جاباما
۱۰۹۸۳۸۵
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

چرا بایدن جرأت مجازات ولیعهد سعودی را ندارد؟

با اینکه گزارش سرویس اطلاعات آمریکا ولیعهد عربستان را متهم ردیف اول در قتل روزنامه نگار و منتقد سعودی اعلام کرد اما باز هم واشنگتن به دلیل حفظ منافع خود در منطقه جرات مجازات او را ندارد.

ایسنا: با اینکه گزارش سرویس اطلاعات آمریکا ولیعهد عربستان را متهم ردیف اول در قتل روزنامه نگار و منتقد سعودی اعلام کرد اما باز هم واشنگتن به دلیل حفظ منافع خود در منطقه جرات مجازات او را ندارد.

کیت بدینگفیلد، مدیر روابط کاخ سفید در مصاحبه با شبکه "سی ان ان" گفت، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی گام بزرگی برداشت که دولت سابق آمریکا برنداشته بود.

در این گفت‌وگو سی ان ان مطرح کرد: روشن است که بایدن معتقد است حفظ روابط با عربستان مهمتر از مسؤول مستقیم دانستن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در پرونده خاشقجی است اما آیا ولیعهد فکر نکرد که قتل خاشقجی مهمتر از روابط با آمریکاست؟

چرا بایدن جرأت مجازات ولیعهد سعودی را ندارد؟

بدینگفیلد پاسخ داد، برای بایدن کاملا روشن است که قتل این روزنامه نگار جنایتی وحشتناک و غیر قابل قبول بود و مساله‌ای نیست که آمریکا با گذشت زمان از آن چشم پوشی کند. واشنگتن این موضوع را به دولت عربستان تشریح کرد و گام‌های محکمی برداشت و افراد و باندی که دست به این جنایت زدند را تنبیه کرد.

وی ادامه داد، اما واشنگتن باید تصمیماتی در راستای منافع خود در منطقه بگیرد، باید تصمیماتی در راستای کمک به خود برای پایان دادن به جنگ یمن بگیرد.

سی ان ان به نقل از مسؤولان دولت آمریکا اعلام کرد، پیش از انتشار گزارش سرویس اطلاعات داخلی درباره خاشقجی جنجال یا نوعی تنش در کاخ سفید وجود داشت اما گزینه مجازات ولیعهد سعودی مطرح نبود.

یکی از مسؤولان وزارت خارجه آمریکا هم گفت، دولت بایدن در این بحث‌ها حتی از وزارت خارجه نخواست روی گزینه‌های مربوط به نحوه مجازات بن سلمان کار کند.

مسؤولی دیگر در این وزارتخانه گفت، مجازات بن سلمان اصلا گزینه قابل اجرا نیست چون ممکن است برخی طرح‌های مهم در منطقه را دگرگون کند.

دو مسؤول دیگر در دولت آمریکا هم گفتند، مجازات ولیعهد سعودی بسیار پیچیده خواهد بود و ممکن است منافع ارتش آمریکا در عربستان را تهدید کند.

سرویس اطلاعات آمریکا در گزارشی اعلام کرد، دفتر مدیر اطلاعات ملی احتمال می‌دهد ولیعهد شخصا با ترور خاشقجی در سال ۲۰۱۸ موافقت کرده باشد.

در این گزارش آمده است، طبق ارزیابی انجام شده، ولیعهد با عملیات ترور یا قتل خاشقجی در ترکیه موافقت کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۹

      چون گاو شیر ده آنوقت به بایدن شیر نمی دهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلاراااااااااای نفتیییییییی پس چییییییی؟؟؟؟؟!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج