جاباما
۱۱۱۷۶۱۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ظریف: ارتباط‌هایی با عربستان داشته‌ایم

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ارتباط‌هایی با عربستان سعودی داشته‌ایم و امیدواریم این تماس‌ها از طریق همکاری‌های بعد میان ایران و عربستان نتیجه‌بخش باشند؛ برای صلح و امنیت منطقه و به ویژه یمن که از فاجعه انسانی عظیمی رنج می‌برد.

ایسنا: وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ارتباط‌هایی با عربستان سعودی داشته‌ایم و امیدواریم این تماس‌ها از طریق همکاری‌های بعد میان ایران و عربستان نتیجه‌بخش باشند؛ برای صلح و امنیت منطقه و به ویژه یمن که از فاجعه انسانی عظیمی رنج می‌برد.

محمد جواد ظریف که به سوریه سفر کرده پس از دیدار با بشار اسد و همچنین همتای سوری خود در جمع خبرنگاران گفت: تشکر می‌کنم از دولت و مردم سوریه برای مهمان‌نوازی گرم آن‌ها و پیشاپیش عید سعید فطر را به مردم سوریه تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: امروز در دیدار با بشار اسد و در ملاقات با فیصل مقداد موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی را پیگیری کردیم.

ظریف تاکید کرد: اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشتر ک ایران و سوریه است که ما اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح و امنیت و ثبات و پیشرفت در سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: ما آمادگی داریم به عنوان ناظرین این انتخابات حضور داشته باشیم و امیدواریم مردم سوریه با حضور در این انتخابات آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه صحبت‌های خود بعد از دیدار با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه گفت: در این دیدار در مورد آخرین وضعیت اراضی اشغالی و احتمال شدت گرفتن این وضعیت صحبت کردیم .

وی ادامه داد: معلوم است که اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل با مقاومت روبرو خواهد شد و این وظیفه جامعه جهانی است که با مداخله مانع ادامه تجاوزهای اسرائیل شود.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره روابط با عربستان، بیان کرد: ما آماده‌ایم و همیشه آماده بوده‌ایم روابط نزدیکی با عربستان سعودی داشته باشیم. برادران سوری ما نیز همیشه از همکاری در جهان عرب استقبال کرده‌اند و ما هم بر همین حالت هستیم.
ظریف افزود: ارتباط‌هایی با عربستان سعودی داشته‌ایم و امیدواریم این تماس ها از طریق همکاری‌های بعد میان ایران و عربستان نتیجه بخش باشند، برای صلح و امنیت منطقه و به ویژه یمن که از فاجعه ی انسانی عظیمی رنج می برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج