جاباما
۱۱۳۷۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راهنمايي براي انتخاب بهترین لباس‌های بارداری

در دوران بارداری انواع و اقسام اتفاقات برای بدن‌تان می‌افتد. یک دفعه سایز عوض می‌کنید، ممکن است چاق شوید و ده‌ها مورد دیگر که همگی می‌توانند روی نحوه لباس پوشیدن و انتخاب نوع و جنس و رنگ لباس بارداري تاثیر بگذارند.

راهنمايي براي انتخاب بهترین لباس‌های بارداری
مجله سیب سبز: در دوران بارداری انواع و اقسام اتفاقات برای بدن‌تان می‌افتد. یک دفعه سایز عوض می‌کنید، ممکن است چاق شوید، تغییرات هورمونی دمای بدن‌تان را عوض می‌کند و ده‌ها مورد دیگر که همگی می‌توانند روی نحوه لباس پوشیدن و انتخاب نوع و جنس و رنگ لباس بارداري تاثیر بگذارند. براي انتخاب بهترين لباس بايد همه جوانب را سنجيد. با كمك اين راهنما مي‌توانيد بهترين لباس را براي دوره بارداري خود انتخاب كنيد.

از کی سایز عوض می‌کنیم؟

لازم نيست در ۳ ماهه اول بارداری به كمدتان دست بزنيد. كمد لباس‌هاي شما در اين روزها احتیاج به هیچ تغییر و تحول خاصی ندارد چون معمولا افزایش سایز در این دوره اتفاق نمی‌افتد و شما می‌توانید به‌راحتی همان لباس‌هایی را بپوشید که قبلا هم به تن می‌کردید. اما با ورود به ماه چهارم و پنجم با افزايش وزن و سايز روبه‌رو مي‌شويد، به همین دليل پیشنهاد می‌کنیم اواخر ۳ ماهگی کم‌کم به فکر تغییر دادن لباس‌های‌تان و خرید لباس‌هاي تازه باشید. شايد بگوييد بهترين زمان براي خريد وقتي است كه تغيير وزن و سايز به طور كامل صورت گرفته اما واقعیت این است که خیلی از خانم‌ها به‌دليل اضافه‌وزن و عوارض ناشي از آن در این دوره نمی‌توانند به‌راحتی به‌ فروشگاه‌ها بروند و با پرو كردن لباس مورد علاقه‌شان را خريداري كنند. برای همین خوب است قبل از ۴ماهگی به فکر باشید.

راهنمايي براي انتخاب بهترین لباس‌های بارداری

سایز لباس بارداری من چند است؟

بعضی خانم‌های باردار قبل از اینکه برای اولین خرید بارداری بروند فکر می‌کنند اگر سایزشان ۳۸ بوده از حالا به بعد باید به دنبال لباس‌هایی با سایز ۴۲و ۴۴ بگردند! درست است كه سايز شما تغييرات محسوسي داشته اما اين تغيير سايز به اين معنا نيست كه به‌دنبال لباس بارداري با سايز ۴۲ يا ۴۴ برويد. براساس استانداردهاي تعريف شده شما بايد سراغ لباس بارداري با سايز هميشگي خودتان برويد، بنابراين اگر سايز شما پيش از بارداري ۳۸ بوده از فروشنده لباس بارداري براي سايز ۳۸ را بخواهيد. البته اين قاعده در مورد تمامي برندهايي كه پوشاك بارداري توليد مي‌كنند يكسان نيست. شما مي‌توانيد با مشورت گرفتن از فروشنده از سايز مناسب خود براي خريد لباس مطمئن شويد.

به فكر روزهاي سرد هم باشيد

دوران بارداری فقط ۳ماه کمتر از یک سال شما را درگیر خودش می‌کند و این یعنی مواجهه با ۳ فصل با ۳ آب و هوای مختلف. اقتصادی‌ترین کار برای شمایی که احتمالا از این به بعد دمای بدن‌تان در نوسان است این است که باتوجه به این مدت نسبتا طولانی انتخاب‌هايي مناسب و به‌صرفه داشته باشيد. بهترین انتخاب براي شما اين است که سراغ لباس‌های بارداري چند تكه بروید. مثلا وقتی زمستان نزدیک است به جای اینکه چند پلیور بخرید یک بلوز آستین بلند بخرید، پيراهن يا لباس بارداري تهيه كنيد كه كت يا ژاكت داشته باشد. در اين صورت هر وقت احساس سرما كرديد مي‌توانيد از كت آن استفاده كنيد.

از همسرتان قرض بگيريد

هميشه لازم نيست براي خريد لباس بارداري پول خرج كنيد. فقط بايد كمي خلاق باشيد. به كمد لباس‌هاي همسرتان سر بزنيد. اگر سایز همسرتان سایز بزرگ است، می‌توانید از پیراهن‌های قديمي و از مدافتاده او به‌عنوان لباس‌های راحتي در خانه استفاده كنيد.

چه رنگی بپوشیم؟

برای متناسب به نظر رسيدن و مخفي كردن چاقي‌هاي موضعي پيش‌تر به شما توصيه كرديم كه از رنگ‌هاي تيره و پارچه‌هاي ساده و بدون طرح استفاده كنيد.
اما دوران بارداری شما دوران درخشان شماست. لزومی ندارد بخواهید چیزی را پنهان کنید يا از اضافه‌وزن‌تان خجالت بكشيد. با خيال راحت لباس‌تان را از ميان رنگ‌های شاد و طرح‌هاي متنوع انتخاب كنيد. لباس‌های طرحدار بپوشید با گل‌های برجسته و رنگي و هر کاری که فکر می‌کنید لبخند را روی لب‌تان می‌آورد، انجام دهید.

چه جنسی بپوشیم؟

الیاف طبیعی بهترین انتخاب برای شما هستند و از آنجایی که احتمالا پوست‌تان در دوران بارداري حساس‌تر از هميشه است با انتخاب اين نوع لباس‌ها احتمال بروز هر گونه حساسيت پوستي را محدود مي‌كنيد. اما شايد دوست داشته باشيد در مهماني‌هاي رسمي پيراهن‌هاي مجلسي‌تر بپوشيد بنابراين بهتر است در اين مورد سراغ لباس‌هايي با جنس لاکرای برويد. این جنس پارچه هم به خوبی کش می‌آید و هم به اندازه كافي لطيف است. با انتخاب اين نوع پارچه می‌توانید در طول ماه‌های مختلف بارداري در مهماني‌ها و مجالس زيبا و آراسته ظاهر شويد.

یک توصيه برای پیش‌خرید لباس!

اگر فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید خیلی مدرن باشد احتمالا شکم‌بندهایی با سایز ماه‌های مختلف بارداری دارد که می‌توانید آنها را ببندید و طبق آن اندازه‌ها خرید کنید. اما اگر این‌طور نیست و قصد دارید از قبل خرید کنید، می‌توانید بالشتکی کوچک به همراه خود ببرید یا حداکثر از کیف‌تان برای تصور سایز چند ماه آینده کمک بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج