جاباما
۱۱۶۱۰۸۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بازیگر ۹۰ساله کانادایی به فضا رفت و برگشت

شرکت "بلواوریجین" دقایقی پیش طی ماموریت گردشگری سرنشین دار جدید خود موسوم به "NS-۱۸" چهار فرد را سوار بر موشک نیوشپرد به فضا فرستاد و پس از ۱۱ دقیقه به زمین بازگرداند.

ایسنا: شرکت "بلواوریجین" دقایقی پیش طی ماموریت گردشگری سرنشین دار جدید خود موسوم به "NS-۱۸" چهار فرد را سوار بر موشک نیوشپرد به فضا فرستاد و پس از ۱۱ دقیقه به زمین بازگرداند.

طی این ماموریت علاوه بر "ویلیام شاتنر" بازیگر کانادایی ۹۰ ساله، "کریس بوشویزن"(Chris Boshuizen) مهندس سابق ناسا و بنیانگذار شرکت ماهواره‌ای Planet Labs و"گلن د ورایس"(Glen de Vries) بنیانگذار شرکت نرم افزاری Medidata و معاون رئیس علوم زیستی یک شرکت نرم افزاری فرانسوی و "آدری پاورز"(Audrey Powers) معاون رئیس این ماموریت از شرکت بلواوریجین حضور داشتند. شاتنر پس از این سفر، مسن‌ترین فردی که به فضا رفته، لقب گرفت.

بازیگر ۹۰ساله کانادایی به فضا رفت و برگشت

کل پرواز حدود ۱۱ دقیقه طول کشید و خدمه نیز حدود ۴ دقیقه بی وزنی را در فضا تجربه کردند. در ابتدا تقویت کننده موشک نیو شپرد از کپسول جدا شد و برای فرود به زمین باز گشت و در حالی که تقویت کننده در حال فرود بود، کپسول نیو شپرد به بالاترین ارتفاع و درست در بالای خط کارمان رسید. این کپسول ۱۱ دقیقه پس از پرتاب به زمین باز گشت.

در ابتدا قرار بود این ماموریت گردشگری فضایی ۱۲ اکتبر انجام شود که به دلیل شرایط آب و هوایی به تعویق افتاد. این ماموریت دومین پرواز سرنشین‌دار این شرکت بود. در اولین ماموریت در ۲۰ ژوئیه "جف بزوس" به همراه خانم والی فانک ۸۲ ساله، اولیور دیمن ۱۸ ساله به عنوان جوان‌ترین مسافر فضا و مارک بزوس برادرش با موشک "نیوشپرد" شرکت "بلواوریجین" به فضا رفتند و پس از دقایقی ماندن در گرانش صفر به زمین بازگشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رئال مادرید

      فضا رفتن چقدر راحت شده انگار از تهران میری شمال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج