جاباما
۱۰۷۸۱۸۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش خطیب جمعه تهران به اتفاقات آمریکا

کسری بودجه شکننده، تبعیض نژادی، شکاف های اجتماعی، نافرمانی شخص اول کشور از نهادهای ملی و امنیتی، آشوب و مواردی از این قیبل نشانه های افول لیبرال دموکراسی در آمریکا است؛ استقامت ایران اسلامی در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است.

انتخاب: حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هواپیمای اوکراینی به حماسه ۱۹ دی اشاره کرد و گفت: این حادثه نشانگر پیوند عمیق مردم با ساحت مقدس مرجعیت است.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی باید همه ظرفیت خود را برای خلق قدرت به کار گیرد، ادامه داد: همه ملت ها، قدرت ها و نظام های سیاسی در اندیشه مرتبه برتر قدرت هستند؛ مؤلفه های قدرت عبارت از تلاش برای دستیابی به قدرت که در نهاد و فطرت انسان قرار داده شده است، نسبی بودن قدرت که با گذشت زمان جا به جا می شود، ارتقا بخشیدن سطح تأثیرگذاری انسان، تکاپو در جهت توسعه و تقویت، برخورداری از ضمانت اجرایی، هستند.

واکنش خطیب جمعه تهران به اتفاقات آمریکا

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به آیه شریفه «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» به تبیین عوامل کلیدی آفریننده قدرت از نگاه قرآن کریم پرداخت و بیان کرد: مراد از «الذین قالوا ربنا الله» انسان و جامعه ای که در پرتو ایمان اهل مهاجرت و جهاد بوده و در حکمت نظری و عملی پیشگام هستند؛ شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و فخری زاده افراد عالم و عاقلی هستند که به گوهر گرانبهای ایمان آراسته شده اند.

امام جمعه موقت تهران شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و فخری زاده را از مصادیق بارز «الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» برشمرد و بیان کرد: ایشان سه شخصیت عاقل و عالم هستند که در پرتو سلوک عقلانی و علمی در این جایگاه رفیع قرار گرفتند.

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را نماد عقلانیت دانست و اضافه کرد: عقلانیت ایشان را به این جایگاه رساند؛ بدون عقلانیت رسیدن به این جایگاه بلند محال است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه آیت الله مصباح یزدی را نماد صیانت از عقاید مسلمانان و استقامت در این مسیر توصیف و ابراز کرد: این عالم بزرگ نماد حیات عقلانی و علمی بود و تلاش می کرد به دانش و معرفت دست پیدا کند؛ ایشان در راه علم گام بر می داشت و سعی می کرد در مسیر ارتقای سطح دانش و معرفت جامعه به ویژه حوزه و دانشگاه گام بردارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در سایه استقامت می توان شاهد دستیابی به پیروزی های بزرگ بود، گفت: امروز دنیای اسلام نماد استقامت در برابر زیاده خواهی های استکبار است.

وی مطرح کرد: کسری بودجه شکننده، تبعیض نژادی، شکاف های اجتماعی، نافرمانی شخص اول کشور از نهادهای ملی و امنیتی، آشوب و مواردی از این قیبل نشانه های افول لیبرال دموکراسی در آمریکا است؛ استقامت ایران اسلامی در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در پایان خاطرنشان کرد: اگر قدم ها را عالمانه و با ثبات برداریم بر مشکلات چیره خواهیم شد؛ مشکلات کشور با علم و حرکت در صراط مستقیم رفع خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .....

      صراط مستیقم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج