جاباما
۱۱۶۱۳۴۵
۵ نظر
۵۰۱۶
۵ نظر
۵۰۱۶
پ

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن دقیقا مصداق همین موضوع است؛ نسل سوم لکسوس LX هرچند خیلی دیر، ولی سرانجام پس از ۱۴ سال حضور در بازار‌های جهانی بازنشست شد. این همه انتظار برای معرفی نسل جدید این اسیووی واقعا ارزش داشت؛ چراکه نسل جدید لکسوس LX از همه جهات پیشرفت کرده که می‌توان به تغییر پلتفرم و کاهش ۲۰۰ کیلوگرمی وزن این خودرو نسبت به نسل قبل اشاره کرد.

خودرونویس: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن دقیقا مصداق همین موضوع است؛ نسل سوم لکسوس LX هرچند خیلی دیر، ولی سرانجام پس از ۱۴ سال حضور در بازار‌های جهانی بازنشست شد. این همه انتظار برای معرفی نسل جدید این اسیووی واقعا ارزش داشت؛ چراکه نسل جدید لکسوس LX از همه جهات پیشرفت کرده که می‌توان به تغییر پلتفرم و کاهش ۲۰۰ کیلوگرمی وزن این خودرو نسبت به نسل قبل اشاره کرد.

اگر این کاهش وزن برایتان آشناست به این دلیل بوده که نسل جدید لکسوس LX همانند گذشته با نسل جدید تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ ساختار مشترکی دارد و هر دو روی پلتفرم TNGA-F تویوتا توسعه یافته اند که این کاهش وزن به لطف استفاده از پلتفرم جدید است.

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

طراحی ظاهری لکسوس LX ۲۰۲۲

استایل ظاهری نسل جدید لکسوس LX دقیقا همان گونه ای بوده که هرکسی تصورش را می کرد و پروفیل جانبی و خطوط بدنه و سقف این خودرو دقیقا مشابه با همزاد تویوتا خود یعنی لندکروزر 2022 طراحی شده است. البته باید اشاره کنیم که لکسوس LX دارای شیشه لچکی عقب و ستون انتهایی متفاوتی نسبت به لندکروزر است، ولی سایر قسمت های بدنه و خطوط سقف تقریبا بین هر دو خودرو مشترک طراحی شده اند.

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

پروفیل جلو لکسوس LX ۲۰۲۲ مانند سایر محصولات امروزی این برند پریمیوم ژاپنی با یک جلوپنجره بسیار بزرگ احاطه شده و در پروفیل عقب نیز شاهد یک نوار LED سرتاسری بین دو چراغ هستیم که این دو ویژگی از جمله مهم ترین تفاوت های LX با لندکروزر هستند. البته نباید استفاده بیشتر از سطوح کروم کاری شده در لکسوس LX را نیز نسبت به تویوتا لندکروزر فراموش کرد.

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

طراحی کابین لکسوس LX ۲۰۲۲

کابین جایی بوده که فاصله میان لندکروزر جدید و لکسوس LX بیشتر می شود و این اولین باری بوده که در لکسوس LX شاهد استفاده از دو نمایشگر لمسی در میان داشبورد هستیم تا این اسیووی ژاپنی بتواند با قدرت بیشتری به رقابت با بزرگان این سگمنت یعنی کادیلاک اسکالید، مرسدس بنز GLS، جیپ گرند واگونیر و لینکلن نویگیتور بپردازد. نمایشگر لمسی نصب شده در بالای داشبورد 12.3 اینچی بوده که می توان در آن تصاویر سیستم رهیاب، مالتی مدیا و جزییات سیستم های آفرودی مولتی Terrain مانیتور لکسوس LX را مشاهده کرد. نمایشگر لمسی پایینی سایزی معادل هفت اینچ دارد که دسترسی سریعی به سیستم تهویه را ارائه می دهد و به عنوان یک نمایشگر پشتیبان برای تنظیم سیستم مولتی Terrain لکسوس LX عمل می کند و داده ها و تصاویر مخابره شده از خارج جاده توسط دوربین های اطراف در نمایشگر بزرگتر بالایی و اطلاعات آفرودی در نمایشگر پایینی به راننده نشان داده می شوند.

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

برای اولین بار در تاریخ لکسوس LX که از سال ۱۹۹۵ در بازار جهانی حضور دارد، این اسیووی فول سایز بادی آن فریم دارای نسخه Ultra لاکچری شده که در این نسخه شاهد نصب چهار صندلی مجهزا از هم در دو ردیف هستیم که می توان شیب پشتی آنها را برای دستیابی به راحتی بیشتر تا ۴۸ درجه تغییر داد. صندلی سرنشین جلو هم با فشردن یک کلید به صورت کامل تا می شود تا فضای پایی معادل ۱۱۰ سانتی متر برای سرنشین راحت طلب عقب فراهم شود؛ ضمن اینکه یک محل استراحت پا به صورت تاشو از پشت صندلی ردیف جلو برای سرنشینان عقب تعبیه شده است.

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

نسخه Ultra لاکچری لکسوس LX600 ویژگی های دیگری مانند دریچه های تهویه بالای سقف، چراغ های مطالعه و سیستم مالتی مدیا و سرگرمی سرنشین عقب با دو نمایشگر به صورت استاندارد اشاره کرد. لکسوس این مدل لاکچری و لوکس تر LX600 را با آفتابگیرهایی در شیشه های جانبی و لچکی عقب و همچنین صندلی های راحت با پشت سری های خمیده و تکیه گاه های بالشتدار راهی بازار می کند تا چیزی از ویژگی های لوکس رقبای خود کم نداشته باشد. میان دو صندلی عقب هم یک نمایشگر لمسی طراحی شده که قابلیت های آن مشابه نمایشگرهای نصب شده در سدان های سوپرلوکس امروزیست.

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

یکی دیگر از اولینها در نسل جدید لکسوس LX، عرضه نسخه F اسپرت بوده که به رینگ های به خصوص ۲۲ اینچی آلیاژی مجهز شده که بزرگترین در میان تمامی محصولات لکسوس است. این نسخه فراتر از یک پکیج ظاهری بوده و لکسوس برای LX۶۰۰ F اسپرت دیفرانسیل محدود کننده لغزش Torsen نصب کرده که ترکشن دیفرانسیل عقب بهتر شود. همچنین سیستم تعلیق جلو و عقب این نسخه دارای تنظیمات منحصر به فردی بوده که در کنار آنها یک استابیلایزر برای اکسل عقب نصب شده است. همچنین تنظیمات مختلفی برای سیستم تعلیق و فرمان الکتریکی این اسیووی لوکس در نظر گرفته شده است.

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

مشخصات فنی لکسوس LX ۲۰۲۲

هیچ خبر تازه و شعبده بازی در زیر کاپوت لکسوس LX صورت نگرفته و مانند نسل جدید لندکروزر شاهد خداحافظی با پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر قدیمی این خودرو هستیم و یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ مشابه لندکروزر و پیکاپ تاندرا جای آن را گرفته است. این پیشرانه جدید قادر به تولید 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور بوده که 26 اسب بخار قدرت و 110 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبل تولید می کند. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس ده سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ لکسوس LX منتقل می شود که جانشین گیربکس هشت سرعته نسل قبل شده است.

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

همانند سه نسل عقب، نسخه ۲۰۲۲ لکسوس LX هم فرمول طلایی تویوتا را که همان فاصله بین دو محور ۱۱۲ اینچی بوده را حفظ کرده و زاویه حمله و فرار این خودرو نیز مشابه نسل قبل است. از جمله ویژگی های آفرودی کاربردی این خودرو می توان به کراول کنترل و کمکی پایین آمدن از شیب اشاره کرد. همچنین لکسوس LX جدید همچنان دارای سیستم تنظیم ارتفاع فعال بوده که حالت های بیشتری نسبت به نسل قبل دارد.

لکسوس قصد دارد که فروش نسل جدید LX را از سه ماه اول سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

تصاویر بیشتر از LX ۲۰۲۲

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

شمایل جذاب خودروی جدید لکسوس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما هم نسل ششم پراید را با همان تکنولوژی ۱۹۸۰ تولید میکنیم و با ۳۰۰ برابر قیمت می اندازیم به مردم

    • بهلول

      اما پراید یک چیز دیگست

    • بدون نام

      خدایی نگاه کنیدجهان توپیشرفت هست کشورماهم روزبه روزاختلاس گران پیشرفت می کنند

    • بدون نام

      فقط معنویات مادیات چیه

    • sara

      مافقط مگه عکسشو ببینیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج