جاباما
۱۰۹۸۳۳۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جزئیات احتمالی طرح ظریف به ۱+۵ درباره برجام

دولت آقای بایدن به دلیل شرایط سختی که در عرصه سیاست داخلی دارد به دنبال زمان بیشتر است تا بتواند به مرور همراهی جمهوری‌خواهان و حتی متحدان منطقه‌ای را برای بازگشت به قطعنامه ۲۲۳۱ جلب کند؛ لذا امروز پذیرش و اجرای این پیشنهاد ایران بستگی به آن دارد که آمریکا چقدر در سخن و عزم و اراده برای احیای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ جدی است.

انتخاب: یک تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است که بسته پیشنهادی آقای ظریف برای اعضای برجام شانس بالایی برای موافقت و اجرا دارد.

دیاکو حسینی درمورد طرحی که ظریف از آن اخیرا برای ارائه به ۱+۴ سخن گفته، اظهار داشت: ما درباره جزییات این پیشنهاد نمی‌توانیم صراحتا صحبت کنیم، چراکه ما اطلاعی از جزییات این بسته پیشنهادی نداریم و لذا نمی‌توانیم درباره مفاد آن صحبتی بکنیم. ولی من فکر می‌کنم که آقای ظریف در این پیشنهاد با حفظ اصولی که مدنظر جمهوری اسلامی ایران بود، یک سری مواردی را مثل لغو تحریم‌ها را شاید مطرح کرده که باید قبل از هر اقدامی از جانب طرفین برجام، این اتفاق رخ بدهد.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: مساله بعدی احتمالا می‌تواند موضوع نحوه برگزاری دیدار و نشست جهت هموارشدن نشان‌دادن مواضع طرفین برای اجرای تعهدات خودشان در قبال برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و در نهایت چگونگی احیای برجام باشد. من تصور می‌کنم که با توجه به آنکه پیشتر آمریکایی‌ها با درخواست ایران برای لغو تحریم‌ها مخالفت کردند و ایران نیز پیشنهاد جلسه غیررسمی را نپذیرفته بود، این طرح پیشنهادی آقای ظریف شانس بالایی برای پذیرش و موافقت را دارد.

جزئیات احتمالی طرح ظریف به ۱+۵ درباره برجام

وی تاکید کرد: این بسته پیشنهادی نشان دهنده جدیت ایران در این مساله است. منتها برای ایران بازگشت به قطعنامه ۲۲۳۱ یعنی لغو تحریم‌ها بسیار مهمتر از اجرا و احیای برجام است و احتمالا ایران در این بسته پیشنهادی به دنبال آن بوده که راه‌های بهانه‌گیری از جانب آمریکا را برای لغو تحریم منتفی کند.

حسینی خاطرنشان کرد: دولت آقای بایدن به دلیل شرایط سختی که در عرصه سیاست داخلی دارد به دنبال زمان بیشتر است تا بتواند به مرور همراهی جمهوری‌خواهان و حتی متحدان منطقه‌ای را برای بازگشت به قطعنامه ۲۲۳۱ جلب کند؛ لذا امروز پذیرش و اجرای این پیشنهاد ایران بستگی به آن دارد که آمریکا چقدر در سخن و عزم و اراده برای احیای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ جدی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج