۱۱۲۵۸۹۱
۲ نظر
۵۲۸۲
۲ نظر
۵۲۸۲
پ

چند فیلم کوتاهِ تماشایی برای اهل دل

فیلم‌های کوتاه فرصت خوبی برای بیان موضوعاتی است که کمتر به آن‌ها توجه و یا پرداخته می‌شود. در اینجا چند فیلم کوتاه دیدنی معرفی کرده‌ایم.

برترین‌ها: فیلم‌های کوتاه فرصت خوبی برای بیان موضوعاتی است که کمتر به آن‌ها توجه و یا پرداخته می‌شود. این فیلم‌ها که اغلب توسط کارگردان‌های تازه کار و جویای نام با بودجه کم ساخته می‌شوند، اغلب فیلم‌هایی با کیفیت بالا و داستان‌هایی قدرتمند هستند که می‌توانند مخاطبان را شگفت‌زده کنند. در اینجا چند فیلم کوتاه دیدنی معرفی کرده‌ایم.

صدای انسان / The Human Voice

چند فیلم کوتاهِ تماشایی برای اهل دل

«صدای انسان» به نویسندگی و کارگردانی پدرو آلمودووار که بر اساس نمایش‌نامه‌ای به همین نام از ژان کوکتو ساخته شده و تیلدا سویینتن نقش اصلی‌اش را بازی کرده است. کار‌های پدرو آلمودوار همیشه به دلیل دقت در جزئیات، به عنوان فیلم‌هایی در مورد میزانسن شناخته می‌شوند و حالا در این فیلم کوتاه مجموعه‌ای پر جنب و جوش متناسب با شخصیت خاص خودش را در خود جمع کرده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زنی در کنار چمدان‌های عاشق سابقش (که قرارست برای بردن آن‌ها بیاید، ولی هرگز از راه نمی‌رسد) شاهد گذر زمان است؛ و سگی بی‌قرار که نمی‌فهمد اربابش او را ترک کرده است. انگار دو موجود زنده رها شده‌اند.

هبوط / The fall

چند فیلم کوتاهِ تماشایی برای اهل دل

«هبوط» به کارگردانی جاناتان گلیزر کارگردان فیلم «تولد» با بازی نیکول کیدمن و «زیر پوست» بابازی اسکارلت جوهانسون؛ است. فیلم‌های او اکثرا نئونوآر‌های تجربی عجیب و غریب هستند. «هبوط» داستان گروهی نقابدار را نشان می‌دهد که مردی را در جنگل به دار می‌آویزند. گلیزر در بخشی از صحبت‌هایش اخیرش درباره فیلم می‌گوید: «فکر می‌کنم ترس فراگیر و همه جا حاضر است؛ و مردم را به رفتار‌های غیرعقلانی می‌کشاند. قرار گرفتن در قالب گروهی خرابکار و اوباش، بی‌توجهی به مسئولیت فردی را در پی می‌آورد؛ به عنوان مثال، ظهور سوسیالیسم ملی در آلمان مثل تبی بود که همه را مبتلا کرد. می‌توانیم ببینیم که دوباره این اتفاق در حال روی دادن است». این فیلم هم ترسناک است و هم عجیب پس با احتیاط ببینید.

بیدار باش / wake up

چند فیلم کوتاهِ تماشایی برای اهل دل

«اولیویا وایلد» با فیلم «بوک اسمارت» نشان داد کارگردان کاربلدی است، حالا او با با تیم مارگارت کوالی فیلم کوتاهی برای شرکت hp ساخته است؛ درباره‌ی یک زن که در بیمارستان به هوش می‌آید، او مجبور می‌شود در دنیایی که روز به روز بیشتر به سمت دیجیتالی شدن می‌رود، بار دیگر انسانیت خود را پیدا کند.

اتاق نامه / The Letter Room

چند فیلم کوتاهِ تماشایی برای اهل دل

فیلم «اتاق نامه» به کارگردانی الوایرا لیند و با بازی اسکار آیزاک دوست داشتنی توسط کمپانی داچ تیلت فیلم ساخته شده است و نظرات مثبت منتقدین را به خود جلب کرده است. فیلم «اتاق نامه» افتخارات متعددی را به دست آورد که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی دریافت یک جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه اشاره کرد. این فیلم دیدنی قصه‌ی انسانی خود را به درستی روایت می‌کند.

پوپاریا / Puparia

چند فیلم کوتاهِ تماشایی برای اهل دل

این انیمیشن ۳ دقیقه‌ای که ساخت آن ۳ سال طول کشید آن قدر ژرف و عجیب است که نباید از دستش بدهید. هر فریم آن یک نقاشی است که با تکنیک مدادرنگی کار شده و بعد از اسکن شدن، به صورت مرکب دیجیتالی درآمده‌ است. تاماگاوا کارگردان این انیمیشن درباره‌ی آن گفته ، آثارش از کارهای هایائو میازاکی و هیدکی اونو و همچنین انیمه و مانگا تاثیر گرفته است.موسیقی استفاده شده در این انیمیشن، اثری از «استیو رایش» یکی از پیشگامان موسیقی مینیمال است.

پنجره همسایه / The Neighbors' Window

چند فیلم کوتاهِ تماشایی برای اهل دل

«پنجره همسایه» که در اسکار موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه شد. فیلم درباره یک زن میانسال است که با بچه‌های کوچک که زندگی شان دستخوش تغییر می‌شود، وقتی دو فرد بیست و چند ساله‌ی مستقل به خیابان شان نقل مکان می‌کنند. «پنجره همسایه» داستانی شبیه به «پنجره عقبی» هیچکاک دارد و تماشای آن برای کلاسیک‌دوستان لذتی دو چندان خواهد داشت.

دو غریبه دور /Two Distant Strangers

چند فیلم کوتاهِ تماشایی برای اهل دل

فیلم داستان مرد جوان سیاه پوستی را روایت می‌کند که سعی دارد بعد از یک شب کار به خانه نزد سگش برود. اما با نوعی خشونت پلیس روبرو می‌شود که منجر به مرگش می‌گردد. فیلم کوتاه «دو غریبه دور» در حقیقت نگاهی انتقادآمیز به رفتار پلیس‌های آبی‌پوش ایالات متحده با سیاه‌پوستان دارد.

هر اتفاقی بیفتد دوستت دارم / If Anything Happens I Love You

چند فیلم کوتاهِ تماشایی برای اهل دل

داستان فیلم درباره پدر و مادری است که دخترشان را در یک حادثه تیراندازی در مدرسه از دست داده‌اند. این دو سعی می‌کنند با داغ از دست دادن دخترشان به راه‌های مختلفی مقابله کنند. این انیمیشن کوتاه ما را به یک سفر احساسی خارق‌العاده در دنیای پدر و مادری خواهد برد که برای غلبه بر آسیب ناشی از یک اتفاق غم‌انگیز که خانواده آن‌ها را برای همیشه تغییر داده است، تلاش می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد شوقی

      بیدار باش عالیه

    • شهریار

      ممنون از معرفی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج