۱۰۹۱۰۷۰
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

رسیدگی به پرونده گوهر ناز در قم آغاز شد

رسیدگی به پرونده شرکت کیمیا سرخ نشاط آفرین ایرانیان (گوهر ناز) با اتهام اخلال در نظام اقتصادی با وصول مطالبه های حقیقی و حیف و میل کردن پول های مردم پولشویی و کلاهبرداری در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلاگران در نظام اقتصادی قم آغاز شد.

ایرنا: رسیدگی به پرونده شرکت کیمیا سرخ نشاط آفرین ایرانیان (گوهر ناز) با اتهام اخلال در نظام اقتصادی با وصول مطالبه های حقیقی و حیف و میل کردن پول های مردم پولشویی و کلاهبرداری در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلاگران در نظام اقتصادی قم آغاز شد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری قم معاون دادستان انقلاب اسلامی این استان در نخستین جلسه رسیدگی به اتهام های پرونده شرکت کیمیا سرخ نشاط آفرین ایرانیان (گوهر ناز) با اشاره به تشکیل پرونده از یک سال قبل با ورود دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی اظهار داشت: در این پرونده متهم با وعده اعطا سودهای ۳۵ تا ۴۵ درصد به جمع آوری مبالغ هنگفتی از مردم کرده است.

زارع مولایی افزود: متهم فعالیت های اقتصادی قابل توجهی نداشته که بتواند سودهای وعده داده شده را عملی کند که بدین صورت از طرف دستگاه های اطلاعاتی مشکوک شده و مورد رصد قرار می گیرد.

مولایی با اشاره به فرصت ۲ ماهه دادستان به متهم برای تسویه حساب و جذب نکردن سرمایه های جدید افزود:متهم در زمان تعیین شده اقدام به جذب سرمایه های بالای یک میلیارد ریال می کرد و از طریق اصل پول های مردم به پرداخت سود های وعده داده شده اقدام می کرد.

معاون دادستان قم با اشاره به اینکه پس از این اتفاق های پرونده ای در دادگاه زیر نظر بازپرس شعبه چهار تشکیل شد و از آن زمان روند رسیدگی به این پرونده آغاز می شود.

وی افزود: امروز کیفر خواست و دفاعیات متهم ردیف اول قرائت شد و متهمان به بیان دفاعیات خود اقدام کردند و فردا دفاعیات وکیل متهم ردیف اول ومتهمان وکلا خوانده می شود.

کلاهبرداری از نوع مانورهای پولشویی، صرف عواید و سرمایه های به دست آمده به اموال منقول و غیر منقول اتهام اصلی در این پرونده است.

این پرونده یک متهم اصلی و ۶ متهم به جرم معاونت در جرم به مبلغ ۲۳۸ میلیارد و ۳۳ میلیون و ۷۶۶ هزار تومان دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      متاسفانه منم یکی از مال باخته هام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج