جاباما
۱۱۶۴۱۴۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

چنددرصد تهرانی‌ها دوز اول را دریافت کرده اند؟

استاندار تهران با اشاره به اینکه ۷۷ درصد تهرانی‌ها دُز اول واکسن کرونا و ۴۴ درصد هم واکسن دُز دوم را دریافت کرده‌اند، گفت: هدف گذاری اولیه واکسیناسیون در استان تهران ۸۵ درصد است.

خبرگزاری ایسنا: استاندار تهران با اشاره به اینکه ۷۷ درصد تهرانی‌ها دُز اول واکسن کرونا و ۴۴ درصد هم واکسن دُز دوم را دریافت کرده‌اند، گفت: هدف گذاری اولیه واکسیناسیون در استان تهران ۸۵ درصد است.

محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت:‌ جلسات در سطح شهرستان‌ها با محوریت مدیریت و مقابله با کروناویروس باید با جدیت، دقت و آینده‌نگری برگزار شود و فرمانداران باید این موضوع را در دستور کار اصلی خود قرار دهند. باید به محض افزایش آمارها موضوع به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد و تمامی تدابیر لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتخاذ شود. باید همه دستگاه‌ها کمک کنند شیب نزولی شکل گرفته باقی بماند. در حال حاضر وضعیت عمومی استان تهران در حوزه کروناویروس خوب است اما باید مراقبت‌ها را در دستور کار قرار دهیم، چرا که اگر غفلتی صورت بگیرد ما را به سمت پیک ششم سوق خواهد داد.

چنددرصد تهرانی‌ها دوز اول را دریافت کرده اند؟

وی افزود: یکی از مباحثی که باید به طور جد در دستور کار قرار گیرد موضوع واکسیناسیون است. در حال حاضر در استان تهران ۷۷ درصد دُز اول و ۴۴ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند که آمار قابل قبولی است اما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف‌گذاری که ۸۵ درصد پیش‌تر تعیین شده بود دست پیدا کنیم، ضمن اینکه ما قله هدف‌گذاری را به ۹۰ درصد افزایش خواهیم داد. لذا این موضوع باید به صورت جدی پیگیری شود.

منصوری ادامه داد:‌ در راستای تحقق این مهم رسانه‌ها و صداوسیما باید به عنوان اقدامی مهم و حیاتی در برخورد با این بیماری به موضوع واکسیناسیون و ترغیب شهروندان به واکسیناسیون بپردازند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در استان تهران اشاره کرد و افزود:‌ اجرای این طرح در درمان و حمایت از بیماران موثر بوده لذا با همت بسیج و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید این کار در مرحله دوم در تهران عملیاتی شود. برای تحقق این طرح نشست مشترکی میان بسیج و دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار خواهد شد تا روند اجرای طرح مورد بررسی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم پرهیز از هر گونه عادی انگاری در مدیریت و مقابله با کروناویروس افزود: طرح احسان و کمک مؤمنانه در ابتدا به شکل بسیار خوبی اجرایی شد؛ اما هر چه این طرح جلو رفت کمرنگ‌تر شد. باید این موضوعات به صورت جدی پیگیری شود و در دستگاه‌ها نیز نباید نسبت به مصوبات عادی‌انگاری رخ دهد.

منصوری ادامه داد: درباره بحث تردد شبانه موضوع به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت و نظرات فنی اخذ شد. لذا مصوبه ما در قالب پیشنهاد به ستاد مقابله با کرونا ارائه خواهد شد. با توجه به اینکه اجرای این طرح در زمان فعلی اثربخشی لازم را ندارد لذا تقاضای ما این است که به صلاحدید در ستاد ملی کرونا تجدید نظر و اصلاحی صورت بگیرد.

استاندار تهران افزود:‌ طرحی توسط شهرداری تهران ارائه شده که با تشکیل کارگروهی تخصصی با حضور فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی این طرح مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و در نهایت تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

وی تأکید کرد: ‌درباره واکسیناسیون و تردد کارمندان نیز مقرر شد بخشنامه اصلاحی توسط ستاد ملی کرونا ابلاغ شود که قطعا با ابلاغ این بخشنامه به همان شکل عمل خواهد شد.

منصوری در پاسخ به سوالی درباره رنگ‌بندی فعلی استان تهران در حوزه کرونا گفت: سیر بیماری در تهران نزولی است. وضعیت خوب و روز به روز مراجعین سرپایی، بستری و فوتی کمتر می‌شود؛ اما باید مراقبت‌ها را در دستور کار قرار دهیم. در حال حاضر در تهران، شهرستان قرمز و نارنجی نداریم و وضعیت عمومی زرد است.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این جلسه سردار سپهر فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا کشور در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تهران گفت:‌ با توجه به تأکیدات ریاست جمهوری مبنی بر اجرای مجدد طرح شهید سلیمانی ان‌شاءالله این طرح در استان تهران آغاز خواهد شد.

وی افزود:‌ خوشبختانه خواست مسئولان در استان تهران نشان از عزم جدی آن‌ها برای اجرای بهتر و سریع تر این طرح در استان تهران است. در این طرح شناسایی بیماران و افرادی که با آن‌ها در تماس بوده‌اند و همچنین اجرای پروتکل‌های بهداشتی با کمک شهرداری و سایر دستگاه‌ها قطعا با قوت پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: آموزش شهروندان برای همراهی و فرهنگ‌سازی نیز در این طرح پیش‌بینی شده است. افرادی که نیازمند کمک در طول درمان هستند نیز مثل گذشته انجام خواهد شد. بی‌تردید توسعه واکسیناسیون تهران به عنوان الگویی برای کشور قلمداد خواهد شد. لذا از شهروندان درخواست می‌کنیم در اجرای این طرح یاری‌گر ما باشند تا شاهد کاهش آمارها در تهران باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج