جاباما
۱۰۹۳۱۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

قورمه سبزی براي طبقه حساس!

این را می‌دانیم که همه خانم‌های ایرانی بهترین آشپز‌های دنیا را درس می‌دهند اما این دستور، یک دستور ساده برای پخت قورمه سبزی نیست! شک دارید، خب کاری ندارد امتحان کنید.

قورمه سبزی براي طبقه حساس!
مجله زندگی ایده آل: در همان صحنه‌های ابتدایی فیلم طبقه حساس است که از قرمه سبزی معروف فیلم پرده‌برداری می‌شود. قورمه‌سبزی که تنها پانته آ بهرام می‌تواند درست کند و هیچ کس نمی‌داند آن را چطور درست کند. پانته آ بهرام که می‌میرد، رضا عطاران می‌ماند و دخترش (آزاده صمدی) که بدترین دستپخت دنیا را از منظر پدر دارد و برای او بدترین غذای جهان یعنی ماکارونی درست می‌کند. خب حالا تصورش را بکنید که رضا عطاران چه کار باید بکند؟ تا همین چند روز پیش زن کدبانویی داشت که برایش بهترین غذاها را می‌پخت و دستپختش بین تمام فامیل تک بود. حالا می‌خواهیم دستور پخت این غذای لذیذ را برای شما بیاوریم.

* این را می‌دانیم که همه خانم‌های ایرانی بهترین آشپز‌های دنیا را درس می‌دهند اما این دستور، یک دستور ساده برای پخت قورمه سبزی نیست! شک دارید، خب کاری ندارد امتحان کنید.

قورمه سبزی براي طبقه حساس!

مواد لازم

  • گوشت ماهیچه یا مغز ران : ۶۰۰ گرم
  • در صورت استفاده از ماهیچه با استخوان از ۸۰۰ گرم گوشت استفاده می‌کنیم.
  • سبزی (به میزان نسبتا مساوی تره و جعفری به همراه مقداری برگ اسفناج و کمی شنبلیله) در صورت دلخواه در سبزی قورمه سبزی گشنیز اضافه می‌کنیم که این رسم مربوط به ترک‌هاست.
  • لوبیا قرمز یا چشم بلبلی: ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم
  • لیمو امانی درسته: ۴ تا ۵ عدد
  • برای بیشتر ترش شدن خورش از میزان دلخواه آبغوره یا آب لیموترش تازه استفاده می‌کنیم.آب نارنج نیز برای ترش کردن خورش استفاده می‌شود اما به اندازه آبغوره و آبلیمو ترشی ندارد.
  • پیاز سرخ شده۳ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: به میزان لازم برای سرخ کردن (حدودا به۲۰۰ گرم روغن حتما احتیاج داریم).

روش تهیه:

1. لوبیاها را جداگانه می‌پزیم و کنار می‌گذاریم.

2. گوشت را با یک پیاز خام کوچک و مقدار خیلی کم زردچوبه داخل روغن تفت می‌دهیم تا بعد از پخت عطر خوبی داشته باشد. وقتی کمی سرخ شد پیاز سرخ شده را با 2 تا 3 لیوان آب می‌گذاریم تا خوب بپزد. بهتر است برای این کار از زودپز استفاده کنیم.

3. سبزی را نیز کاملا به دقت تمیز کرده، می‌شوییم و اجازه می‌دهیم تا کاملا آب آن گرفته و خشک شود. پس از خشک شدن کامل سبزی‌ها را ریز خرد کرده داخل تابه‌ای بزرگ با مقداری مناسب روغن سرخ می‌کنیم تا عطر خوش آن متصاعد شود.

4. در مرحله آخر گوشت و لوبیا را به سبزی اضافه کرده لیمو امانی​ها را نیز از یک طرف شکسته و داخل خورش می‌اندازیم، اگر احساس کردیم که آب خورش کم است به آن مقداری آب اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا خورش جا بیفتد. از نشانه‌های جا افتادن خورش علاوه بر بوی خوش آن روغن انداختن خورش است که بعد از کمی جوشیدن روغن روی خورش جمع شده و ما متوجه می‌شویم خورش آماده است. دقت می‌کنیم جوشیدن خیلی زیاد نیز تمام خواص موجود در مواد را از بین خواهد برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • في في سرآشپز

      تو كه مردي با اين دستور پخت قرمه سبزيت !!! بيچاره مردم رو كه ناك اوت كردي تا ابد قرمه نمي پزن مگر از ننه جوناي قديميشون ياد گرفته باشن . قرمه سبزي خوشمزه كه اينجوري نيست .... " لوبيا بپز بزار كنار... بعد پياز داغ بيگير بزا كنار .... اينا چيه اينجا نوشتي بابا !!! قرمه سبزي رو برو از مادرهاي نازنينمون ياد بگير كه با وجود اونهمه خوشمزگي چه آسون ميپختن . انشاالله كتاب آشپزيم كه چاپ شد بهت ميگم قرمه سبزي رو چطوري بايد پخت !

    • ستاره

      خیلی چرت ومسخره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج