جاباما
۱۰۸۴۸۱۴
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

غلامرضا حاج محمدی درگذشت

غلامرضا حاج محمدی از شاخص‌ترین اساتید موسیقی استان سمنان و شاهرود است که سابقه ۱۴ سال عضویت در ارکستر سمفونیک تهران را در کارنامه داشت؛ پس از یک عمر آموزش و کار هنری، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

خبرگزاری ایسنا: غلامرضا حاج محمدی از شاخص‌ترین اساتید موسیقی استان سمنان و شاهرود است که سابقه ۱۴ سال عضویت در ارکستر سمفونیک تهران را در کارنامه داشت؛ پس از یک عمر آموزش و کار هنری، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
غلامرضا حاج محمدی درگذشت
این چهره نام آشنای موسیقی که متولد 1314 در روستای دهملای شاهرود بعد از فارغ‌التحصیلی از هنرستان عا لی موسیقی تهران به مدت چهارسال از سوی وزارت فرهنگ و هنر برای ادامه تحصیل در کشور آلمان بورس شد.
این هنرمند شاهرودی در سال 1342 پس از پایان تحصیلات و بازگشت به وطن در هنرستان عا لی موسیقی به تدریس سازشناسی پرداخت.
14 سال عضویت در ارکستر سمفونیک تهران ، ارکستر اپرا نوازنده ترمبون و آلات ضربی و ارکستر فارابی رادیو ایران به رهبری استاد مرتضی حنانه، دوره سازسازی "سازهای بادی چوبی و برنجی" و آموزش موسیقی در شاهرود، دامغان و سمنان و سرپرستی موسیقی استان سمنان از جمله خدمات این چهره برجسته موسیقی است.
تالیف چندین کتاب از جمله تئوری موسیقی (موسیقی نظری)از سوی انتشارات چنگ،ایجاد ارکستر هارمونی با حضور شماری از نوجوانان پرورشگاه ، ساختن چندین ساز بادی ( فلوت و کلارینت) در کارگاه، تاسیس انجمن موسیقی در شاهرود ، راه‌اندازی آموزشگاه موسیقی و...از دیگر خدمات این چهره نوسیقایی استان سمنان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان طی پیامی درگذشت حاج غلامرضا حاج محمدی استاد موسیقی استان و شهرستان شاهرود را به اهالی فرهنگ و هنر و به ویژه اهالی موسیقی این استان تسلیت گفت.
فرشید فلاح با تسلیت درگذشت این استاد موسیقی، با خانواده مرحوم حاج محمدی ابراز همدردی کرد و درگذشت این هنرمند را به اهالی فرهنگ و هنر و نیز دوستداران وی، شاگردان و فعالان هنر موسیقی شهرستان شاهرود و استان سمنان تسلیت گفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درگذشت این هنرمند موسیقی را که از فعالان موسیقی و هنرمندی دلسوز بود را ضایعه ای جبران ناپذیر برای اهالی هنر موسیقی دانست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بشیر

      روحش شاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج