جاباما
۱۰۹۹۹۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

Burberry، چگونه این همه محبوب شد؟

بربری توسط "توماس بربری" در سال ۱۸۵۶ و هنگامی که وی ۲۱ ساله بود تاسیس شد... در سال ۲۰۰۶، "آنجلا آرنتس" به عنوان مدیر عامل بربری برگزیده شد و به همراه بیلی بار دیگر این شرکت را به یک خانه مد لوکس در سطح جهانی مبدل کردند.

پول نیوز: بربری خانه مد لوکس بریتانیایی است که به عرضه لباس، متعلقات مد، ادکلن، عینک و محصولات آرایشی می پردازد. این شرکت توسط "توماس بربری" در سال ۱۸۵۶ و هنگامی که وی ۲۱ ساله بود تاسیس شد.

توماس دستیار سابق یک پارچه فروش بود و مغازه کوچک خود را در باسینگ استاک، همپشایر افتتاح کرد. تا سال ۱۸۷۰، این مغازه به واسطه فروش طیف گسترده ای از پوشاک باکیفیت مشهور شده بود. در سال ۱۸۸۰، توماس بربری پارچه ای جدید و ضد آب را اختراع کرد که به نام "گاباردین" شناخته می شود.

Burberry، چگونه این همه محبوب شد؟

در سال ۱۸۹۱، بربری نخستین فروشگاه خود در هی مارکت، لندن را افتتاح کرد. در همان دوران بود که نام شرکت به بربریز تغییر کرد زیرا پیش تر بسیاری از مشتری های این شرکت در سراسر جهان آن را بربریز لندن می نامیدند و این نام تا زمان باز برندسازی این شرکت در اواخر قرن بعد باقی ماند. بین سال های دو جنگ جهانی بود که بربری بارانی معروف خود به نام ترنچ کت (Trench Coat) و الگوی شطرنجی که به عنوان آستر استفاده می شد را معرفی کرد.

Burberry، چگونه این همه محبوب شد؟

طی سال های دهه ۱۹۷۰ برند بربری از محبوبیت بیشتری در بازار داخلی انگلیس برخوردار شده و در دهه ۱۹۸۰ این شرکت رشد سریع صادرات خود را به واسطه تقاضای قوی از آمریکا و ژاپن برای محصولات انگلیسی شاهد بود. تا اواسط دهه ۱۹۸۰، صادرات، دو سوم از فروش بربری را تشکیل می داد. اما با در نظر گرفتن این مساله که یک سنت خوب برای امروز به اندازه کافی خوب نیست، بربری بازار مشتری های جوان را در دستور کار خود قرار داد. در همین راستا، محصولات مختلف بربری از کیف دستی و کمربند تا شرت های باکسر که البته همه آنها همانند محصولات گذشته بربری از بالاترین کیفیت برخوردار نبودند، روانه بازار شدند.

Burberry، چگونه این همه محبوب شد؟

تا اواسط دهه ۱۹۹۰ تلاش های این شرکت به بار نشسته و فروش بربری بیش از یک سوم افزایش یافته بود. با این وجود، میراث لوکس این شرکت به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود. در حقیقت بربری پرستیژ و اعتبار خود به عنوان یک برند لوکس را از دست داده بود.

در سال ۱۹۹۷، "رز ماری براوو" به عنوان مدیر عامل بربری برگزیده شد. براوو بازسازی برند بربری را با کنترل صدور مجوز و فروش محصولات تنها به خرده فروشی های لوکس آغاز کرد. راهبرد کلیدی وی حضور هرچه بیشتر در بازار سودآور لباس زنانه بود. بر همین اساس، وی طراح ایتالیایی‌آمریکایی به نام "روبرتو منیچتی" را استخدام کرد. در کنار هم، آنها باز برندسازی شرکت و تمرکز بر طراحی را اجرایی کردند. در سال ۱۹۹۸ بربریز بار دیگر به بربری تغییر نام داد.

Burberry، چگونه این همه محبوب شد؟

با آغاز هزاره جدید، برند بربری بهبود مالی در نتیجه موفقیت راهبرد جدید رز ماری براوو را تجربه کرد. منیچتی به سرعت خط تولید جدیدی به نام Burberry Prorsum را راه اندازی کرده که بازگشتی هوشمندانه به طراحی های گذشته بربری داشت. پس از آن که منیچتی بربری را برای پیوستن به چروتی ترک کرد، طراحی ناشناخته به نام "کریستوفر بیلی" جانشین وی شد. بیلی بدون آن که میراث بربری را قربانی کند مدرنیته را به برند شرکت اضافه کرد.

Burberry، چگونه این همه محبوب شد؟

مجموعه های زنانه و مردانه بیلی مورد ستایش قرار گرفتند. وی درباره جزئیات و کیفیت بسیار حساس بود. بیلی بدون آن که میراث بربری را نادیده بگیرد، جوان سازی تصویر شرکت را به دقت انجام داد. در حقیقت، وی همواره گذشته و آرشیو شرکت را مد نظر داشته، اما هرگز برای خلق مجدد آن تلاش نکرده است.

در سال ۲۰۰۵، بیلی جایزه طراح سال را در بریتیش فشن اواردز دریافت کرد. وی در سال ۲۰۰۹ نیز بار دیگر این جایزه را دریافت کرد. همچنین در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ وی جایزه طراح لباس مردانه سال را در بریتیش فشن اواردز دریافت کرد. در سال ۲۰۰۶، "آنجلا آرنتس" به عنوان مدیر عامل بربری برگزیده شد و به همراه بیلی بار دیگر این شرکت را به یک خانه مد لوکس در سطح جهانی مبدل کردند. در ژوئن ۲۰۱۰، بربری خط تولید لوازم آرایش خود به نام "بربری بیوتی" را راه اندازی کرد. آنجلا آرنتس در سال ۲۰۱۴ به شرکت اپل پیوست و کریستوفر بیلی جایگزین وی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج