جاباما
۱۱۵۶۴۸۳
۲ نظر
۵۱۲۹
۲ نظر
۵۱۲۹
پ

جزییات زد و خورد پلیس با سارقان مسلح در تهران

سارقان مسلحی که چندی پیش در بزرگراه شهید همت با شلیک گلوله مامور پلیس و یک عابر پیاده خانم را مجروح کرده و سپس با سرقت یک دستگاه پژو از محل گریخته بودند با تلاش ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس: سارقان مسلحی که چندی پیش در بزرگراه شهید همت با شلیک گلوله مامور پلیس و یک عابر پیاده خانم را مجروح کرده و سپس با سرقت یک دستگاه پژو از محل گریخته بودند با تلاش ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

هجدهم شهریور ماه سال جاری باندی از سارقان مسلح با تعدادی از ماموران پلیس درگیر شده و با شلیک تیر به سمت آنان یکی از ماموران پلیس را مصدوم کرده و در ادامه با زورگیری یک دستگاه سواری پژو در بزرگراه همت سراسیمه با به جا گذاشتن خودروی خود پا به فرار گذاشتند که با انجام کار گسترده اطلاعاتی و میدانی توسط پلیس آگاهی فاتب شناسایی و در عملیات های جداگانه دستگیر شدند.

در آخرین عملیات نیز در روز گذشته سه نفر از سرکردگان و اعضای اصلی این باند دستگیر شدند ضمن اینکه پیش از این هشت عضو دیگر این باند در عملیات های مختلف پلیسی دستگیر شده بودند.

گفتنی است سارقان علاوه بر تهران در استان های فارس، اصفهان، قم و غرب استان تهران نیز تحت تعقیب بوده و عمده سرقت های خود را در مناطق شمالی و مرفه نشین شهر تهران انجام می دادند.

سردار هداوند جانشین فرمانده انتظامی پایتخت نیز با اشاره به اینکه از این افراد پنج قبضه سلاح از جمله کلت، کلاشینکف و وینچستر به همراه ده‌ها عدد فشنگ کشف شد، اظهار داشت: این افراد علاوه بر اینکه یکی از ماموران پلیس را با ضرب گلوله از ناحیه دست و پا مجروح کرده بودند یک خانم دیگر را نیز در حین فرار از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار داده بودند که مامور پلیس در بیمارستان بستری است و روند درمانی شهروند مصدوم نیز همچنان ادامه دارد.

سردار هداوند خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی قاطعانه و مقتدرانه با اراذل و اوباش و کسانیکه بخواهند امنیت و آرامش مردم عزیزمان را به مخاطره بیندازند برخورد خواهند کرد.

از سرقت مسلحانه طلافروشی‌ها تا تیراندازی و درگیری در باغ فیض

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت نیز در خصوص جزئیات دستگیری سارقان اظهار داشت: هجدهم شهریور ماه سال جاری پیرو اعلام مرکز پیام پلیس آگاهی مبنی بر وقوع درگیری مسلحانه فی مابین ماموران گشت کلانتری ۱۴۰ باغ فیض با سه نفر سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس سفید رنگ در آدرس باغ فیض بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حاضر می شوند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: در تحقیقات اولیه از مامور کلانتری ۱۴۰ مشخص می‌شود در حوالی ساعت ۲۱ با یکی از همکاران در حال گشت زنی در سطح حوزه بودند که عبور یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس سفید رنگ دارای سه سرنشین با پوشش های خاص و دارای سابقه سرقت پلاک توجه شان را به خود جلب کرده لذا به منظور بررسی وضعیت به دنبال خودرو پژو پارس وارد کوچه بن بست گردیده و در انتهای کوچه در حالیکه سرنشینان خودرو متوجه بن بست بودن آن می گردند، قصد دور زدن و خروج از کوچه بن بست را داشته لیکن مأمورین به منظور ممانعت از فرار سرنشینان خودرو پژو از خودرو خود پیاده و به سمت خودروی مظنونین حرکت می‌کنند اما در همین حین به محض معرفی خود به سرنشینان خودرو پژو این افراد بی توجه به اخطار ماموران پلیس با شلیک های پی در پی با دو قبضه اسلحه کلاشینکف و کلت باعث مجروحیت یکی از ماموران از ناحیه دست و پا و همچنین مجروحیت یک نفر عابر پیاده خانم می شوند.

جزییات زد و خورد پلیس با سارقان مسلح در تهران

وی افزود: وقتی متهمان در برابر مقاومت ماموران گشت پلیس قرار می گیرند با فرار به سمت فضای سبز منتهی به اتوبان همت وارد اتوبان شده و با شلیک چند تیر و همچنین تهدید رانندگان خودرو های عبوری نهایتا با سرقت یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ از محل متواری می شوند که در ادامه کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت مسلحانه به جهت کشف سرنخ و ردپایی از متهمان کار خود را شروع می کنند.

جزییات زد و خورد پلیس با سارقان مسلح در تهران

سردار لطفی ادامه داد: در بازرسی از داخل خودرو نیز دو عدد ساک حاوی ۴ قبضه سلاح گرم شامل، یک قبضه سلاح وینچستر و ۳ قبضه انواع کلت کمری به همراه ۱۰ تیغه خشاب اسلحه کلاشینکف و ۳۲۱ تیر فشنگ جنگی مربوطه با ده ها تیر فشنگ انواع سلاح های کمری کشف و ضبط گردید.

جزییات زد و خورد پلیس با سارقان مسلح در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: بلافاصله در همان صحنه با تعیین تیمهای تحقیقاتی و تقسیم وظایف، دو اقدام اساسی اولیه شامل دستیابی به مشخصات دقیق مالک خودروی به جامانده و بررسی سلاحهای به جامانده در صحنه درگیری به عنوان اولین سرنخ های موجود پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

جزییات زد و خورد پلیس با سارقان مسلح در تهران

سردار لطفی ادامه داد: اقدامات میدانی و پلیسی گسترده در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت در ادامه با شیوه های نوین و علمی کشف جرم گردد، مخفیگاه متهمان در شهرستان فردیس کشف می شود که با جمع بندی اطلاعات مکتسبه و شواهد و قرائن موجود و همچنین تحقیقات نامحسوس حضور متهم در آدرس شناسایی شده با احتمال بسیار بالا محرز و نهایتا با تعیین تیم های عملیاتی و محاصره کامل ساختمان طی یک طرح ریزی عملیاتی سنجیده و همه جانبه با همراهی اکیپ هایی از عوامل پلیس آگاهی غرب استان تهران در حوالی ساعت ۲۳ در جریان یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه ، متهمان با ورود ضربتی شناسایی و دستگیر می گردند.

جزییات زد و خورد پلیس با سارقان مسلح در تهران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: طی بازرسی از مخفیگاه متهمان، علی رغم کشف اموال مسروقه همچون اسناد و مدارک غیر، زیور آلات و طلاجات و ساعت های مچی و دو قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه دو تیغه خشاب و تعداد ۵۹ تیر فشنگ جنگی همچنین خشاب کلت کمری به همراه ۱۰ تیر فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد که با انتقال متهمان به پلیس آگاهی در جریان بازجویی ها تاکنون به مشارکت و همدستی در جریان سرقت های مسلحانه از طلافروشی های شهرستان ملارد و اسلامشهر در سال ۹۹ و دو فقره سرقت مسلحانه نافرجام طلافروشی همراه با تیراندازی در شهرستان های شهریار و اسلامشهر و همچنین درگیری مسلحانه با عوامل کلانتری ۱۴۰ باغ فیض و سرقت خودروی پژو ۲۰۷ در سال جاری اعتراف کرده اند که پیگیری جهت کشف سایر جرائم این باند با جدیت ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست و پای سارق مسلح طبق قانون باید قطع بشه

    • بدون نام

      حالا بازم ازاد ميشن و ميان تو شهر البته اگر تا اين لحظه ازاد نشده باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج