جاباما
۱۱۴۳۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گردنبندی برای شاپرک کوچولو

راهنمای خرید جواهرات کوچک

جواهرات کودکانه صنعتي میلیون دلاری و متناسب با هر سن و سال و مناسبتی – از بدو تولد تا دوران جوانی – است. بسیاری از والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و اقوام و بستگان هنگام تولد نوزاد دنبال جواهرات براي هديه مي‌گردند.

راهنمای خرید جواهرات کوچک
راهنمای خرید جواهرات کوچک

عقل سلیم می‌گوید خرید جواهرات برای کودکان یک ریسک بزرگ است. این احتمال وجود دارد که کودک بدون توجه به مسئولیتی که به او واگذار شده، جواهرات را خراب یا گم کند. با وجود این، جواهرات کودکانه صنعتي میلیون دلاری و متناسب با هر سن و سال و مناسبتی - از بدو تولد تا دوران جوانی - است. بسیاری از والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و اقوام و بستگان هنگام تولد نوزاد دنبال جواهرات براي هديه مي‌گردند. با وجود این‌که یک دستبند یا گردنبند ارزشمند و قیمتی می‌تواند نوزادتان را زیبا‌تر کند، اما باید مراقب باشید که چه می‌خرید.


سنگ بخرید

سنگ‌های ماه تولد قطعا مناسب‌ترین جواهرات برای هر کودکی هستند. برای یک نوزاد یا کودک خردسال خرید چیزی که سنگ، گیره یا قلاب دارد می‌تواند خطر خفگی را به دنبال داشته باشد. بهتر است سراغ دستبندهای طلایی که با سنگ‌های ماه تولد آراسته شده و اندازه مچ دست نوزاد است، بروید تا این‌که برای او گردنبند بخرید. برای بسیاری از مردم این یک رسم است که برای نوزاد تازه متولد شده یک گردنبند رشته‌ای مثلا از جنس مروارید بخرند، این گردنبند بیشتر حکم یادگاری دارد تا چیزی که به گردن نوزاد مي‌اندازند.

لازم است به دلایل خود برای خرید جواهرات برای کودکان فکر کنید، مخصوصا اگر سن و سال آنها بسیار کم است. اگرچه فرزند شما لیاقت داشتن یک گردنبند طلای مزین به کریستال را دارد اما واقعا ممکن است ارزش نداشته باشد تا این اندازه هزینه کنید. یادتان باشد فروشندگان جواهر و کسبه می‌دانند که شما به عنوان پدر و مادر دیگر به اهمیت و ارزش پول فکر نمی‌کنید. در واقع ممکن است شما برای جواهرات یادگاری که می‌خواهید به مناسبت تولد فرزندتان یا جشن تولد یک سالگی‌اش به او هدیه دهید، بیشتر از جواهراتی که یک خانم برای خود می‌خرد، هزینه کنید. پیش از خرید متوجه این نکته هم باشید که کودکان خردسال و نوزادان نسبت به فلزات -حتی جواهرات ارزشمند - حساسیت نشان می‌دهند و نمی‌توانند وجود چیزی را دور مچ یا گردن خود تحمل کنند.


فقط برای هدیه

برای کودکان نوپا خوب است که جواهری بخرید و به آنها هدیه کنید، اگرچه استفاده از آن کار عاقلانه‌ای نیست. به این فکر کنید که کودکان شما چند بار در روز لباس‌های خود را خراب می‌کنند و چقدر نامعقول است اگر انتظار داشته باشید که از گردنبند قیمتی یا گوشواره ارزشمند خود مراقبت کنند. کودک شما فرق بین یک اسباب‌بازی که برق می‌زند یا جواهری که از اجدادش به ارث رسیده را نمی‌داند. پس اگر جواهرات ارزشمندی دارید که نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت، با هدیه کردن آن به کودک خود ریسک نکنید. اگر یکی از بستگان جواهر ارزشمند و زیبایی را به فرزندتان هدیه کرده، تنها در مناسبت‌های خاص اجازه پوشیدن آن را به او بدهید و همیشه جواهرات را در یک جعبه نگهداری کنید تا دست کودک به آنها نرسد. این کار شما به کودک می‌فهماند که چیز ارزشمندی در جعبه قرار گرفته است.


به کیفیت دقت کنید

وقتی کودک بزرگ‌تر شد، به طور طبیعی نسبت به تمام چیزهای درخشانی که برق می‌زنند واکنش نشان می‌دهد. اگر فرزندتان دختر است ممکن است حسرت داشتن یک جفت گوشواره را بخورد و اگر پسر است احتمالا دوست دارد یک ساعت مچی گران قیمت داشته باشد. کودکان همچنین از داشتن جواهرات شخصی - از گوشواره و گردنبند گرفته تا یک زنجیر طلا - لذت می‌برند. شما در هر بازاری می‌توانید یک مجموعه نفیس از جواهرات شیک مخصوص فرزند خود در سن و سال نوجوانی پیدا کنید. امروزه ممکن است سنگ‌های ماه تولد هنوز هم مثل گذشته مد باشند اما جواهرات مخصوص یک نوجوان که البته سنگ‌های ماه تولد نیز در آن به کار رفته است‌‌ همان چیزی است که فرزندتان سال‌ها قدر آن را خواهد دانست. اگر برای کودکان خود جواهرات می‌خرید، مطمئن شوید که جنس آنها بسیار محکم است. گیره‌ها و قلاب‌ها را چک کنید و مطمئن شوید که تمام قسمت‌های آن با کیفیت بالایی ساخته شده‌اند. کودکان با هر جواهری که تن آنها کرده باشید، بازی می‌کنند. اگرچه یک گردنبند باریک دخترانه ممکن است فوق‌العاده زیبا و ظریف باشد اما باید همیشه به دنبال زنجیرهای با کیفیتی باشید که به آسانی کنده و شکسته نشوند. اگر می‌خواهید جواهراتی که می‌خرید در برابر گذشت زمان مقاوم باشند و در دست کودکان‌‌ مثل روز اولش باقی بمانند، باید از کیفیت ساخت آنها مطمئن شوید.


راهنمای خرید جواهرات کوچک

حلقه نخرید

خرید گوشواره آسان‌تر است. با وجود این، یادتان باشد که گوشواره‌های معلق، آویزان و حلقه‌ای ممکن است به لباس گیر کنند یا هنگام بازی کودک بیرون کشیده شوند. هر سال این نوع گوشواره‌ها باعث پاره شدن لاله گوش هزاران کودک می‌شوند. ترمیم لاله گوش کار آسانی نیست و اغلب کودک دیگر نمی‌تواند تا آخر عمر از گوشواره استفاده کند. همچنین گوشواره‌های سنگی باید مرتب توسط یک فروشنده جواهر چک شوند تا از سلامت قطعات گوناگون آن مطمئن شوید. از سوی دیگر، اگر جواهری حاوی الماس قیمتی به دخترتان هدیه شده، الماس را خارج كرده و زیرکونیوم را جایگزین آن کنید تا وقتی که او بزرگ‌تر شود! جواهرات قطعا برای کودکان هدیه‌ای بزرگ به شمار می‌آیند. کودکان ممکن است‌‌ همان لحظه متوجه ارزش و اهمیت هدیه‌ای که دریافت كرده‌اند، نشوند. اگر جواهر ارزشمندی دارید که نمی‌خواهید آسیب ببیند، بهتر است آن را برای زمانی نگه دارید که فرزندتان بزرگ‌تر شده است. اهمیت خرید جواهرات برای کودکان مطمئنا از روش نگهداری آن مهم‌تر است. هوشمندانه جواهر بخرید و به دنبال چیزی باشید که بتواند در برابر کنجکاوی کودکان مقاومت کند. سایت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌های محلی زیادی هستند که جواهر می‌فروشند كه در آنها می‌توانید قطعات ارزان قیمتی که آرزوی فرزندتان را برآورده کرده و تمایل او به داشتن جواهرات را ارضا می‌کند، پیدا کنید تا اگر برای آن اتفاقی افتاد دل‌تان نسوزد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

راهنمای خرید جواهرات کوچک


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج