جاباما
۱۱۲۴۶۳۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خواص باورنکردنی گل‌کلم

مانند سایر سبزیجات خانواده کلم، گل کلم دارای فواید زیادی برای سلامتی است. اگر می‌خواهید نشاسته‌های اضافی را در رژیم غذایی خود جایگزین کنید، گل کلم می‌تواند جایگزین مناسبی برای برنج یا پوره سیب زمینی باشد. انجام این تحول غذایی نه تنها میزان کالری دریافتی شما را کاهش می‌دهد (فقط ۲۵ کالری در هر فنجان!)، بلکه باعث تقویت فیبر در رژیم غذایی شما می‌شود، که می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر احساس سیری کنید.

انتخاب: مانند سایر سبزیجات خانواده کلم، گل کلم دارای فواید زیادی برای سلامتی است. اگر می‌خواهید نشاسته‌های اضافی را در رژیم غذایی خود جایگزین کنید، گل کلم می‌تواند جایگزین مناسبی برای برنج یا پوره سیب زمینی باشد. انجام این تحول غذایی نه تنها میزان کالری دریافتی شما را کاهش می‌دهد (فقط ۲۵ کالری در هر فنجان!)، بلکه باعث تقویت فیبر در رژیم غذایی شما می‌شود، که می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر احساس سیری کنید.

ترکیبی از کاهش کالری و مصرف میان وعده ممکن است به کاهش وزن کمک کند. در اینجا تنها برخی از مزایای گل کلم برای سلامتی شما ذکر شده است.

گل کلم ممکن است به شما در کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. گل کلم نوعی سبزی از خانواده کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم بروکسلتربچه و شلغم است. این سبزی دارای ترکیباتی به نام گلوکوزینولات است که مواد شیمیایی حاوی گوگرد و بوی شدید و مشخصی دارند، این ترکیبات ممکن است به شما در کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان کمک کند. دانشمندان هنوز در حال بررسی ویژگی‌های بالقوه ضد سرطانی گیاهان دارویی وابسته به خانواده کلم هستند.

خواص باورنکردنی گل‌کلم

گل کلم برای روده شما عالی است. گل کلم می‌تواند سلامت روده شما را تقویت کرده و احتمال ابتلا به بیماری‌های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو که بر پوشش داخلی روده بزرگ و راست روده تأثیر می‌گذارد را کاهش دهد. (کولیت اولسراتیو غیرقابل درمان است، بنابراین انجام بهترین تلاش برای جلوگیری از آن با داشتن یک رژیم غذایی سالم بهترین شرط شماست.) در حقیقت، خواص ضد التهابی گل کلم ممکن است مجموعه‌ای از بیماری‌های مزمن و همچنین سرطان را دفع کند.

گل کلم پر از ویتامین و سایر مواد مغذی است. گل کلم منبع خوبی از فیبر است، حدود ۸ ٪ فیبر روزانه شما فقط در یک وعده گل کلم موجود است. این گیاه همچنین سرشار از فولات، ویتامین C و پتاسیم است. فقط در یک فنجان گل کلم خرد شده، فواید دیگری مانند ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، کلسیم، آهن و فسفر دریافت خواهید کرد. گل کلم همچنین حاوی حدود ۴ ٪ پروتئین مورد نیاز روزانه شماست.

گل کلم ممکن است به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. گل کلم با تحریک سلول‌های خاصی در دستگاه روده از یک سیستم ایمنی سالم سود می‌برد. عناصر غذایی گیاهی موجود در سبزیجاتی مانند گل کلم به تنظیم پاسخ ایمنی کمک می‌کنند، که همچنین به جلوگیری از بروز مشکلات خود ایمنی کمک می‌کند؛ که به ویژه در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است.

گل کلم دارای خواص آنتی اکسیدانی است که ممکن است در برابر بیماری از شما محافظت کند. اگر می‌خواهید میزان مصرف آنتی اکسیدان خود را افزایش دهید، گل کلم یک انتخاب عالی را انتخاب می‌کند. این سبزی حاوی مقادیر بالای کاروتنوئید‌ها، توکوفرول‌ها و اسید اسکوربیک (همچنین به عنوان ویتامین C نیز شناخته می‌شود) است که نشان داده شده است با خنثی سازی رادیکال‌های آزاد به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می‌کند. خواص آنتی اکسیدانی گل کلم می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب DNA کمک کند، که ممکن است در کنار سایر مشکلات سلامتی به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج