۱۰۹۳۹۷۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

امکان انتخاب شعب اخذ رأی خلوت برای انتخابات

انتخابات ۱۴۰۰ با دستورالعمل‌های دقیق‌تر برپا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مردم می‌توانند با مراجعه با یک نرم افزار اینترنتی، خلوت‌ترین شعب را انتخاب کنند.

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در ارتباط زنده تلفنی با رادیو گفت‌وگو، درباره اقدامات وزارت کشور برای برپایی انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: یکسال اخیر با کرونا درگیر هستیم که قطعا در انتخابات تاثیر دارد.

وی گفت: سال گذشته اولین انتخابات کرونایی را داشتیم که البته ابتدای ورود ویروس کرونا بود و دستورالعمل‌ها نیز جزو اولین‌ها بودند.

عرف با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات در شهریور با دستورالعمل‌های بالاتری صورت پذیرفت، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ با دستورالعمل‌های دقیق‌تر برپا می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله اساسی برای ما این است که بتوانیم میان حضور مردم و سلامت، نقطه‌ای بهینه پیدا کنیم که ضمن مشارکت مردمی، سلامتی جامعه به خطر نیفتد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در کمیته اجتماعی بحث‌هایی همراه با وزارت بهداشت دنبال شده است که چند مقطع از انتخابات را پوشش می‌دهد که مرحله نخست آن، ثبت نام است. شورا‌ها جمعیت قابل توجهی را به خود می‌بیند و سلامتی همه ثبت نام کننده‌های آن مهم است؛ البته ثبت نام به شکل غیر حضوری خواهد بود.

وی ثبت نام را از طریق فرآیند‌های موبایلی دانست و افزود: تطبیق با نام داوطلبان مسئله‌ای است که با همکاری هیئت نظارت در حال بررسی است.

معاون وزیر کشور گفت: ما افراد را از طریق کد ملی و کارت بانکی احراز می‌کنیم؛ افراد بر اساس قانون باید مراجعه کنند که اگر در نهایت قرار باشد کسی مراجعه کند، باید پرسشنامه‌ای را پر کند و مراحل ثبت نام از قبل انجام شده است.

عرف افزود: مرحله تبلیغات نیز جزو دغدغه‌های ماست، ولی در حوزه ریاست جمهوری که میتینگ‌ها و ستاد‌ها را در بر دارد، تلاش خواهیم کرد با استفاده از رسانه و فضای مجازی، شاهد هیچ حضوری نباشیم مگر با رعایت پروتکل‌ها که احتمالا در فضای باز خواهد بود.

وی گفت: طی جلسه‌ای که با مرکز ملی فضای مجازی، بحث‌های بسیاری صورت گرفت تا از همه ظرفیت‌های این فضا بهره ببریم تا فضای حضوری، به سمت اقدامات غیر حضوری پیش رود.

عرف اضافه کرد: ما از ظرفیت ستاد ملی کرونا و موافقت شورای نگهبان تلاش داریم نماینده‌ها در رسانه‌های محلی خود اقدام به تشریح برنامه‌ها کنند و تلاش داریم تبلیغات نیز حتی الامکان غیر حضوری باشد.

وی در خصوص اقدامات روز رأی‌گیری هم گفت: تلاش داریم به‌نحوی مدیریت کنیم که مردم با تراکم روبرو نشوند.

عرف از تعیین سقف ۱۰۰۰ رأی برای هر صندوق خبر داد و افزود: صندوق پر تراکم نخواهیم داشت و صداوسیما همچون گذشته از صفوف طویل مردمی گزارشی نخواهد داشت.

وی در این‌باره گفت: خیال مردم از لحاظ تعدد شعب و صندوق‌ها باید راحت باشد و مردم می‌توانند با مراجعه با یک نرم افزار، خلوت‌ترین شعب را انتخاب کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج