۱۰۸۰۱۶۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بازنگری شرایط اضطرار آلودگی هوا در خوزستان

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: اعلام شرایط اضطرار آلودگی هوا در استان خوزستان باید مطابق قانون، بازنگری و برقرار شود.

ایسنا: معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: اعلام شرایط اضطرار آلودگی هوا در استان خوزستان باید مطابق قانون، بازنگری و برقرار شود.

فاضل عبیات در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اهواز که چهارشنبه شب (۲۴ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان فرآیند جلسات و رسیدگی به مسائل آلودگی هوا و وظایفی که قانون هوای پاک در این زمینه بر عهده دستگاه‌ها گذاشته است، باید به جد و با استمرار بیشتر دنبال شود.

وی افزود: اینگونه پدیده‌ها برای مردم کاملاً ملموس و محسوس است و مورد قضاوت عام قرار می‌گیرد و این موضوع، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. آلودگی هوا مساله‌ای است که شهروندان اهوازی با آن روبه‌رو هستند و بنابراین متولیان مدیریت و مقابله با این پدیده که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، کاملاً در معرض ارزیابی و قضاوت قرار می‌گیرند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه گزارش سیاهه انتشار باید تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به اتمام برسد، عنوان کرد: سیاهه انتشار، یک اطلاعات پایه است که سهم آلاینده‌ها را در استان خوزستان مشخص می‌کند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌هایی که مطابق قانون هوای پاک ملزم هستند که شرایط اضطرار را تشخیص دهند، در یک کمیته فنی وضعیت خود را تشریح کنند و نیاز وضعیتی که اکنون در ارتباط با زیرساخت‌ها و اطلاعات در دسترس دارند را اطلاع دهند تا این فرآیند تشکیل شود؛ اعلام شرایط اضطرار آلودگی هوا در استان خوزستان باید مطابق قانون، بازنگری و برقرار شود.

عبیات در خصوص تشکیل کمیته فنی بررسی علل آلودگی هوا، تصریح کرد: کمیته فنی باید بحث علل آلودگی هوا را به جمع‌بندی کارشناسی برساند و نتیجه را در جلسات مربوط به کارگروه هوای پاک و کارگروه‌هایی که طبق قانون هوای پاک ملزم به تشکیل آن‌ها هستیم و به صورت هفتگی برگزار می‌شود، ارائه دهند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات کارگروه هوای پاک به صورت هفتگی، گفت: فرصت برای صحبت کردن در این زمینه وجود دارد و در این خصوص، کم گفتگو شده است؛ ذهنیت و قضاوت‌ها باید همراه مردم و به شکل شفاف باشد و باید سهم هر کدام از دستگاه‌ها، شرکت‌ها و منابع از آلاینده‌ها برای ما کاملا روشن شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: شرکت نفت نیز باید با همکاری و مشارکت شهرداری در مدت یک هفته کار مربوط به مصوبات خود را انجام دهد و در غیر این صورت اداره حفاظت محیط زیست موظف است که این مساله را در دادگاه ذیصلاح مطرح کند.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز در خصوص سایت صفیره اقدامات خود را از جمله استقرار ماشین آتش‌نشانی و اتمام کار سلول شماره ۲ و آغاز کار سلول شماره ۳ تا پایان سال انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج