جاباما
۱۱۳۶۲۴۹
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

واکنش نمایندگی ایران در اروپا به اتهام‌زنی ناتو

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل تأکید کرد که دبیرکل ناتو به جای مطرح کردن اظهارات نادرست درباره ایران، از رژیم صهیونیستی بخواهد که به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و پیمان‌های مربوطه بپیوندد.

خبرگزاری فارس: سفارت جمهوری اسلامی ایران مقر اتحادیه اروپا در بروکسل روز گذشته (دوشنبه)، اظهارات اخیر دبیرکل ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) علیه ایران را محکوم کرد.

نمایندگی دیپلماتیک ایران در اتحادیه اروپا در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، به اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در دیدار با وزیر خارجه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

واکنش نمایندگی ایران در اروپا به اتهام‌زنی ناتو

استولتنبرگ پس از دیدار با «یائیر لاپید» وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بروکسل بلژیک، از ایران خواست که به تعهداتش در چارچوب پیمان عدم اشاعه تسلیحات اتمی و توافقنامه‌های پادمانی پایبند باشد.

هیأت نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا اظهارات دبیرکل ناتو در آن دیدار را نقل قول کرده است. مطابق بیانیه ایران، دبیر کل ناتو گفت: «ما درخواست‌های مکرر خود از ایران برای پایبندی و اجرای کامل به تعهداتش طبق پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و توافقات پادمانی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای همپیمانانش مورد تأکید قرر می‌دهیم.»

بیانیه هیأت نمایندگی ایران در ادامه به این اظهارات دبیر کل ناتو واکنش نشان داده و نوشته ایستادن ایشان در کنار نماینده‌ رژیمی که نه تنها عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) نیست، بلکه عضو هیچ‌یک از نهادهای بین‌المللی خلع سلاح‌های کشتار جمعی نیز نیست، کمکی به افزایش اعتبار ادعای وی علیه ایران نمی‌کند.

نمایندگی ایران سپس ادامه داد: «چنین اظهاراتی نه تنها نادرست و وارونه جلوه دادن غیرمسئولانه حقایق است بلکه کاملاً نامربوط است».

در بخشی از بیانیه سفارت ایران در بروکسل به پایبندی ایران به تعهداتش ذیل ان پی تی اشاره شده و تأکید شد که ایران به طور کامل به ان پی تی پایبند بوده و طور کامل کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و سلاح‌های بیولوژیکی را اجرا می‌کند.

در این بیانیه در این خصوص آمده است: ایستادن دبیرکل ناتو در کنار نماینده رژیمی که نه تنها قوانین بین‌المللی بشردوستانه را مورد اهانت قرار می دهد، بلکه از یک طرف حقوق اولیه و اساسی بشر را نقض می‌کند و از طرف دیگر، مکانیسم منع اشاعه تسلیحات و خلع سلاح را به سخره می‌گیرد،‌ به طور وصف‌ناپذیری تلخ و ناراحت‌کننده است».

نمایندگی ایران در پایان بیانیه خود از دبیرکل ناتو خواست که طرح چنین درخواست‌های نادرست از ایران را متوقف کرده و در عوض آن چه که از آن سخن می‌گوید را برای متحد خود (رژیم صهیونیستی) به کار گیرد و از آن دعوت کند که پیمان ان پی تی و دیگر پیمان‌های خلع سلاح‌های کشتار جمعی را بپذیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استاندارد دوگانه اروپا در برخورد با مسایل بین المللی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج