۱۱۰۶۳۲۷
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد

پیش‌بینی ۳ هفته سخت و پر مرگ‌ومیر

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت مراجعات بیماران کرونا به بیمارستان‌ها در خیز چهارم بیماری، گفت: متاسفانه حداقل دو سه هفته سخت و پرمرگ را در پیش خواهیم داشت.

خبرگزاری ایسنا: عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت مراجعات بیماران کرونا به بیمارستان‌ها در خیز چهارم بیماری، گفت: متاسفانه حداقل دو سه هفته سخت و پرمرگ را در پیش خواهیم داشت.
دکتر حمید عمادی در گفت‌وگو با ما با اشاره به وضعیت گردش ویروس کرونا در کشور گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها به سرعت پر شدند و بیمارانی که داریم بستری می‌کنیم، عمدتا بیماران بدحالی هستند و نمی‌توانیم سریع مرخص‌شان کنیم و مجبوریم بیماران را بیشتر در بستری نگه داریم تا بهبودی حاصل کنند. این موضوع باعث می‌شود که بیمارستان‌ها زودتر به ظرفیت اشباع برسند و نتوانند پذیرش بیمار داشته باشند. این وضعیت نگران کننده است و ممکن است نتوانیم سرویس درست را به مردم ارائه کنیم. زیرا بیماران هم زیادند و هم بدحال.
افزایش شدت بیماری‌زایی کرونا
وی با بیان اینکه افزایش بدحالی بیماران به دلیل افزایش شدت بیماری است، گفت: درصد عمده‌ای از ویروسی که اکنون افراد را آلوده می‌کند، کرونای جهش یافته انگلیسی است.
عمادی درباره برخی اظهارات مبنی بر احتمال سیاه شدن وضعیت تهران و شهرهای قرمز طی چند هفته آتی، ادامه داد: امیدوارم اینطور نشود، اما این موضوع بستگی دارد که مسوولان سریعا اقدامی کنند و تصمیمات جدی بگیرند. اقدامات و محدودیت‌هایی را اعمال کنند. اقداماتی که در آذر ماه در کشور انجام شد و اعلام تعطیلی عمومی کنند. در این صورت شاید بتوانیم جلو پیشروی کرونا را بگیریم تا از مرحله قرمز به مرحله سیاه کرونایی نرسیم. بستگی به روند تصمیم گیری و اقدام از سوی مسئولان دارد، اگر با همین روند پیش رود، ممکن است در شهرهای قرمز به وضعیت سیاه هم برسیم.
وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که در شهرهای قرمز مانند تهران تعطیلی‌ها و ممنوعیت‌های جدی اتفاق افتد و باید این اتفاق بیفتد.
ادامه مرگ های ۳ رقمی تا چند هفته دیگر
عمادی درباره احتمال افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا در کشور نیز اظهار کرد: واقعا دوست ندارم چنین پیش‌بینی‌هایی کنم، مردم خسته‌اند و دیگر تحمل اخبار ناگوار و ناامیدکننده را ندارند. با این حال واقعیت این است که اکنون مرگ و میر ما سه رقمی شده و حالاحالاها و حداقل تا دو سه هفته آینده سه رقمی خواهد ماند. شرایط بعد از آن هم بستگی به تصمیماتی دارد که گرفته می شود و اقداماتی که انجام داده می‌شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه حداقل دو سه هفته سخت و پرمرگ را در پیش خواهیم داشت، گفت: موجی که اکنون شاهد آن هستیم، موج شلوغی‌های آخر اسفند ماه و سفرهای فروردین ماه است که مرگ‌هایش را طی دو سه هفته دیگر نشان می‌دهد. مسئولان باید سریع‌تر تصمیم گیری کنند و مردم هم رعایت کرده و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند. کادر بهداشت و درمان واقعا دیگر خسته‌اند. نمی‌دانید در بیمارستان‌ها چه وضعیت بدی حاکم است.
عمادی درباره عدم تعلیق خطوط هوایی ترکیه و خطرات این موضوع، گفت: همیشه در نهایت تصمیم درست را می‌گیریم، اما آنقدر دیر این اقدام را انجام می‌دهیم که وضعیت‌مان بدتر می‌شود. در حالی که باید سریع‌تر تصمیم‌گیری کنیم. اگر مقداری زودتر و جدی تر برخورد می‌کردیم اکنون چنین آمار ابتلا و مرگی در کشورمان نداشتیم. مانند روز روشن بود که چنین اتفاقی می‌افتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هم نتیجه دورهمی و مسافرتهای بی حاسل ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاصل

    • بدون نام

      واااااای خدانگذره ازبیرحمان.... چقدزحمت کشیدیم شهرمونوزردنگهداشتیم حالاقرمزشده بایدمرگمونم پیش بینی کنیم.. بچه هامون مردن ازترس این ازهمه بدتره توروخداکاری کنید

    • محمد

      اکثر سیاستهای درمانی ،... ما یا بر اساس ، شانس و اقبال ، هر چه پیش آید خوش اید ، تسلیم در برابر خواست خدا ، اینکه خدا به شما عقل داده استفاده کن و یا از تو‌ حرکت از .... طرفداری ندارد !

    • بدون نام

      همه تعطیلات را تعطیل میکنند شما برعکس.
      حوب تعطیلات را محدودیت میذاشتید.الان همه سرکاربودن.مردم باید پول دربیارن نه اینکه بشینن خونه بی پول.ازکجا هزینه زندگی بیارن.
      اگه به جای ویروس تنفس ویروس اعصاب میفرستادن دیگه مردم این مردمی نبودن که میبینید.
      چرا دورتر را نمیبینید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج