۱۱۳۶۴۴۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

حناچی: ترک تشریفات، جزوی از تشریفات است

شهردار تهران گفت: در جریان هزینه‌های طراحی لوگوی تهران ۱۴۰۰ با توجه به نظر بازرسی هیچ تخلفی در آن صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران: شهردار تهران گفت: در جریان هزینه‌های طراحی لوگوی تهران ۱۴۰۰ با توجه به نظر بازرسی هیچ تخلفی در آن صورت نگرفته است.

پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز (۲۳ تیرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مصادیق پروژه‌های توسعه محلی که قبلا راجع به آن صحبت کرده‌ایم، گسترش آن است و از سال ۹۸، دو هزار میلیارد تومان برای اینگونه پروژه‌ها اعتبار تخصیص داده‌ایم و سال ۹۹ نیز این بودجه افزایش پیدا کرد که در سال ۱۴۰۰ هم در بودجه این رقم پیش بینی شده است.

شهردار تهران ادامه داد: تعداد این پروژه‌ها زیاد و مقیاس آن‌ها کوچک است و جا‌هایی که ظرفیت و نیاز وجود داشته باشد متناسب با نیاز‌های آن مناطق تعریف خواهد شد. منطقه ۱۰ تهران از لحاظ مسکونی و تردد بالا از مناطق پر تراکم بوده که سرانه‌های خدماتی و فضای سبز در آن خیلی کم است، علی رغم تمام تلاش‌هایی که همکاران من در شهرداری تهران انجام داده‌اند باغ‌های سطح شهر تهران را در تملک قرار داده ایم که از ۲/۴ به ۲/۷ درصد افزایش پیدا خواهد کرد یعنی به ازای هر نفر ساکن در مناطق تهران چیزی حدود ۲/۷ درصد، متر مربع فضای سبز و باز خواهیم داشت که این رقم برای مناطق پر تراکم خیلی کم است و تلاش برای افزایش آن باید صورت بگیرد.

وی افزود: گسترش فضا‌های سبز و باز نتیجه اتفاق خوبی است که در شورای شهر پنجم صورت گرفت، باتوجه به اعتباراتی که بابت جرائم قطع درختان اخذ شد، صرفا در جهت توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گرفت و تعداد زیادی باغ در سطح شهر تهران تملک شد و به بهره برداری رسید که به نوبت آن‌ها را افتتاح خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تا پایان دوره پنجم شورای شهر تهران ۲۱ باغ را به بهره برداری می‌رسانیم که این باغ‌ها از ۲هزار هکتار شروع و متراژ آن‌ها بالاتر می‌رود، که اغلب باغ‌های محلی هستند، ولی باغ راه‌ها را شامل نمی‌شود چرا که این باغ‌هایی که به افتتاح می‌رسانیم تملکی هستند.

حناچی بیان کرد: در خصوص بسته شدن بزرگراه ۳۵متری اتوبان افتخاری نیز بی مسئولتی صورت گرفته چرا که این اتفاق یک شبه انجام نمی‌شود، ولی توافقاتی در جهت بهره برداری از آن صورت گرفته که تمام تلاش‌مان را در جهت بازگشایی و انجام تعهدات‌مان خواهیم کرد.

شهردار تهران افزود: تعداد زیادی از پروژه‌ها امکان دارد تا پایان این دوره از شهرداری به بهره برداری نرسد و این طبیعی است چرا که در هر دوره مانند دوره‌های قبل که ما مسئولیت امور را به دست گرفتیم تعدادی پروژه نیمه کاره بودند و ما آن‌ها را به اتمام رساندیم و در این دوره هم این اتفاق دور از انتظار نخواهد بود و برخی از پروژه‌ها در این دوره هستند که پیشرفت فیزیکی زیادی نداشتند و ما هم آن‌ها را در اولویت قرار ندادیم، ولی آن پروژه‌هایی که پیشرفت زیادی داشتند حتما در این دوره افتتاح خواهند شد.

وی تصریح کرد: در خصوص رای دیوان در ارتباط با شورا یاری‌ها نیز اختلاف نظر حقوقی است و در قانون اساسی هم اجازه داده شده که شورا‌های شهر، انجمن‌هایی را در مقیاس محلی تشکیل بدهند و هر بار هم که انتخابات شورایاری می‌شود این بحث شکل می‌گیرد که بار اول هم نیست. امیدواریم همکاران‌مان در شورای شهر جدید این مسئله را پیگیری کنند و قبلا هم این موضوع را در معاونت حقوقی ریاست جمهموری پیگیری کردیم که با نظر معاونت حقوقی و جمع‌بندی که صورت گرفت انتخابات برگزار می‌شود که نیازمند همکاری دستگا‌ه‌های مرتبط با این امر برای رسیدن به یک توافق جامع برای برگزاری انتخابات شورا‌های محلی است.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر هزینه‌های تبلیغاتی زیاد و لوگوی تهران ۱۴۰۰، گفت: دستگاهی مانند شهرداری تهران که سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند، فرض کنیم که حتی تخلفی هم صورت بگیرد که باتوجه به نظر بازرسی خوشبختانه این اتفاق رخ نداده است و این طوری که جو سازی شده نیست چرا که در سامانه شفافیت اطلاعاتی را در این خصوص ارائه داده‌ایم که اگر از خود مطمئن نبودیم این اتفاق صورت نمی‌گرفت، اما خیلی خوشحالیم که این حساسیت نسبت به شهرداری تهران وجود دارد که ترک تشریفات خود جزوی از تشریفات است و در قانون هم این مسئله در نظر گرفته شده و بنا به صلاحدید گاهی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ممکن است باتوجه به خدماتی که آن ارگان ارائه می‌دهد در آن عنوان خدمات آورده نشود مانند بسیاری از خدماتی که ما در این دوره ارائه دادیم، ولی اسمی از آن نبردیم، برای اینکه تمام تلاش‌هایمان در جهت بدست آوردن رضایت مردم بود. تغییر قرن هر صد سال یک بار صورت می‌پذیرد که برای طراحی لوگوی تهران ۱۴۰۰ یک تیم ۳۰۰ نفر تشکیل شد که به رقابت با یک‌دیگر پرداختند و هزینه‌ها هم برای رقابت این گروه‌ها در نظر گرفته شد و تلاش ما برای جذب بهترین ایده‌ها بود.

شهردار تهران در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انسانی در ابتدای دوره شهرداری حدود ۶۷۷۰۰ نفر پرسنل بودند که در حال حاضر حدود ۵۷۲۰۰ نفر هستند که تعدای از آن‌ها بازنشسته هستند و انصراف داوطلبانه داده اند و به طرق‌ مختلفی از این مجموعه جدا شدند علی رغم این که تعدیل گسترده نداشته‌ایم و شورا نیز به ما اجازه داد که ۶ درصد از پرسنل‌ها را کم کنیم، نصف همین را می‌توانستیم جذب کنیم و چیزی که جذب شد در این مدت حدود ۱۰ درصد بوده است و جای نگرانی نیست و تقریبا حدود ۶۰۰ نفر در این دوره جذب شهرداری تهران شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج