جاباما
۱۱۶۴۰۵۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند!

یک کارشناس ایران و اسرائیل معتقد است که خرابکاری‌های محدود نظامی از سوی اسرائیل در ایران همچنان ادامه خواهد داشت، اما این کشور جرات حمله نظامی به ایران را ندارد.

رویداد ۲۴: در حالی که ایران هنوز به روند مذاکرات احیای برجام برنگشته است اسرائیل به صورت مداوم از حمله مستقیم به ایران سخن می‌گوید و اخیرا نیز بودجه یک و نیم میلیاردی برای حمله احتمالی به ایران تصویب کرده است.

اسرائیل ادعا می‌کند که ایران در حال نزدیک شدن به فرایند ساخت بمب هسته‌ای است و مقابله نظامی تنها راه متوقف کردن تهران است. همچنین چندی قبل لیبرمن وزیر دارایی اسرائیل نیز گفته بود که تردیدی نیست که تقابل مستقیم با ایران اتفاق می‌افتد؛ فقط الان مسئله، زمان وقوع آن است و هیچ اقدام دیپلماتیک یا توافقی جلوی برنامه هسته‌ای ایران را نمی‌گیرد و گواه این مساله، کره شمالی است که با وجود اقدامات دیپلماتیک شتاب بی‌سابقه «برنامه هسته‌ای‌اش»را شاهدیم. ایران نیز در واکنش تل آویو را به پاسخ نظامی در صورت وقوع هرگونه حمله تهدید کرده و گفته که بهتر است اسرائیل به فکر ده ها هزار میلیارد پول برای بازسازی خود پس از حمله ایران باشد.

اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند!

از سوی دیگر اسرائیل در تلاش است تا بتواند در این مسیر آمریکا را برای توقف ایران و عدم احیای برجام با خود همراه کند، اما برخلاف ترامپ بایدن سعی دارد تا با گفتگو و از طریق راه حل های دیپلماتیک، روند مذاکره با ایران را ادامه دهد.

حسن لاسجردی کارشناس ایران و اسرائیل در گفتگو رویداد۲۴ در این باره می‌گوید: در رابطه با موضوع ایران و اسرائیل و فراز و نشیب‌های اعلان مواضع متقابل، به نظر می‌رسد که هر زمان جمهوری اسلامی به دنبال یک اقدام جدید برای ارتقا جایگاه خود و پوشش ضعف‌ها و همچنین هموار کردن ثبات و جایگاه منطقه‌ای خود باشد، اسرائیل به سمت رفتارهای به شدت خصمانه‌ حرکت کرده است.

اسرائیل برای حمله به ایران برنامه عملیاتی ندارد

وی ادامه داد: تهدید‌های اخیر اسرائیل علیه ایران و اختصاص بودجه برای حمله نظامی به تهران به دلیل اعلام آمادگی ایران برای بازگشت به برجام است و توافق ایران با کشور‌های ۱+۵ به طور کلی با خواسته‌های اسرائیل منافات دارد. زیرا اسرائیل طی سال‌های اخیر مدام سعی کرده که آمریکا و کشور‌های عربی را علیه توافق ایران با خود همراه کنند. به نظر می‌رسد که اسرائیل بیش از آنکه واقعا یک عملیات اجرایی داشته باشند، به دنبال فضا سازی و شانتاژ است و سعی دارد تا با هر روشی جلوی مذاکرات ایران و بازگشت به برجام را بگیرد.

حسن لاسجردی با بیان اینکه اسرائیل به دنبال برچیدن مذاکرات هسته‌ای ایران است، یادآور شد: اسرائیل در تلاش است که آمریکا هیچگونه رابطه‌ای با ایران نداشته باشد و هیچ مذاکره‌ای صورت نگیرد، اما اینکه در شرایط فعلی چرا ایران برای بازگشت به برجام تعلل می‌کند به سیاست دولت سیزدهم باز می‌گردد که موضوع اولویت ارتباط با همسایگان مطرح شده است، اما نسبت به مذاکرات نیز بی خیال نیست و به دنبال ایجاد شرایطی است که با دست پر به مذاکرات برگردد؛ لذا با توجه به آنچه که اعلام شده است در روز‌های آتی ایران به مذاکرات وین برمی‌گردد تا مقدمات گفتگو‌های خود با طرف‌های اروپایی، روسیه و چین پایه گذاری کند.

این کارشناس مسائل ایران و اسرائیل با بیان اینکه بعید است اسرائیل بتواند تاثیری بر روند مذاکرات بگذارد، گفت: سیاست‌های بایدن و تیم او نشان داده که اسرائیل نمی‌تواند در این رابطه روی آن‌ها تاثیری بگذارد و طرف‌های مقابل ایران برای مذاکره همگی بر این باور هستند که مذاکرات از سرگرفته شود و برجام احیا شود. تاکنون هم شاهد زیرکی ایران بودیم در حالی که اسرائیل به دنبال برچیدن برجام و مذاکرات است، ایران همچنان در برجام مانده است. از سوی دیگر بازگشت به برجام و احیای آن برای دولت جدید اولویت دوم است. اسرائیل سعی دارد مانور‌های مختلفی بدهد مانند اختصاص بودجه برای حمله نظامی یا مذاکره با کشور‌های عربی و ... در مجموع تلاش دارد تا ایران به مذاکره برنگردد.

حمله اسرائیل به ایران ممکن نیست

لاسجردی می‌گوید امکان برخورد نظامی ما با اسرائیل وجود ندارد، زیرا ما نگاه ایدولوژیک به اسرائیل داریم و در این نگاه اگر اسرائیل بخواهد حمله‌ای صورت دهد، حتما به نقطه صفر خود نزدیک می‌شود. از سوی دیگر سایر جنگ‌هایی که در منطقه داشته و ضربات سنگینی از جبهه مقاومت خورده، نشان می‌دهد که چنین جراتی حداقل در رابطه با ایران را نخواهد داشت. مسئولان اسرائیلی همگی بلوف تهاجم نظامی را می‌زنند که باهدف کنترل مدیریت بحران برای خودشان است.

این کارشناس معتقد است که احتمال خرابکاری‌های محدود در برخی از نقاط ایران از سوی اسرائیل وجود دارد و امکان دارد از طریق به استخدام درآوردن نیرو‌های مختلف جاسوسی، خرابکاری‌هایی را در ایران انجام دهند. به نظرم این خرابکاری‌ها ادامه خواهد داشت، اما حمله نظامی خیر، صورت نمی‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بازار سیاه انسانیت

      ای خدا یا شکرت خیالم راحت شد امشب دیگر راحت می خوابم

    • بدون نام

      با این مسئولین کشور خود بخود خرابه ، نیاز به حمله نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج