جاباما
۱۱۰۰۵۴۳
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

وزارت‌خارجه: پاسخ حمله به کشتی ایرانی را می‌دهیم

وزارت امور خارجه کشورمان به حادثه حمله به کشتی تجاری ایرانی در دریای مدیترانه واکنش نشان داد.

خبرگزاری مهر: وزارت امور خارجه کشورمان به حادثه حمله به کشتی تجاری ایرانی در دریای مدیترانه واکنش نشان داد.

وزارت‌خارجه: پاسخ حمله به کشتی ایرانی را می‌دهیم

خطیب‌زاده:

* (در پاسخ به سؤالی درباره حملات به کشتی‌های ایرانی و همچنین کشتی کانتیرنر بر ایرانی در دریای مدیترانه):‌ جایی که این اقدام رخ داده اولین انگشت اتهام را متوجه رژیم اشغالگر قدس می‌کند و رفتارهای تجاوزکارانه این رژیم این فرض را قوت می‌بخشد. این رژیم تمام حیات و ممات خود را در بحران و ناامنی جستجو کرده است.

* اگر مشخص شود چه کسانی در عملیات خرابکارانه علیه کشتی ایرانی دست داشته‌اند، ما از همه گزینه‌ها برای دفاع از حقوق خود استفاده خواهیم کرد.

* (در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید): با آمریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم گفت‌وگو نمی‌کنیم و مسیر دیپلماسی کاملا روشن است. آمریکا از برجام خارج شده باید شرایطی را بپذیرد که مجددا این مسیر را تکرار نکند و آن زمان می‌شود در چارچوب برجام صحبت کرد.

* (در خصوص دخالت ایران در حمله اخیر به فرودگاه اربیل): این اقدامات در این زمان بسیار مشکوک است و از دولت عراق و وزیر خارجه عراق خواستیم به روشنی آمران و عاملان را معرفی کنند. ثبات عراق برای ثبات منطقه بسیار مهم است و آنهایی که به دنبال بی ثباتی در عراق هستند نمی‌خواهند منطقه روی آرامش را ببینند.

* (درباره آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری): این یک پرونده قضایی است که در دادگاه مراحل خود را طی کرده است. بیشترین کمک به چنین پرونده‌هایی جلوگیری از سیاسی کردن آن است. به دولت انگلیس توصیه می‌کنم یک بار مسیر سیاسی کردن موضوعات را رفته و دیده و اجازه دهد این موضوع در مسیر قضایی خود طی شود.

*دولت انگلیس چندین بار به تعهدات خود عمل نکرده و ایجاد مشکلاتی را به همراه داشته است. به افرادی که ویزا داده در بدو ورود دیپورت کرده است و این نشان می‌دهد دولت انگلیس نهایت تلاش خود را کرده است که آرامش برنگردد.

*درباره اظهارات وزیر خارجه سابق انگلیس درباره بازداشت و دیپورت سه مقام ایرانی که قرار بود درباره تانک‌های چیفتن گفت‌وگو کنند): جزئیات این موضوع را بخاطر ندارم، اما اصل این داستان صحت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج