جاباما
۱۰۹۲۸۷۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بازبینی تاریخچه آثار موزه بریتانیا

موزه بریتانیا یک متصدی برای تحقیق درباره تاریخچه آثار این موزه که آثار بحث‌برانگیزی با تاریخچه مرتبط با برده‌داری و دوران استعماری را شامل می‌شوند، تعیین کرده است.

خبرگزاری ایسنا: موزه بریتانیا یک متصدی برای تحقیق درباره تاریخچه آثار این موزه که آثار بحث‌برانگیزی با تاریخچه مرتبط با برده‌داری و دوران استعماری را شامل می‌شوند، تعیین کرده است.
بازبینی تاریخچه آثار موزه بریتانیا
به نقل از نشنال، «ایزابل مک‌دونالد» به عنوان مسوول تحقیق درباره تاریخچه مجموعه عظیم موزه بریتانیا که حدود هشت میلیون اثر را شامل می‌شود انتخاب شده است.
به گفته سخنگوی موزه بریتانیا وظیفه این متصدی جدید نظارت کلی بر تاریخچه آثار تاریخی و هنری موزه و چگونگی حضور آن‌ها در مجموعه موزه است.
دهه‌های متوالی است که جدال‌هایی بر سر مالکیت برخی از آثار مهم این موزه شکل گرفته و بسیاری از کشورها سال‌هاست که خواستار بازگردانده شدن آثار دوران استعمار هستند.
برای مثال یونان و نیجریه به ترتیب خواستار بازگردانده شدن مرمرهای پارتنون و برنزهای بنین شده‌اند.
گفته می‌شود مرمرها توسط ماموران یک اشراف‌زاده بریتانیایی در اوایل قرن نوزدهم میلادی از محل اصلی خارج شده‌اند با این‌حال مالک این مرمرها مدعی شده بود که این آثار را با یک مدرک رسمی در اختیار داشته است.
برنزهای بنین نیز توسط سربازان بریتانیا در جریان اردوکشی به جایی که زمانی از آن به عنوان پادشاهی بنین نام برده می‌شد خارج شده‌اند.
بخش زیادی از مجموعه آثار موزه بریتانیا از مجموعه‌داران خریداری شده یا به عنوان هدیه پذیرفته شده است که از جمله آن‌ها به ۷۱هزار اثری که از طرف فردی مرتبط با تجارت برده به این موزه اهدا شده می‌توان اشاره کرد. البته سردیس این فرد در پی جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» از موزه بریتانیا حذف شد.
موزه بریتانیا اعلام کرده است بخشی از نتایج تحقیقات جدید را در آینده منتشر خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج