگ‌های سرد در طراحی این لباس‌ها بود. لذا بسیاری بر این باورند كه جورجیو آرمانی نقش بسیار مهمی‌در جاودانه ساختن رنگ خاكستری در دنیای مد لباس داشته است و افرادی كه تولیدات آرمانی را انتخاب می‌كنند بر این باورند كه این لباس‌ها تنها به گروه یا طبقه خاصی تعلق ندارند و همه افراد در هر سن، گروه یا موقعیت اجتماعی حتما می‌توانند لباس مناسبی برای خود پیدا كنند.

داستان موفقیت جورجیو آرمانی

در حال حاضر بیش از 4700 كارمند در 13 نمایندگی تولید آرمانی در حال كار هستند و تعداد مراكز فروشگاهی این شركت به بیش از 300 نمایندگی در 36 كشور در سطح دنیا افزایش یافته است. این شرکت در پایان سال ۲۰۰۵ درآمدی بالغ بر 69/1 میلیارد دلار داشته است.

علاوه بر این، جورجیو آرمانی تصمیم گرفته است به طور انحصاری مسوولیت طراحی خانه‌های گران‌قیمت و مجلل و تبدیل خانه‌های كلاسیك و قدیمی‌شهر رم به خانه‌هایی لوكس، مدرن و امروزی را نیز برعهده گیرد.

منبع : ویوان نیوز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

داستان موفقیت جورجیو آرمانی



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد مهدی احمدی

      سلام.مرسی خوب بود
      میشه لطف کنین ایمیل شونوبرام ارسال کنیید

    • hanif

      بیوگرافی نسبتا خوب بود . من طراح لباس هستم و میخوام از طریق بخشی از دانش طراحی ایشان ب اعطلاعاتم اضافه کنم. امکانش هست؟

    • وهار

      بیوگرافی خوب بود.اگه امکانش هست از لباسایی که طراحی کردن عکس بیشتری بذارین.مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج