۱۱۰۵۸۰۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

انتخابات در عصر کرونا و کلاب‌هاوس

میانه سال ۹۹ وقتی هنوز حدود یک سالی تا روز سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ باقی بود در پرونده‌ای به بررسی مهم‌ترین اولویت‌های رییس دولت سیزدهم پرداخته و از حدود ۱۰ کارشناس و کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا پرسیدیم در انتخاباتی که قرار است واپسین جمعه بهار آخرین سال سده ۱۴ برگزار شود، کدام مسائل عمده مسائل کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم خواهد بود و شهروندان به نگاه با چه شعار و چه برنامه‌ای دست به انتخاب رییس آینده قوه مجریه مملکت خواهند زد.

روزنامه اعتماد: میانه سال ۹۹ وقتی هنوز حدود یک سالی تا روز سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ باقی بود در پرونده‌ای به بررسی مهم‌ترین اولویت‌های رییس دولت سیزدهم پرداخته و از حدود ۱۰ کارشناس و کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا پرسیدیم در انتخاباتی که قرار است واپسین جمعه بهار آخرین سال سده ۱۴ برگزار شود، کدام مسائل عمده مسائل کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم خواهد بود و شهروندان به نگاه با چه شعار و چه برنامه‌ای دست به انتخاب رییس آینده قوه مجریه مملکت خواهند زد.

پاسخی که آن زمان در میان پاسخ‌های تحلیلی کارشناسان، فارغ از گرایش جناحی و سمت‌وسوی سیاسی‌شان، پرتکرارتر بود مطابق انتظار «معیشت» و «مشکلات اقتصادی» بود و البته «کرونا». کرونا، اما نه تنها در محتوای شعار‌های انتخابات و سمت‌وسوی برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان کاندیدا‌های انتخابات پیش‌رو موثر است بلکه با توجه به شرایطی که شیوع این ویروس ناخوانده بر زندگی میلیارد‌ها انسان ساکن کره زمین و البته میلیون‌ها شهروند ساکن ایران تحمیل کرده بر فرم و شکل و شمایل برگزاری این انتخابات نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نکته‌ای که ما را بر آن داشت تا در پرونده‌ای که بخشی از آن را امروز می‌خوانید و بخش دوم آن قرار است ظرف روز‌های پیش‌رو منتشر شود به سراغ دو روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان رفتیم و از آنان درباره کمپین‌های تبلیغاتی کاندیدا‌های انتخابات پیش‌رو پرسیدیم و نیز از اینکه با توجه به این اوضاع و احوال معیشتی و اقتصادی حاکم بر کشور، گره‌ای که پس از چند سال مذاکرات هسته‌ای حالا در کار برجام به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های دولت مستقر افتاده و البته نارضایتی عمومی نسبت به برخی مسائل و موضوعات سیاسی- مدنی که کنار چندین و چند عامل دیگر حالا «مشارکت» را به یکی از نگرانی‌های جدی برگزارکنندگان انتخابات و البته کنشگران و جریان‌های سیاسی ایرانی تبدیل کرده، کاندیدا‌ها در جریان تبلیغات انتخابات پیش‌رو باید از چه بگویند، درباره چه مسائل و موضوعاتی شعار و وعده بدهند و از بیان چه مسائل و موضوعاتی پرهیز کنند.

آن هم در شرایطی که در پی گسترش فناوری‌های ارتباطی و حضور گسترده شهروندان و البته کنشگران سیاسی و مدنی در شبکه‌های اجتماعی نه تنها انتخابات پیش‌رو که به دلیل شرایط و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا امکان برگزاری میتینگ‌های حضوری را از کاندیدا‌ها سلب کرده بلکه حتی در ادوار گذشته نیز شاهد استفاده پررونق از فضای مجازی در تبلیغات انتخاباتی بودیم و اکنون نیز به خصوص پس از آنکه یک شبکه اجتماعی جدید هم به جمع شبکه‌های اجتماعی محبوب ایرانیان اضافه شده و حالا کنار «توییتر»، «اینستاگرام»، «تلگرام» و «فیس‌بوک» بسیاری از کاربران ارتباطات‌شان را در اتاق‌های گفت‌وگوی «کلاب‌هاوس» دنبال می‌کنند با صادق جوادی‌حصار، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب و محمد مهاجری، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره اهمیت استفاده از این شبکه‌های اجتماعی در کمپین‌های انتخابات پیش‌رو به گفتگو نشسته و از آن‌ها درباره این‌ها و بیش از این‌ها پرسیدیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج