جاباما
۱۰۹۲۷۲۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نامه به وزیر صنعت درباره پیش‌فروش خودرو‌ها

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست جزئیاتی از نامه این سازمان به وزیر صمت درباره پیش‌فروش خودروها را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست جزئیاتی از نامه این سازمان به وزیر صمت درباره پیش‌فروش خودروها را تشریح کرد.

سیدمهدی میرزایی‌قمی با انتقاد از وزارت "صمت" درباره اخذ نکردن استعلامات زیست‌محیطی برای پیش‌فروش محصولات خودروسازان از این سازمان، اظهار کرد: ما سال گذشته و در زمان دوره قبلی وزارت صمت، مکاتبه‌ای را با این وزارتخانه انجام دادیم و اعلام کردیم اگر پیش‌فروشی قرار است برای خودروها انجام شود، حتما باید استعلامی از سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه آیا مجوزهای لازم برای مسائل زیست‌‌محیطی را دارد یا خیر، صورت بگیرد و پس از آن وزارت صمت اقدام به پیش‌فروش محصولات خودروسازان بکند که متأسفانه اقدامی در این راستا صورت نگرفت.

وی ادامه داد: به تازگی نامه‌ای از سوی سازمان محیط زیست برای آقای رزم‌حسینی، وزیر صمت ارسال کردیم و مجددا موضوع را متذکر شدیم که براساس ماده ۴ قانون هوای پاک، حتما وزارت صمت قبل از اینکه مجوز پیش‌فروش را در کمیته خودرو صادر کند، استعلام مسائل زیست‌محیطی را از سازمان محیط زیست اخذ کند.

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست، یکی از عواقب اخذ نکردن مجوزهای زیست‌محیطی در پیش‌فروش خودروها را ایجاد مشکلاتی برای خریداران دانست و افزود: اگر مجوزها و استعلامات زیست‌محیطی پیش از پیش‌فروش خودروها از سازمان محیط زیست اخذ نشود، ممکن است خدایی ناکرده برای افرادی که از طریق طرح‌های پیش‌فروش، خودرویی را خریداری می‌‌کنند، به جهت انجام تعهد از سوی خودروساز، مشکلاتی ایجاد شود.

میرزایی‌قمی تصریح کرد: تاکنون وزارت صمت برای پیش‌فروش هیچ خودرویی استعلامات زیست‌محیطی را از سازمان محیط زیست اخذ نکرده است.

وی اضافه کرد: نکته مهمی که درباره پیش‌فروش خودروها مطرح است، این است که در ماده ۴ قانون هوای پاک این موضوع مطرح شده و مربوط به وزارت صمت است، به دلیل اینکه مجوز پیش‌فروش خودرو را کمیته خودرو که در وزارت صمت مستقر است، برای خودروسازان صادر می‌کند.

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مفاد ماده ۴ قانون هوای پاک، گفت: طبق این ماده قانونی، وزارت صمت مکلف است پیش از صدور مجوز پیش‌فروش خودروها در کمیته خودرو، نسبت به اخذ استعلامات زیست‌محیطی از سازمان محیط زیست اقدام کند که متأسفانه تاکنون این کار انجام نشده است.

میرزایی‌قمی افزود: ما این موضوع را به وزارت صمت اعلام کرده‌ایم و گفته‌ایم در صورتی که این استعلامات زیست‌محیطی قبل از پیش‌فروش از سازمان محیط زیست اخذ نشود، مسئولیتی از لحاظ مسائل زیست‌محیطی متوجه سازمان محیط زیست نخواهد بود.

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: اصل قضیه هماهنگی‌هایی است که سازمان محیط زیست در این موضوع می‌بایست با سازمان محیط زیست انجام دهد که هماهنگی‌ها و استعلامات زیست‌محیطی درباره پیش‌فروش هیچ خودرویی صورت نگرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج