جاباما
۱۱۶۰۸۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ابتکار یک امام جماعت در دوران کرونا

همزمان با روزهای نخست ماه ربیع الاول، اولین نماز جماعت آنلاین، در مجتمع آموزشی دکتر حسابی قم، اقامه شد.

ایسنا: همزمان با روزهای نخست ماه ربیع الاول، اولین نماز جماعت آنلاین، در مجتمع آموزشی دکتر حسابی قم، اقامه شد.

حجت الاسلام احمد قادری امام جماعت نماز جماعت آنلاین مجتمع آموزشی دکتر حسابی قم، عنوان کرد: همزمان با روزهای نخست ماه ربیع الاول، اولین نماز جماعت آنلاین، در این مجتمع اقامه شد.

وی ادامه‌داد: با توجه به مجازی بودن کلاس‌ها و عدم امکان حضور تمام دانش آموزان در مدرسه، برنامه ریزی کردیم تا هم زمان با اقامه نماز جماعت در نمازخانه که با حضور تعداد کمی از دانش آموزان تشکیل می‌شود، سایر دانش آموزان نیز به صورت برخط، نماز جماعت را همراهی کنند.

ابتکار یک امام جماعت در دوران کرونا

وی گفت: هر روز همزمان با زنگ نماز در مدرسه، معلمان و مربیانی که سر کلاس های مجازی مشغول تدریس هستند، بچه‌ها را دعوت به وضو گرفتن در خانه می‌کنند و خود به همراه تعداد معدودی از دانش آموزان، جهت شرکت در نماز جماعت، در نمازخانه مدرسه حضور پیدا می‌کنند.

این کارشناس مرکز تخصصی نماز، ضمن تشکر از همکاری بسیار ارزشمند حسین خلیلیان، مسئول مجتمع آموزشی_فرهنگی دکتر حسابی قم، و آقای کریمی، مدیر محترم مقطع ابتدای، اظهار کرد: مجتمع دکتر حسابی در سال‌های اخیر، پیشگام در گسترش فرهنگ نماز اول وقت بوده و قطعا اگر همکاری مسئولین، معلمان و مربیان مدرسه نبود، امکان برگزاری چنین نمازهای جماعت باشکوه و مثال زدنی، فراهم نمی‌شد.

حجت الاسلام احمد قادری به پیشینه این گونه نماز جماعت اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته یعنی سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰، که همه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شد، از اولین مدارس کشور بودیم که طرح "نماز آنلاین" را در کلاس های درس، عملی کردیم؛ به‌گونه‌ای که مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان، خانوادههای آنان و مسئولین محترم وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

امام جماعت مجتمع دکتر حسابی با انتقاد از عملکرد ضعیف و غیر قابل دفاعِ وزارت آموزش و پرورش در دولت های قبل، نسبت به عدم پرداختن شایسته و در خور شان، به نماز مدارس، تصریح کرد: در پایان سال تحصیلی قبل، به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم تا با ابلاغ طرح "نماز آنلاین" به ادارات کل آموزش و پرورش، گامی در جهت توسعه فرهنگ نماز، بردارد و متاسفانه علیرغم اینکه هیچ هزینه‌ای برای آموزش و پرورش نداشت، این کار تا کنون صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: درست است که فعلا مدارس به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود؛ اما اخبار قطعی داریم که با وجود تعداد زیادی از طلاب حوزه های علمیه که آمادگی همکاری در اقامه نماز جماعت مدارس را داشتند و دارند، بسیاری از مدارس آموزش و پرورش کشور در دوران قبل از کرونا، نماز جماعت نداشتند که نشان دهنده اوج بی مدیریتی و سوء تدبیر مسئولین است.

دانش آموخته مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم با بیان اینکه پُرکاری و تلاش‌های شبانه روزی و جهادی رئیس جمهورِ محترم و وزیران او، روح امید را در جامعه زنده کرده است گفت: انشاالله با واکسیناسیون سراسری، برنامه ریزی‌ها و تمهیدات صورت گرفته، شاهد حضور همه دانش آموزان عزیزمان در مدارس کشور باشیم تا زمینه بهتری برای فراگیری علم، آموزش نماز و فرهنگ اسلامی به آنان فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج