جاباما
۱۱۱۹۰۵
۸۶ نظر
۵۱۵۰
۸۶ نظر
۵۱۵۰
پ

داستان جدایی عموپورنگ و تلویزیون!

برای بچه‌ها که هیچ، برای بزرگ‌تر‌ها هم تصور اینکه «عموپورنگ» در تلویزیون نباشد، غیرممکن است. حالا چند وقتی می‌شود که رفتن عموپورنگ محبوب بچه‌های ایران از تلویزیون و سروصدایی که برپا کرده یکی از موضوعاتی شده که این روزها همه جا در موردش صحبت می‌کنند.

داستان جدایی عموپورنگ و تلویزیون!
مجله زندگی ایده آل: برای بچه‌ها که هیچ، برای بزرگ‌تر‌ها هم تصور اینکه «عموپورنگ» در تلویزیون نباشد، غیرممکن است. حالا چند وقتی می‌شود که رفتن عموپورنگ محبوب بچه‌های ایران از تلویزیون و سروصدایی که برپا کرده یکی از موضوعاتی شده که این روزها همه جا در موردش صحبت می‌کنند و حرف‌ و حدیث‌های فراوانی هم در موردش وجود دارد. ماه رمضان سال ۸۱، یعنی اولین سالی که داریوش فرضیایی یا همان عموپورنگ برنامه‌اش را روی آنتن برد، شاید خودش هم تصور نمی‌کرد روزی به چنین محبوبیتی برسد و بتواند به شکل مداوم و به مدت ۱۲سال برنامه‌سازی کند تا تبدیل به یکی از محبوب‌ترین‌ها نزد بچه‌هاي ایران شود که حالا به خاطر رفتنش، این همه کودک و خانواده‌های‌شان با تاسف درمورد خداحافظی او صحبت کنند و غمگین باشند. اما اینکه چرا عموپورنگ با تلویزیون خداحافظی می‌کند و آیا این خداحافظی همیشگی است یا موقت و درنهایت اینکه با رفتن او از تلویزیون برنامه‌ای می‌تواند جایگزین آن شود یا نه، از جمله سؤالاتی هستند که هنوز جواب قطعی‌اي برای آنها پیدا نکرده‌ایم و در این گزارش درموردش حرف می‌زنیم.

قصه تولد عموپورنگ

داریوش فرضیایی مرداد ماه سال ۵۲ در تهران به دنیا آمد و جالب است بدانید او در رشته گرافیک تحصیل کرده است. سال ۷۳ با گزارشگری رادیو، وارد صداوسیما می‌شود و پس از آن در برنامه «عصر جمعه با رادیو» در تیپ‌های مختلفی مانند «گل پسر» و «ننه بلقیس» ظاهر می‌شود.

داستان جدایی عموپورنگ و تلویزیون!

اما برنامه‌ای که راه او را به دنیای تصویر باز کرد «ما و شما» بود که به کارتون‌های درخواستی بچه‌ها اختصاص داشت. سال ۷۸ با مجموعه «تورنگ و پورنگ» بین بچه‌ها چهره شد و پس از آن در ماه رمضان سال ۱۳۸۱ با اجرای برنامه کودک و نوجوان و اسم مستعار هنری «عموپورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت. همکاری فرضیایی با مجری خردسال و شیرین زبانی به نام امیرمحمد متقیان در میانه راه، باعث محبوبیت دوچندان برنامه عموپورنگ شد. این دو مجری محبوب در برنامه‌ای که صداوسیما با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی تدارک دیده بود (همیار پلیس) به عنوان مجری و بازیگر ایفای نقش کردند و پس از آن هم در برنامه‌های دیگری چون «بوستان دوستان پورنگ» و «هزار و شصت و شونزده» و «کتابخانه عموپورنگ» همکاری خود را ادامه دادند.

البته در این چند برنامه اخیر او با افراد دیگری چون محمدرضا خوارزمی (نقش‌های جوجه و دود دو)، امیر سهیلی (نقش سلطان و بلبل‌خان) و ابراهیم شفیعی (نقش پهلون پنبه و نفس بابا) هم همکار بوده و کارهای موفق دیگری تولید کرده است. ازجمله کارهای موفق فرضیايی می‌توان به «شبکه بی طرف»، «یکی و تکی»، «باز باران با طراوت»، «شبکه عموپورنگ» و آخرین برنامه او «کتابخانه عموپورنگ» اشاره کرد که همه آنها محبوبیت زیادی بین بچه‌ها پیدا کرده‌اند. عشق و علاقه وصف‌ناپذیر داریوش فرضیایی به مادر مهربانش ستودنی است و اجراهای دلنشین و صمیمی او سبب شده براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته۹۸درصد بیننده را به خود اختصاص دهد.

امیرحسین صدیق: برنامه‌سازی برای کودکان و نوجوانان کار ساده‌ای نیست

امیرحسین صدیق، که یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین چهره‌هایی است که در زمینه ساخت برنامه برای کودکان و نوجوانان در این سال‌ها فعالیت کرده درخصوص مجموعه برنامه‌های عموپورنگ و کیفیت آنها می‌گوید: «من سال‌ها پیش برنامه عموپورنگ را دیدم و دوست داشتم و فکر می‌کنم بچه‌ها هم به این برنامه علاقه‌مندند و این دلیل موفق بودنش است. اما در مورد خداحافظی عموپورنگ از تلویزیون اطلاعی نداشتم و اگر این اتفاق واقعا بیفتد، جای تاسف دارد. اصلا نمی‌دانیم که می‌توان برنامه‌ای را جایگزین کرد یا نه؟ اگر مدیران و برنامه‌سازان ما نگاه درستی به این کار داشته باشند و درواقع نقاط قوت آن را شناسایی کنند و بر مبنای آن تصمیم به برنامه‌سازی بگیرند، می‌توانند موفق عمل کنند. مثلا در این مجموعه، حضور امیرمحمد خیلی به موفقیت آن کمک کرد و نقش موثری داشت. اما کارشناسان این حوزه باید با دقت روی چگونگی مجموعه عموپورنگ، تحقیق کنند تا نقاط قوت بیشتری از آن را شناسایی و از آن استفاده درست داشته باشند. به عقیده من، افراد زیادی هستند که توانایی ساخت برنامه‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان را دارند اما متاسفانه مدیران ما بیشتر به دنبال برند هستند و وقتی می‌بینند برنامه‌ای موفق شده به علل آن توجهی ندارند. صدیق درخصوص اینکه بعد از این همه سال دوری از کار کودک، تصمیم ندارد مجددا وارد این عرصه شود، می‌گوید: «هنوز فضای فرهنگی را طوری نمی‌بینم که بخواهم این کار را انجام دهم چون به‌نظرم هنوز نگاه به این کار، نگاهی ساده‌انگارانه است در حالی که برنامه‌سازی برای کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وقتی برای این گروه سنی برنامه می‌سازیم درواقع برای گروهی که قرار است آینده کشور را بسازند، فرهنگ‌سازی می‌کنیم و این اصلا کار سهو و ساده‌ای نیست و نیاز به تفکر و تعمق زیاد دارد. اما متاسفانه در عمل می‌بینیم که تلویزیون کشور ما در این زمینه کوتاهی می‌کند و اهمیتی که باید برای آن قائل نیست و بیشتر جنبه کمی قضیه برایش مهم است؛ اینکه در سال چه تعداد برنامه بسازد اما به محتوای آن اهمیتی که باید نمی‌دهد. نتیجه‌اش هم این می‌شود که در طول زمان ارزش‌های‌مان را از دست داده‌ایم. وقتی به جامعه ایرانی ۲۰، ۳۰ سال پیش نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم نه تنها خیلی از آن ارزش‌ها از بین رفته بلکه بدعت‌های ناراحت‌کننده‌ای جایگزین‌اش شده است، بنابراین مهم‌ترین موضوعی که باید درنظر گرفته شود این است که یادمان باشد با ساخت برنامه برای کودکان و نوجوانان می‌خواهیم فرهنگ‌سازی کنیم و آنها هستند که آینده را خواهند ساخت.»

ریما رامین‌فر: نمی‌توان خیلی به این حرف اعتماد کرد

بدون شک یکی از دغدغه‌های خانواده‌هایی که بچه‌های‌شان طرفدار مجموعه برنامه‌های عموپورنگ بودند، این روزها این است که از این به بعد چه برنامه دیگری می‌خواهد ساخته شود تا جای خالی عموپورنگ را برای آنها پر کند و آیا واقعا قرار است این مجری محبوب بچه‌ها برای همیشه از تلویزیون برود یا این رفتن، مدت محدودی دارد و پس از چندی دوباره او را در جعبه جادویی خواهند دید. در همین رابطه سراغ ریما رامین‌فر رفتیم و از آنجایی که او هم یک مادر است و به یقین دغدغه پر کردن اوقات فراغت فرزندش را دارد، از او پرسیدیم که فکر می‌کند تلویزیون قادر خواهد بود بعد از عموپورنگ برنامه پرمخاطب دیگری برای بچه‌ها بسازد یا نه؛ «اصلا در جریان نبودم که این برنامه تمام شده! فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد چون اولین‌بار نیست که این خبر را می‌شنویم. در سال‌های پیش هم به طور رسمی چندین بار اعلام کردند که برنامه عموپورنگ تمام شده اما بعد از مدتی دوباره دیدیم که این برنامه روی آنتن تلویزیون است. حتی عنوان شده بود که قرار است عموپورنگ با بخش خصوصی همکاری کند و به جای تلویزیون از طریق شبکه خانگی برنامه‌سازی کند که این اتفاق نیفتاد. البته من مخالف او نیستم و امیدوارم که اگر بچه‌ها این مجموعه برنامه‌ها را دوست دارند، فرصتی فراهم شود تا باز هم به راهش ادامه دهد و ساخت برنامه عموپورنگ ادامه پیدا کند. اما در کل حرفم این است که این بار هم نمی‌توان خیلی به این حرف اعتماد کرد.»

داستان جدایی عموپورنگ و تلویزیون!

ماجراي کليد چه بود؟

اولین سؤالی که به ذهن هرکسی می‌رسد این است که چرا یک برنامه موفق باید در میانه راه متوقف شود آن هم در شرایطی که تلویزیون ما با بحران برنامه‌سازی دست و پنجه نرم می‌کند و در تلاش است تا مخاطب از دست رفته‌اش را بار دیگر پای این جعبه جادویی بکشاند. برنامه‌های عموپورنگ در این سال‌ها همیشه پرمخاطب بوده و اگر گاهی هم انتقاداتی به میان می‌آمد غالبا از سوی جامعه بزرگسال بود که این برنامه‌ها برای آنها ساخته نمی‌شده و بالطبع نباید هم خواسته‌های آنها را پاسخ می‌داده کمااینکه در بین همین جامعه بزرگسال هم محبوبیت زیادی داشته است. اما مسلم آقاجان‌زاده، تهیه‌کننده این برنامه در پاسخ به این سؤال در مصاحبه‌هایی که انجام داده، گفته: «درحقیقت طی سال گذشته ما از سوی برخی جریانات سختی‌های بسیاری کشیدیم. مثلا در بحث کلید یکسری جریانات به ما حمله کردند در حالی که ما بارها اعلام کردیم این ماجرا به هیچ عنوان ربطی به مسائل سیاسی نداشته و ندارد. یا درباره حضور اسپانسر در برنامه اصلا ما مقصر نبودیم و تصمیم‌گیرنده در این مورد نبودیم. اما یکسری جریانات که می‌خواستند آقای ضرغامی یا سازمان صداوسیما را بزنند، این ماجرا را دستاویز خود قرار دادند.» ظاهرا فشارهایی که به سازندگان مجموعه برنامه‌های عموپورنگ وارد شده، خستگی‌های روحی را برای گروه به همراه داشته که باوجود درخواست علی‌دارابی، معاون سیما برای ساخت مجموعه جدید عموپورنگ و پخش آن در ماه رمضان، آقاجان‌زاده موافقت نکرده و می‌گوید: «آقای‌دارابی تاکید دارند که سری جدید برنامه از ماه مبارک رمضان دوباره روی آنتن برود اما ما قصد داریم با کسب اجازه از وي کمی استراحت کنیم. ساخت برنامه برای کودکان به فکر و خلاقیت نیاز دارد و در این رابطه ما به فکر یک یا دو سال استراحت یا خداحافظی برای همیشه هستیم. ما نیاز به تجدید قوا داریم و اگر آقای دارابی موافقت کنند، فعلا با آنتن خداحافظی می‌کنیم.»

کامنت‌ها چه می‌گویند؟!

در پایان این گزارش شاید جالب باشد که نظرات تعدادی از مردم را در مورد رفتن عموپورنگ از تلویزیون که در سایت «عصر ایران» نوشته شده، بدانیم. نظراتی که فارغ از موافقت یا مخالفت با آنها صرفا آورده شده‌اند و قضاوت آنها را برعهده خود خوانندگان می‌گذاریم.

«ما نگران عمو پورنگ نیستیم و مشکل مردم گرانی و بیماری است لذا به درد اصلی مردم بپردازید. این هم از اون حرف‌ها بوده‌ها، نگرانی از گرانی و بیماری یک طرف، اما اگر ما ملت می‌فهمیدیم که نصف مشکلات ما از همین زمان کودکی و با پرورش ندادن نسل‌هایی که در پی هم می‌آیند شروع می‌شود، خیلی خوب بود. خیلی از بچه‌ها به این برنامه علاقه‌مند شده‌اند، نگرانی از گرفتن چیزی که یک بچه به آن وابسته است کار سختی است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عمو پورنگ هرجاباشد دوستش داریم.چه باشدچه نباشدمشکلاتمون سرجاشه لااقل کمی حالمون بهترمیشه.دوست داریم عمو!

    • بدون نام

      خيلي ادم بد أخلاقي و مغروري هستش ما تو فرودكاه ديديمش

    • بدون نام

      خودش با سر بر ميگرده تلويزيون. رو آنتن بودن باعث ميشه تو بورس بمونن و براي اجراهاي بيرونشون كلي پول به جيب ميزنن درآمد ٥ ميليون براي يه اجراي دو ساعته همه رو وسوسه ميكنه تا به گربه بگن شاباجي

    • رضا

      عادت چیز بدی هست و نباید بکیم جون به این برنامه عادت داریم ودوستش داشتیم نباید تمام میشد باید صحنه رو برای اجراها و هنر نمایی دیکران خالی نمود تلوزیون انحصاری نیست نه برای هنرمند خاص ونه برای فکر خاص ونه ......دنیا و زندکی رو به جلو هست وهر برنامه ایی تاریخ مصرف زمان خود را داره وصد البته این دل تنکیها و از عادت افتادنهاچند روز بیشترطول نخواهدکشید

    • میم

      باید اینطور ادمها برن کنار تا نسل جدید تری بیان برنامه های پورنگ دیگه خیلی تکراری و خسته کننده شده بود

    • بدون نام

      بلاخره چرا رفت

    • ترنم

      شاید برای افراد بزرگسال این موضوع چندان مهم نباشه ولی برای بچه هایی که با برنامه های عموپورنگ زندگی می کنن واقعا سخته من خودم یه زمانی یکی از این بچه ها بودم یادمه که چند سال پیش که یه مدت برنامه پخش نشدچقدر گریه می کردم الانم بااینکه بیست سالمه بازم از شنیدن این خبر ناراحت شدم امیدوارم که این اتفاق نیافته.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من متولد دهه چهل هستم.مجری برنامه کودک در زمان بچگی ما خانم برومند بود.انقلاب که شد وقتی تلویزیونو روشن کردیم دیدیم به جای اون مجری مهربون و دوست داشتنی دو تا بچه خل و چل نشستن روبرومون و دارن برنامه اجرا میکنند!!!گریه نکردیم اما عادت کردیم نه به اون بچه ها بلکه به ندیدن خانم برومند عزیز...

    • نادر

      ای بابا اینا همه شگرده میخواد نرخ رو ببره بالا داره ناز میکنه نوبرشو آورده.بذارید بره لااقل یه عده دیگه بیان مگه ارثیه پدریشه که تلویزیون رو قرق کرده

    • محمدرضا

      عمو زرنگه خوب پولايي به جيب زد با اون برنامه هاي مزخرف و مبتذل براي بچه ها فقط به تربيت بچه ها و منحرف كردن ذهن بچه ها به مسايل بيهوده و مغز خراب كن و اتلاف وقت كودكان شد هنري جز حقه بازي نداشت و جالب اينكه در برنامه مزخرف كتابخانه عمو پورنگ حتي يك كتاب هم به بچه ها معرفي نكرد ...فقط پيكو تك و فروش محصولات غذايي كارخانه جات بود بهش تبريك ميگم اميدوارم ديگه برنگرده واقعا محصول بي نظيري از محصولات فرهنگي صدا وسيما بود اين عمو زرنگ...

    • بدون نام

      نمیدونم برد پیت خدافظی کرده که ناراحتین

    • صفا

      رفت که رفت به جاش یه عموی دیگه بکارین واقعا برا بچه ها هم خسته کننده شده بود مثل اکثر چهرهای تکراری تلویزیون که هر شبکه رو که باز میکنی در نقش مجری بازیگر گزارشگر و......دیده میشوند

      پاسخ ها

      • بهار

        تو مشکل داری نبین

      • ashke sard

        ینی چی که رفت؟شما دوس نداری نگاه نکن.زورت نکردن که!

    • بدون نام

      همو 100 رنگ-عمو زرنگ هم براش اسمهای خوبیه

    • یاس

      عمو پورنگ و تهیه کننده برنامه چندین بار اعلام کردن که از تلویزیون خداحافظی نکردن
      قرارداد 141 قسمتی با سازمان داشتن که این قرارداد تموم شده
      عموپورنگ هم به خاطر مشکلات شخصی و بیماری یکی از اعضاض خانوادشون شرایط اجرای برنامه رو نداشتن به خاطر همین نیاز به زمانی برای استراحت داشتن
      و همین زور هر سال رسم بر این بوده که برنامه برای چند ماهی تعطیل میشه تا اتاق فکر برنامه به یک ایده ی جدید برای ادامه دست پیدا کنند تا بتونن مثل همیشه چیز جدیدی رو جلوی دوربین بیارن
      همه ی این صحبت ها شایعه ای بیش نیست!!!

      پاسخ ها

      • شادن

        خدا پدرشون رو شفا بده ولی همه می دونن حداقل تو صدا و سیما همه کارکنان می دونن که بابت گندایی که زدن رفتن و احتمالا برای اول مهر برمی گردن بالاخره باید پولا رو خرج کنه دوباره بیاد .... آخه خیلییی عاشق بچه هاست عمو پورنگ اصلا فکر نکنین عاشق پوله ها اصلا... اتاق فکرشونم الان داره کار می کنه که چه جوری قیمت هر دقیقه برنامه رو ببرن بالا که بیشتر کیفشو ببرن ...

    • بدون نام

      برنامه های عمو پورنگ دوست داشتنی بود ولی در تلوزیون بهترین نبود به نظره من بهترین برنامه برای خردسالان برنامه عموهای فیتیله ای هست که هنوزم پخش میشه

      پاسخ ها

      • سارا

        برانامه ی فیتیله هم مسخرشده پرازززززززززز تبلیقات................

    • یاس

      در مورد فردی که عموپورنگ رو با نام عمو زرنگه خطاب کردن باید بگم
      در مانی که گروه عموپورنگ بر خلاف میلشون مجبور شدن محصولی رو به عنوان کمک بودجه در برنامه تبلیغ کنن مثل همه ی گروه های برنامه کودک که باید این کار رو انجام می دادن. با این تفاوت که اونها تصمیم به اتخاب محصولی گرفتن که برای بچه ها مفید باشه نه اینکه مثل گروه های دیگه تبلیغ کارت اعتباری و پفک و این دست محصولات رو بکنن
      پول این تبلیغات هم توی جیب عوامل برنامه نمیرفته این ها همه سیاست های خود سازمان بوده که خداروشکر حدود یک ماه قبل آقای ضرغامی دستور دادن توی برنامه های کودک تبلیغ انجام نشه که این موضوع برمیگرده به روز های آخر برنامه کتابخانه عموپورنگ.
      این برنامه هدفش معرفی کتاب برای بچه ها نبوده که بیان و تبلیغ کتاب خاصی رو به بچه ها بکنن
      هدف این برنامه صرفا علاقه مند کردن کودکان به کتاب و کتاب خوانی و ترویج این فرهنگ بین کودکان کشورمون بوده که کاملا از سرود ها و متن های نمایشی برنامه این موضوع مشخص بود!!!!

      پاسخ ها

      • زیگ زاگ

        می تونست به جای تبلیغ ماکارونی و بردن جعبه جعبه محصولات تک ماکاردن به خونه مثلا محصولات کانون پرورش فکری کودکانه رو تبلیغ کنه... دوست عزیز محض اطلاعتون کلیه عوامل برنامه بابت اسپانسرهای برنامه حق بازرگانی می گیرن... برای همین خودشونو می کشن برای گرفتن اسپانسر... عمو پورنگ تو تلویزیون مجبوره در خارج از تلویزیونم مجبوره که بابت دو ساعت برنامه میلیون میلیون پول بگیره؟ بگیره مهم نیست زورش می رسه می تونه اما دیگه دم از عشق به کودکان نزنه فقط بگه آخ جون پول

      • امیر

        مرسسسییییییییییییییییییییییی

      • بیننده قدیمی

        آقا یا خانم زیگ زاگ که البته قضاوت کردنت از اسمت هم معلومه عمو پورنگ دم از عشق میزنه چون واقعاچنین چیزی هست اونایی که باید این صداقته رو بفهمن فهمیدن... چون از جون مایه میذاره اگه صداقت نداشت این همه بچه طرفدارش نبودن شما اینو هم بگین که چقدر به بچه های بیمارستان مفید سر میزنن؟مثلا همین 2هفته پیش اون جا بودن ...چرا کمکهای عمو پورنگ رو نمیگید؟....اسپانسر میگیرن تا بچه شما که این قدر میگه عمو پورنگ کجاست به آرزوش برسه ....

    • صوفی

      برای بالا بردن نرخ دارن ناز می کنن بعدم بابت جریان کلید و آموزش پخت لازانیا وسط برنامه کودک بهتر دید یه کم جار و پلاسشو جمع کنه تا ملت یادشون بره... ورگنه بیرون از صدا و سیما بابت دو ساعت برنامه میلیون میلیون از ملت می گیرن...عشق به پوله نه عشق به کودکان...

      پاسخ ها

      • بیننده قدیمی

        اولا که عمو پورنگ تا حالا از ملت پولی نگرفته و اصلا در شانش نیست بگیره در ثانی هر یه ساعت برنامه عمو پورنگ واقعا میلیونی می ارزه ادمی که از جونش مایه میذاره چقد باید پول بگیره قیمت جون ادما چقدره؟

    • سحر

      ما عموپورنگ دوست داریم لطفا برگردهههههههههه

      پاسخ ها

      • امیر

        مرسیییییییییییییییییییییی

    • داوود

      رفتنش فقط به خاطر کلیدش بود سوتی داد گفتن بیا برو استراحت کن هیچ آدم عاقلی خود به خود و یک دفعه از تلویزیون نمیره....

      پاسخ ها

      • سارا

        اصلنم این جوری نیست 141 قسمت قرارداد داشتن تموم شده دیگه انقدر حرف و حدیث ندارههههههههههه ...............

      • نگار

        دقیقا همینه.
        اینو واسه دلخوشی روحانی فعلا معلقش کردن. اما حسن زورش به ضرغامی نمیرسه

      • بیننده قدیمی

        شما که از حرفت معلومه بیننده نیستی و داری از رو بغض حرف میزنی چون اگه بیننده بودی میدونستی هر سال یه پروژه خاص تو بازه زمانی خاص با یه بودجه مشخص در نظر میگیرن که پروژه قبل به اتمام رسید وهنوز توافقات رو نقاط مختلف برنامه از جمله زمان پخش برنامه و....انجام نشده سازمان میخاد خرج نکنه برنامه خوب هم رو آنتن بره و این نمیشه فکر میکنن چون کار کودکه پس خیلی نمیخاد خرج کنن در حالی که بر عکسه .

      • صدف

        حق باساراست به نظرمن هم عموپورنگ بااین روحیه شاد ومحبوبیتی که بین مردم داره نمیذاره بره هرقدرقراردادبستند همون شده وتموم شده وگرنه اون هرگزچنین کاری نمیکنه

    • محمد

      آياازدواج كرده اند

      پاسخ ها

      • دیگه اسمو بیخیال!

        حالا این وسط تو ب ازدواج این چیکا داری؟

      • بدون نام

        توچیکاراون داری

    • معصومه

      در مورد برنامه عو پورنگ فقط و فقط همین بس که بسیار بی محتوا و بی ارزش بود و لوده بازی ها و حرکات عجیب و غریبش چند تا کلمه حرف خوبش را هم تحت شعاع قرار داده بود
      جدا جای برنامه های کودک دردهه شصت بسیار خالیست.

    • بدون نام

      اینقدر پول جمع کرده که دیگه دلشو زده حال می خاد یکمیشو خرج کنه حال کنه

      پاسخ ها

      • بیننده قدیمی

        شما میتونی مثل عمو پورنگ اجرا کنی بیا برو اجرا کن پول بگیر اون بنده خدا که نیست . اجراش خوبه پولش هم باید خوب باشه

      • بیننده قدیمی

        اصلا اگه زیاد پول میگیره واقعا حقشه بنده خدا خیلی زحمت کشیده شما خودتون یه بچه بزرگ کردین پوست انداختین حالا یه نفر هر روز با 200تا بچه و جیغشون سرو کار داره خیلی دلت برا پول میسوزه چرا پول بازیگرا و فوتبالیست ها رو نمیگی؟

    • احمدی

      ضمن تشکر از مدیریت سایت، یه پیشنهاد دارم و اونهم اینکه مطالبتون خیلی طولانی و مفصل هستن و واقعا از حوصله خارجن.
      اگر خلاصه نویسی کنید و جملات تکراری رو حذف کنین ممنون میشم

    • نگار

      سلام
      اینجا می خوام یه خاطره از حدود سه سال پیشم بگم که اون روز جلو در پاساژ کامپیوتر پایتخت وایساده بودم یکدفعه عمو پورنگ با یه ماشین سر رسید البته رو صندلی کمک راننده نشسته بود وقتی پیاده شد شناختمش رفتم جلو گفتم ببخشید شما عمو پورنگ هستید با حالتی غضبناک که انگار ارث باباش دست منه گفت نخیییییییر دهنم از تعجب باز مونده بود خود خودش بود و راننده هم دوربین بزرگی دستش بود خلاصه اونقدر لجم گرفت که می خواستم بگم فکر کردی انیشتنی یا ادیسون یه دلقکی. به هر صورت تاریخ مصرف پورنگم گذشته دیگه. با همون کلید دروغی که تو تلویزون نشون داد در صدا و سیما رو باز کرد و خودشو پرت کرد بیرون. خدا رو شکر. خیلی مغرور بود.

      پاسخ ها

      • بیننده قدیمی

        اولا که ایشون اصلا مغرور نیستن مشکل شماست که انتظار دارین یه نفر در تمام ثانیه های عمرش شاد باشه انشاالله به حول وقوه اللهی ایشون بر میگردن خیلی نمیخواد خوشحال باشی.

    • ارزو

      تا الان از همه ی مجری های برنامه کودک و نوجوان موفق تر بوده,اصصصصصلا هم تکراری نیست,دختر من ارزو داره بره پیش عمو پورنگ ,عااااشقشه:-*

    • سیده

      خوب یا بد چرا عادت دارین وقتی هر کی می ره پشت سرش حرف بزنید کیه هست که نخورده

    • بدون نام

      خجالت بکشین شما بزرگتر ها حق ندارید به جای بچه ها در مورد مجری مورد علاقشون نظر بدین صد رحمت به بچه ها شما که اصلا فرهنگ گفتمان ندارید و با لحن خیلی بدحرف میزنید شما ها تاحالا باکسی بد حرف نزدیذ؟ خب اونم آدمه ممکنه حوصله حرف زدننداشته باشه واقعا براتون متاسفم که اینقدر راحت آبروی کسی رو می ریزین واینقدر زود قضاوت میکنید

    • امين

      ما كاري با پشت صحنه و بخور بخورهاش نداريم. مهم اينه كه بچه هارو خوش حال ميكرد و بچه ها هم دوسش دارن. در ضمن زرنگ بود ميخورد. مگه ارث باباي شما رو خورده كه پشتش اينجوري حرف ميزنيد ؟؟

      پاسخ ها

      • بیننده قدیمی

        شما نمیخاد لفظ زرنگ رو بکار ببرید عمو پورنگ که سمبل صداقته میگین زرنگ وای به حال بقیه

    • پریسا

      واقعا بعد از این که همه ی نظر هاتو نو خوندم به این نتیجه رسیدم که هیچ کدومتون لیاقت یه مجری خوب توی تلویزیونو ندارید به نظر من عموپورنگ جز بهترین عمو های روی زمینه من دیدمش دیگه برخلاف اون چیزی که میگید خیلی هم مهربون بود و چه قدرم قر بون صدقم رفت حتما موقع های دیگ حوصله نداشته بالاخره هر چی باشه اونم ادمه بعضی موقع ها خستس ولی کلا برید خجالت بکشید من که حاضرم واسه عمو و امیر محمد جونمم بدم

    • بدون نام

      گاهی برای بهتر دیده شدن لازم که نباشی , بنظرم عدم پخش برنامه عمو پورنگ در واقع نوعی احترام به مخاطبی است که سال ها با این برنامه بزرگ شده اند و خاطره دارند .

    • کوثر

      عمو جون دوست داریم بیا

    • سسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسمممممممممممممممممممممممااااااااااااااااااا

      فقط میتونم بگم ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    • عاشق

      لطفا شما که هیچی نمیدونید بهتره حرف نزنید اینهمه زحمت میکشه باید هم میلیونی پول بگیره به کوری چشم اونایی که نمیتونند ببینند خودشون یه دقیقه برن برنامه زنده پخش کنن ببینم میتونن وقتی یکی معروف میشه ما نمیتونیم ببینیم

    • الهه

      برنامه های عموپورنگ عالی خودش هم قربونش برام گل سر سبد همه ایرانی هست

    • بیننده قدیمی

      اونایی که میگین عمو پورنگ بره تا ادمای جدید بیان تلویزیون تو این مدتی که عمو پورنگ نبود کسی تونست اون طوری اجرا کنه ؟

    • بیننده قدیمی

      در پاسخ همه توهین هایی که شده میتونم بگم آدم های خوب همیشه بد خواه زیاد دارن خدا با عمو پورنگه.

    • زهرا

      هیشکی عمو پورنگ نمیشه

    • بدون نام

      شماها لیاقت عموپورنگو ندارید خیلی دلتونم بخواد

    • sab

      هر چی میخواین بگین ولی سعی کنین تو این صحبت ها تون به کسی بی احترامی نشه بیشتر سعی یک طرفه به قاضی نرین با اطلاعات درست قضاوت کنید درد ما ایرانیا همین موضوعه

    • مهدی

      واقعا حیف شد که که رفت
      من تموم خاطرات بچیگیم با عمو پورنگه

      خدا کنه که زود برگرده . دلم واسش تنگ شده

      پاسخ ها

      • مزده

        خواهش میکنم من از 4سالگی برنامه شمارا میدیدم واقعا خیلی حیف شد

    • مانی

      مادرجایی ازجهان زندگی میکنیم که تحمل شنیدن حرف مخالف وجودنداردتازمانی که حرف مخالف نزنی محبوبی بایدهمه راتحسین کنی داداش انتقادتعطیل.

    • زینب

      عموپورنگ برگردچون دلمون براتون تنگ میشه تازه انقدرخواهرزادم سراغ شمارومیگیره دائماسی دی شمادستشه

    • احسان

      عمو جون لطفا برگرد ما دلمون برات تنگ شده!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      عموپورنگ بهترینه بخداقسم خیلی دوسش دارم ازوقتی رفته...واقعاناراحتم.شماهم بااین تهمتای بی اساستون ازخداخجالت بکشید

    • روح الله سلیمانی

      من نمی دونم که این حرف ها به گوش سیاست مداران ما می رسد یانه ولی اگر هم که کسی بتونه حرف های ماروو برسونه به گوش سیاستمداران ما خوبه، وحالا بهتر نظر خودم وتمامی بچه های دوست دار عموپورنگ رو بگم ماهمه دوستدار برگشتن اون به عرصه ی مجری گری هستیم و برای برگشتن او به صدا سیما آرزو می کنیم

      پاسخ ها

      • معصومه

        گل گفتی.
        خدایا ماهمه به امید روزی که عموپورنگ برگرده منتظرمی مونیم.

    • معصومه

      به نظرمن نباید عموپورنگ روبخاطریه چیزخیلی کوچیک اخراج می کردن.اونم داریوش فرضیایی که بچه هاعاشقشن.اون فقط بادرست کردن اون کلیدمی خواست حدیثی ازپیامبردرباره دروغ روبه بچه هابگه.
      به نظرمن دولت خیلی بی جنبس که اخراجس کرد.
      اون اصلانمیخواست ازحسن روحانی تقلیدکنه.
      له امیدروزی که برگرده.
      ***یاعلی***

    • عرفان

      سلام عمو پورنگ شما چرا نمي ياند تلويزيون .
      شايعه شده شما به ريس جمهور گفتيد عمو حسن كيليدش را گم كرده راست است.منمنوع تصوير شديد. عمو پورنگ لطفا بياند تلويزيون.
      من دلم واستون تنگ شده .

    • شیدا

      عمو پورنگ خیلیییییییییی دوست داریم امید وارم دوباره برنامه ی شما رو ببینم لطفا برگردید خیلی دوستون داریم خدافظ

    • پری

      عمو چرا رفتی وما رو تنها گذاشتی

    • KosarR

      وای چقدر بد من خیلی باهاش خاطره داشتم از یک سالگی تا الآن که چهارده سالمه برنامه هاشو می‌دیدم و خیلی دوسش دارم ان شا الله دوباره میاد

    • بدون نام

      اوووووووووووووو .... آدم های بیکار !!!!! چکار به کار مردم دارید ؟؟؟ عمو پورنگ اومد خوش اومد . نتونست بیاد ، خدا حفظش کنه ، زحمت کشید دستش درد نکنه ، می خواد استراحت کنه ، حالا بر نامه کودک بدون مجری نمونده ، که به بهانه اون غیبت بنده خدا رو می کنید ... واقعا که....

    • maryam

      س.هههههههههههههههه
      به نظر من تنها افرادي ك تو جامعه زحمت ميكشن همين كشاورزاي بيچارن ك زحمت ميكشن و بقيه ميخورن اگ همين كشاورزا كار نكن بايد از گرسنگي بميريم ولي حيف ك هيچكش قدرشونو نميدونه و هيشكي حتي دولت از اونا حمايت نميكنه چرا ك الان قيمت كود و همه چي رو از هر چيزي بشتر بالا برده دستش واقعا درد نكنه تلويزيونم نباشه چيزي نميش الان ك تلويزيون پر از تبليغ شده دنياي خوبي نيست پولدار و بي پول داره سختي ميكشه

    • parsa

      آقا شما که پنجاه سالته معلومه وقتی شفیعی میاد ادا در میاره اعصابت خورد میشه پس الکی انتقاد نکن ما بچه ها لذت میبریم

    • زهرا

      بهترین برنامه برای بچه ها بزرگترها فقط طبلیق نداشته باشه اموزنده خیللللللللللللللی خوووووووب هست

    • مجید

      دوستان عزیز ، کار یک مجری فقط اجراست و برنامه ریزی و برنامه سازی کار افراد دیگری است .ایشان فقط اجرا می کردند. ای کاش این مسائل درس عبرتی باشد برای کلاهبردارانی که از ایشان و بچه ها سوء استفاده کردند و بدانند که این پولایی که بجیب زدند خرج دوا و دکتر زن وبچه هاشون خواهد شد. آخه یه بچه چی میفهمه که اونو 3 ساعت پای تلفن مسخره و معطل کنی . مخابرات هم که از همه بدتر. راستی پول ناشی از کلاهبرداری والدین بیچاره و بی خبر از همه جا که صبح تا شب میدوند تا چندرغاز حقوق کارگری بدست بیارند خوردن داره . آخه کسی که حقوقش 600 تومنه چطور میتونه 300 تومن قبض تلفن بده ( منظورم همون شماره های 909 بود که عموزرنگ بشعر میخوند )

    • بدون نام

      عموپورنگ برنامه هاش خیلی جالبه مخصوصأ محله گل وبلبل که محشره

    • سارا 9ساله

      عمو دوستت دارم بیا من منطزرطم

    • سارا 9 ساله

      سلام ویژه به عمو عمو اگه می شه شمارتون رو بهم بدین راستی به هیچکس نمیدمش لطفا

    • سعیده 11 ساله

      سلام عمو بیا تو با عث شادی بیماران می شوی دو ستم بهار می گوید عمو که بود من هم احساس نم کر دم مریضم بیایید لطفا

    • نگار

      سلام عمو بیا چشم به راهتم چه باشی یا نه در قلبم جا داری

    • نسترن

      عمو بیا دوستت دارم

    • مهشید گودرزی 11ساله

      بیا عمو نیای میکشمت عاشقتم

    • مهشید 11ساله

      سلام عمو بیا من تا عمر دارم طرفدارتم چون برای ما بچه ها زحمت فراوانی میکشی تو هروز دوست داری ما بچه هارا ماهم تورادوست دارسیم بیا به حرف مزخرف گوش نکن حتا شا عهه یبا دوستت دارم عمو

    • رونیا

      عموپورنگ دوست دارم

    • ستایش ترکاشوند

      واسه چی عمو پورنگ دیگه اجرا نمی کنه من دوست دارم عمو پورنگ اجرا کنه محله گل و بلبل تکرار میداد این کرونا اومد و نذاشت که ما راحت واسه خودمون بریم بیرون این عیدانه عمو پورنگ هم تموم شد ماجراهای خنده دار و خوبی داشت اما کرونا اومد خداحافظ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج