۱۰۹۱۰۸۷
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

دولت روحانی از صبح تا شب، رویای برجام دارد

دولت روحانی اگر بخواهد تصویری غیررادیکال و مصالحه‌جو از دولت بایدن برای خود بسازد، روی همان پله اول نردبانی که هشت سال است ایستاده، متوقف خواهد شد؛ اگر از همان پله نیز پایین نیفتد.

کیهان نوشت: دولت روحانی اگر بخواهد تصویری غیررادیکال و مصالحه‌جو از دولت بایدن برای خود بسازد، روی همان پله اول نردبانی که هشت سال است ایستاده، متوقف خواهد شد؛ اگر از همان پله نیز پایین نیفتد.

این تحلیل را روزنامه جوان منتشر کرده و می‌نویسد: شخص بایدن به‌رغم جا افتادن کامل دولتش در آمریکا هنوز درباره برجام به جز یک «NO» و یک تکان دادن سر به جای «YES» آن هم به جبر سوالات مشخص و گریزناپذیر یک خبرنگار چیزی بر زبان نیاورده است. تا آنجا که کاخ سفید مجبور شد توضیح دهد که آن «نه» بایدن به معنی نفی همه غنی‌سازی ایران نیست.

کارگزاران بایدن از وزیر خارجه تا سخنگویان وزارتخانه و کاخ سفید تا مشاور امنیت ملی نیز گویی همگی از روی یک نوشته چند خطی می‌خوانند: «ایران باید به برجام بازگردد و ما پس از اطمینان و راستی‌آزمایی به برجام بازمی‌گردیم و آن را بستری برای مذاکرات بعدی می‌کنیم.»

در مقابل، دولت مستقر ایران صبحانه را با مربای برجام و ناهار را با سالاد برجامی می‌خورد و در شام نیز برای خود پپسی برجامی باز می‌کند تا رویای شیرین برجام را در خواب هم از دست ندهد. اگر برنامه افتتاح مجازی یک سیستم فاضلاب هم باشد، با پیچشی خاص سری به داستان برجام می‌زنند، همراه با تناقض و چندپاره‌گویی.

مشکل دولتمردان ایرانی آن است که از درک مواضع تند بایدن در سیاست خارجی و از جمله برجام عاجزند.

ساده‌لوحانه‌ترین تصور از سیاست بایدن مقابل ایران آن است که مبارزه او با دولت قبلی در رسیدن به قدرت را به مواضع برجامی او تقلیل دهیم و تصور کنیم آنچه ترامپ با برجام کرد، مطلوب بایدن نیست. به همین خاطر است که الان دولتمردان ایران می‌گویند «احساس می‌کنیم بایدن همان رویکرد ترامپ را دنبال می‌کند و حرف تازه‌ای از او نشنیده‌ایم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آنیتا

      قشنگ گفتی

    • بدون نام

      افرین بر روز نامه جوان

    • بدون نام

      خویه چون اگر بر جام نبود وضع از این بد تر بود

    • بدون نام

      کاملا درست تحلیل تحلیل کردید دولت ایران باید رویای برجام را از سر بیرون کند تا موفق شود از آمریکا واروپا آبی برای ما گرم نمی شود آقای روحانی لطفا رویای برجام را از سر بیرون کنید

    • حسن احمدی

      غیر از این تحلیلها ..توقعی از کیهان وجوان تا دولت روحانی است نباید داشت زنده باشیم ودولت اینده محبوب شان بیاید تا ببینیم چه بلبل زبانی که نکنند ...یاحق

      پاسخ ها

      • حمید (ع)حمید ع.

        منفی بافها خوش باشید

    • بدون نام

      کیهان نقش خود را در رسیدن به این نقطه حاشا نکن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج