جاباما
۱۱۰۵۹۴۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تهران هیچگونه تقسیم‌بندی تحریم‌ها را نمی‌پذیرد

شبکه «پرس تی‌وی» به نقل از یک مقام ارشد ایرانی گزارش داد تهران به هیچ‌وجه تقسیم‌بندی تحریم‌های اعمال‌شده توسط دولت پیشین آمریکا به تحریم‌های مرتبط با برجام و غیرمرتبط با برجام را نمی‌پذیرد.

خبرگزاری فارس: شبکه «پرس تی‌وی» به نقل از یک مقام ارشد ایرانی گزارش داد تهران به هیچ‌وجه تقسیم‌بندی تحریم‌های اعمال‌شده توسط دولت‌ پیشین آمریکا به تحریم‌های مرتبط با برجام و غیرمرتبط با برجام را نمی‌پذیرد.

یک روز بعد از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ در وین، تهران بار دیگر شرط بازگشت به تعهدات برجامی را رفع دائمی تمام تحریم‌ها اعلام کرد.

یک مقام ارشد ایرانی امروز (چهارشنبه) به شبکه «پرس تی‌وی‌» گفت که جمهوری اسلامی تقسیم‌بندی تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا به تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای را نمی‌پذیرد.

این مقام ایرانی - که نامش فاش نشد - تاکید کرد: «ایران هرگز تقسیم‌بندی تحریم‌های اعمال‌شده در زمان دولت [دونالد] ترامپ علیه ایران، به تحریم‌های مرتبط با برجام و غیرمرتبط با برجام را قبول نمی‌کند».

پرس تی‌وی به نقل از وی گزارش داد: «از نظر ایران، تمام تحریم‌های آمریکا - چه آنها که در دوران [باراک] اوباما اعمال شدند، چه تحریم‌هایی که توسط ترامپ احیا گردیده و همچنین تحریم‌هایی که در دوران ترامپ به‌عنوان غیرهسته‌ای عنوان شدند - باید کاملا لغو شوند».

این مقام ایرانی ضمن تاکید بر لزوم رفع کامل تمام تحریم‌ها علیه تهران، تصریح کرد: «ایران تقسیم‌بندی تحریم‌ها را نمی‌پذیرد و به‌رسمیت نمی‌شناسد. شرط ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی، برداشته‌شدن کامل و دائمی تمام تحریم‌ها است».

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه آمریکا و اروپا در ادامه باید تضمین دهند که تحریم‌ها بعد از برداشته‌شدن مجدداََ بر ایران اعمال نشوند، اظهار داشت که «یک بازه زمانی کوتاه» برای راستی‌آزمایی کردن از لغو شدن تحریم‌ها کافی نیست.

روز گذشته (سه‌شنبه) دور اول هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به گفت‌وگوهای هیأت ایرانی با گروه ۱+۴ در وین اشاره و بار دیگر تأکید کرد که گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با هیچ طرفی از آمریکا در وین و در هیچ جای دیگری صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

« سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرپرست هیأت ایرانی در وین، با بیان اینکه ما درباره برجام هیچ مذاکره‌ای نداریم، چه برسد به فرابرجام و موضوعات دیگر، گفت: اگر اروپا علاقه‌مند به حفظ توافق و ادامه آن است، خواسته ایران که رفع کامل تحریم‌ها در یک مرحله است را اجابت کند.

همزمان با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، اتحادیه اروپا مدعی شد که قصد دارد توافق هسته‌ای ایران را به مسیر اصلی برگردانده و طرف‌های آن را به پایبندی به الزامات این توافق مجاب کند. (جزئیات بیشتر)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج