۱۱۲۹۰۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کالیفرنیا تورینگ، محصول جدید Moto Guzzi

شایعات زیادی در رابطه با محصول جدید این برند که کالیفرنیا ۱۴۰۰ تورینگ نام دارد، شنیده شده است. شایعاتی مبنی بر اینکه کالیفرنیا از موتورسیکلت‌های پلیس لس‌آنجلس دهه ۷۰ میلادی الهام گرفته شده است.

کالیفرنیا تورینگ، محصول جدید  Moto Guzzi
مجله تخت گاز: شایعات زیادی در رابطه با محصول جدید این برند که کالیفرنیا 1400 تورینگ نام دارد، شنیده شده است. شایعاتی مبنی بر اینکه کالیفرنیا از موتورسیکلت‌های پلیس لس‌آنجلس دهه 70 میلادی الهام گرفته شده است. البته دور از ذهن هم نیست چونکه موتورهای پلیس لس‌آنجلس در دهه 70 هم ساخته همین برند بودند. از سال 1971 و زمان عرضه کالیفرنیا GT، این موتورسیکلت در طول زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است. معروف‌ترین نسخه از کالیفرنیا به سال 1975 و مدل T3 باز می‌گردد که تمامی‌قطعات آن جز تجهیزات پلیس با نسخه کالیفرنیا 850-T3 پلیس لس‌آنجلس بکسان بود و دلیل محبوبیت آن نیز همین امر بود. این مدل حیات خود را با نسخه کالیفرنیا 3 در سال 1987 و نسخه 90 Anniversario در سال 2011 ادامه داد.

کالیفرنیا تورینگ، محصول جدید  Moto Guzzi

تغییرات صورت گرفته در کالیفرنیا ۱۴۰۰ تورینگ جدید، زیاد نیستند. هدف اصلی از عرضه نسخه جدید این مدل، تعبیری مدرن با توجه به نیازهای عصر جدید از کالیفرنیا اصلی در دهه ۷۰ بوده است. اگرچه کالیفرنیا جدید از نظر فنی و ظاهری مشابه به کالیفرنیاهای قدیمی ‌است، تقریبأ تمامی ‌قسمت‌ها از نو طراحی و ساخته شده‌اند.

بخش فنی

اولین و بزرگ‌ترین تغییر آن، نیروی محرکه است. نیروی محرکه جدید، بزرگترین نمونه‌ای است که این برند در طول حیاتش ساخته است. با ۱۳۸۰ سی‌سی حجم و چهار سوپاپ در هر سیلندر، این نیروی محرک می‌تواند ۷۷.۵ اسب بخار را در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و ۷۰.۲ پوند فوت گشتاور را در ۲۳۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. مکانیزم کنترل الکترونیکی سیمی‌سوخت رسانی (Drive by wire)، سواری نرم و قابل پیش‌بینی را برای آن در هر سه حال سواری اسپرت، تورینگ و بارانی پدید آورده است. صدای خارج شده از پیشرانه ۱۴۰۰ سی‌سی آن گوشنواز است اما می‌توانست با استفاده از محفظه استیل بسیار زیباتر به گوش برسد چراکه کالیفرنیا از صداخفه کن بهره می‌برد.

گیرباکس ۶ سرعته آن نیز به‌خوبی عمل می‌کند و عملکرد آن کاملأ قابل پیش‌بینی است. استفاده از طراحی پاشنه‌ای برای این گیرباکس باعث شده تا سواره بتواند پایش را بر روی صفحه پایی استراحت دهد چراکه اهرم پاشنه‌ای ‌اندکی از استراحتگاه پا بالاتر است. این مورد یکی از ویژگی‌های برجسته این تورینگ است.

کالیفرنیا تورینگ، محصول جدید  Moto Guzzi

آزمایش رانندگی

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های کالیفرنیا تورینگ بادشکن جلو است که برای افرادی با قد معمولی، لبه بالایی درست جلو میدان دید است و از سرعت حدود ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، لرزش آن شما را آزار می‌دهد.
ارگونومی‌این موتورسیکلت یکی از بهترین‌ها در این کلاس است. نباید فراموش کرد که کالیفرنیا بیش از 1 متر با احتساب محفظه‌های بار جانبی عرض دارد. همین امر باعث می‌شود تا سواره، فضای کافی برای حرکت را داشته باشد و سفری راحت را پشت سر بگذارد.

کالیفرنیا تورینگ، 346 کیلوگرم وزن دارد که برای یک موتورسیکلت رقم قابل توجهی است و این سنگینی​کاملأ در جلو حس می‌شود، به‌خصوص به هنگام حرکت از حالت سکون. این حس سنگینی با سرعت گرفتن کاهش می‌یابد. شاسی جدید این موتورسیکلت، فاصله بیشتری از سطح زمین دارد. روکش نایلونی زیر سطح کف باعث شده تا احتمال برخورد زمین با قطعات بدنه کمتر شود. سیستم تعلیق نیز عملکرد بی‌نظیری دارد. این سیستم تعلیق نه راحتی را از سواره می‌گیرد و نه با ارائه سواری راحت، عملکرد اسپرت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

اگر این سیستم تعلیق، سایر رقبای تورینگ را پشت سر می‌گذارد، سیستم ترمز کالیفرنیا آنها را تار و مار می‌کند. ترمزگیری این موتورسیکلت بسیار بهتر از یک تورینگ معمولی بوده و با سوپربایک‌ها قابل مقایسه است. دو دیسک 320 میلی‌متری در جلو با کالیپرهای 4 پیستون برمبو در جلو و یک دیسک در عقب با دو پیستون برمبو همراه با سیستم ضد بلوکه ترمز، قدرت ایستایی قابل مقایسه با برترین‌های بازار را به کالیفرنیا ارزانی داشته است. کمپانی همچنین سیستم کنترل کشش را برای کالیفرنیا عرضه می‌کند که در سه درجه قابل تنظیم است. این سیستم کشش از الگویتم‌های برند آپریلیا استفاده می‌کند.

کالیفرنیا تورینگ، محصول جدید  Moto Guzzi

تمامی‌ این تکنولوژی‌ها و شگفتی‌های فنی کالیفرنیا در پوسته طراحی شده به سبک آرت دِکو خودنمایی می‌کند. جالب آنکه با وجود اینکه طراحی آن کاملأ متمایز از سایر تورینگ‌هاست، هیچ‌کس آن‌را زیبا تلقی نکرد اما نمی‌توان شیک بودن و چشم گیر بودن طراحی آن‌را نیز انکار کرد. سیستم نمایشگر بزرگ آن با نشاندهنده‌های آنالوگ در گوشه‌ها، سرعت‌شمار و منو دیجیتال در وسط، و سایر اطلاعات در پایین صفحه نمایشگر، بیشترین اطلاعات را با یک نگاه به راننده منتقل می‌کند. همه چیز در این موتورسیکلت بر اساس سادگی طراحی شده است تا به آسان‌ترین شکل ممکن عمل کند. یکی از ساده‌ترین بخش‌های آن، کروز کنترل است که تنها یک دکمه و یک نشانگر دارد که خاموش و روشن می‌شود. خلاف سادگی در عملکرد کروز کنترل را می‌توان در سیستم تنظیم حالت رانندگی مشاهده کرد که نسبت به سایر عملکردها پیچیده‌تر است.

ختم کلام

Moto Guzzi کالیفرنیا ۱۴۰۰ تورینگ با پیشرانه حجیم و قدرتمند، تورینگی که سه دهه در دنیای موتورسیکلت حضور پررنگی داشته است را به تروینگی بی رقیب تبدیل کرد. به سختی می‌تواند ایرادی را به آن وارد دانست. رقبای قدرتمندی همچون هارلی دیویدسون، هوندا، کاوازاکی و سوزوکی، باید بسیار تلاش کنند تا به به یک مجموعه کامل و تقریبأ بی نقص مثل کالیفرنیا تورینگ برسند.

کالیفرنیا تورینگ، محصول جدید  Moto Guzzi
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج