۱۱۰۵۷۶۸
۲۱ نظر
۵۰۰۷
۲۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آمریکا: لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام را می‌پذیریم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، موضوع برطرف کردن تحریم‌ها را یکی از محورهای اصلی مذاکرات وین دانست و گفت می‌پذیریم که تحریم‌های ناسازگار با برجام برداشته شوند.

ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، موضوع برطرف کردن تحریم‌ها را یکی از محورهای اصلی مذاکرات وین دانست و گفت می‌پذیریم که تحریم‌های ناسازگار با برجام برداشته شوند.

ند پرایس در نشست خبری روز سه‌شنبه درباره لغو تحریم‌ها به ویژه آن‌هایی که در دولت ترامپ برچسب تروریسم هم بر آن سوار شد، این مطلب را مطرح کرد و افزود: این موضوع، یکی از محورهای اصلی گفت‌وگو در وین است.

وی افزود: دو گروه در وین در حال کار هستند، یکی از آنها به چگونگی بازگشت ایران به تعهدات خود می‌پردازد و گروه دیگر بر روی گام‌هایی که آمریکا باید برای کاهش تحریم‌ها بردارد تا به انطباق با تعهدات خود تحت برجام بازگردد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: درباره ارزیابی اطلاعاتی از مدت زمانی که ایران می‌تواند به سلاح اتمی دست یابد، اظهار نظر نمی‌کنم اما وقتی که برجام به طور کامل، موثر بود یعنی از ژانویه ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، مدت "زمان شکست"، ۱۲ ماه بود.

آمریکا: لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام را می‌پذیریم

پرایس بدون اشاره به دلیل دور شدن ایران از تعهدات برجامی خود، مدعی شد: اکنون که ایران از تعهدات خود فاصله گرفته است، بر اساس گزارش‌های عمومی، "زمان شکست" تک رقمی شده و به کمتر از انگشتان یک دست رسیده است.این برای ما پذیرفتنی نیست.

وی اظهار کرد: ما باید اطمینان یابیم که هرچقدر امکان دارد، این مدت طولانی‌تر شود و به صورت دائمی و تاییدشدنی، ایران هرگز نتواند به سلاح اتمی دست یابد. ما از برجام برای توافقی قوی‌تر و طولانی‌تر استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد سایر نگرانی‌های ما نسبت به ایران بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: این نگرانی‌ها نه تنها برای آمریکا برای جمع زیادی از متحدان و شرکای ما نگران کننده است.

پرایس اظهار کرد: آنچه در وین جریان دارد، رسیدن به این نقطه است که چه کاری ایران برای انطباق با تعهداتش باید انجام دهد و چه گام‌هایی را آمریکا باید برای بازگشت به اجرای تعهداتش بردارد. ما به رسمیت می‌شناسیم که تحریم‌های ناسازگار با برجام باید برداشته شوند و کارگروه مربوطه هم در این زمینه کار می‌کند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا را در وین نداریم هرچند که برای انجام آن کار حاضر هستیم، گفت:ما به روی دیپلماسی باز هستیم. ما می‌دانیم که با چشمانی روشن با دیپلماسی اصولی درگیر شویم حتی اگر کشوری همچون ایران تفاوتی عمیق داشته باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد ایرانی‌ها خواستار مذاکرات غیر مستقیم شدند و ما هم با آن راحت هستیم اما نگفت که دولت بایدن شرط کاهش تحریم‌ها را مذاکره با ایران دانسته بود. همان کاری که دولت ترامپ خواستار آن بود.

مقامات ایران تصریح کرده‌اند در سایه تداوم فشار حداکثری حاضر به مذاکره نخواهند شد، ضمن آنکه برای توافق مذاکره شده، بار دیگر به میز نخواهند آمد.

ایران که خود یکی از اعضای باقی‌مانده برجام است، شرط بازگشت آمریکا به اتاق برجام را برداشتن کامل تحریم‌های آمریکا اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نشست وین را یک زمان واقعی هرچند غیرمستقیم برای تعامل میان ایران و آمریکا دانست که پیام‌های آن توسط متحدان و شرکای آنها رد و بدل می‌شوند و افزود: البته که این گامی سازنده و مورد استقبال است. امیدواریم وقتی که از وین خارج می شویم درک بهتری از نقشه راه بازگشت متقابل به برجام داشته باشیم.

پرایس با اشاره به اظهارات انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا درکمیسیون مشترک، گفت: طبق اظهارات اتحادیه اروپا، مذاکرات کمیسیون مشترک، سازنده بوده است. می دانیم که یک مذاکرات دشوار و گفت‌وگوهای سختی است اما یک گام درست رو به جلو است.

وی با بیان اینکه این تنها مسیر دستیابی به وعده انتخاباتی بایدن در بازگشت متقابل به برجام است، گفت: دو گروه در وین مباحث را دنبال می‌کنند که خلاصه آن عمل در برابر عمل است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما در کمیسیون مشترک نبودیم اما مذاکرات وین را با اینکه مذاکره مستقیمی با ایران نداریم، یک گام سازنده می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مذاکرات شکست خورد.

    • .

      لعنت به اون مذاکره برجام با تحریم

    • بدون نام

      شما از برجام بیرون فرفتید باید برگردی سر جات وبقول وقرارت احترام بگذاری گردن کلفتی امریکا فقط ملت ایران تو فشار بود امریکای دمکراسی این بود

    • بدون نام

      مردم بدبخت...
      واقعا دیگه افسرده شدیم.

    • بدون نام

      شماتحریم هالغوکن!ایرانی هابه توافق۲۰۱۵برجام برمیگردن!

    • بدون نام

      در این آرزو بمیر صد در صد تحریم رو لغو کن اونوقت شاید تازه اگه تنبیهت نکنیم

    • الیاس مهرابی

      سلام درخواست ایران باید امتیاز,دادن به ایران در عضویت در حق وتو باشد ولا غیر این یعنی دستیابی به همه چیز یعنی داشتن صلاح هستهای موشک نقطه زن و در دست گرفتن نبز همه کشورها رفع تحریم که امتیاز نیست چون خودشان بوجود اپرده اند

    • بدون نام

      تحریم نفتی وبانکی راسریعالغوکنیدودارایی های بلوکه شده ایران راآزادکنید!خیلی تحریم های اوبامایی وترامپی رابایدلغوکنید!

    • بدون نام

      تنهاآمریکا،موقعی موفق میشودکه تحریم های ایران رالغوکند(خداباایرانه)وآمریکا،موقعی ازمعضلات رهایی پیدامی کندکه حق ایرانیهارابدهد!!!!!!!!!!هیچ راهی یانکی هاندارنندوهشدارمی دهم که تحریم های ایران لغوکنیدوجنگ یمن متوقف کنید!چون مسیح ع ازآسمان نفرین می کندوتایانکی هادست برندارنند!نجات پیدانمی کنند!!!!!

    • بدون نام

      اینا از ترس جنگ رفتند پای میز چون فهمیدند اوضاع خطریه

    • صداقت

      راه چاره باید کنار بیاییم تا تحریم ها برداشته شود ثبات امنیت در تمام امور شکل گیرد

    • بدون نام

      تمام تحریم های ایران لغووحق ایرانیهابدهید!ایران سرزمین صلح،شرافت وعزت هست!باشمایانکی هاهستم،شماازآینده خودخبزتدارید،حتی کابالای یهودی هم بشماکمک تخواهدکرد!!!!دست ازظلم بردارید!!!!!درغیراینصورت نه اسمی ونه سرزمینی ازشمانخواهدماند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!این بدست خداخواهدشد!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مگه بقیه تحریما سازگارن با برجام ؟ !!

    • بدون نام

      تو موشکا هستن آمریکا و اسرائیل خواب و خوراک ندارن

    • بدون نام

      ناقلا از الان داره دبه در میاره

    • بدون نام

      خودتون چرا دارید گرچه مشکلات ایران هیچ ربطی به تحریم نداره مثل مرغ وروغن کرایه های گرون وخیلی چیز های دیگه

    • غلامعلی صانعی

      میبایست طبق فرموده رهبر معظم انقلاب معاهده برجام اجرا شود یعنی رفع کامل تحریمها و ما که محتاج امریکا نبوده و خودشان خواستند مذاکره نمایند ای مذاکره کنندگان گول نخوریدنماینده ملت ایران اسلامی میباشید حرف ملت را عوض نکنید که خیانت است

    • حسین

      لطفا موشکارو ندین

    • ایمان

      حیله ونیرنگ از تک تک حرفهاشون مشخصه .برداشتن گامهای متناقض برجام در زمان ترامپ تازه نقطه صفر و زیر آن هستش زمانی بود که ایران تعهداتش را انجام دادو5کشور دیگر هیچ کاری نکردند ...

    • بدون نام

      اولا تمام تحریمها باید بالمره لغو بشه
      ثانیا خسارت این چندسال که برجام را نقض کردید را نقدا بپردازید
      ثالثا تجربه ترامپ به ما فهموند که دیگه مثل سابق نباید به وعده های پوچ شما اعتماد کنیم، شما کل تحریمها را لغو میکنید، بعد ما در دوره های زمانی متناوب راستی آزمایی میکنیم، بعدش اگر برامون یقین حاصل شد که صداقت دارید ما هم به تعهداتمون برمیگردیم.
      پس اول کل تحریمها باید یکجا لغو بشه ...

    • بدون نام

      دروغ میگن طبق معمول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج