جاباما
۱۱۶۸۲۱۴
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

نتیجه بررسی داروی امام کاظم(ع) چه بود؟

مدیر گروه طب ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای هیچ فردی داروی امام کاظم را توصیه نکرده‌ام چون هیچ شواهد و قرائن علمی برای آن نداریم، گفت: تنها یک کارآزمایی بالینی در مورد این داروی گیاهی انجام شده که نتایج آن امیدوار کننده نیست و نمی توان به آن استناد علمی کرد.

فارس نوشت: مدیر گروه طب ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای هیچ فردی داروی امام کاظم را توصیه نکرده‌ام چون هیچ شواهد و قرائن علمی برای آن نداریم، گفت: تنها یک کارآزمایی بالینی در مورد این داروی گیاهی انجام شده که نتایج آن امیدوار کننده نیست و نمی توان به آن استناد علمی کرد.

نتیجه بررسی داروی امام کاظم(ع) چه بود؟

محمد مظاهری گفت: واکسیناسیون در طب سنتی ایران تاریخچه ای قدیمی تر از "ادوارد جنر" دارد که واکسن آبله را به دنیا ارائه کرد. در این زمینه کتابی از زکریای رازی داریم به نام الجدری و الحصبه، در این کتاب وقتی آبله و سرخک مطرح می شود، رازی راهکاری ارائه می دهد که دست زخم را به پستان گاوی که آبله گرفته آغشته کنند تا میزان کمی از عامل بیماری زا وارد بدن شود. حتی قبل از فراگیر شدن واکسیناسیون در جهان، در قبایل کوج نشین ایرانی زنان سالخورده ترشحات فرد آبله گرفته را در دستمالی جمع می کردند و با سوزن به پوست بدن افراد دیگر تلقیح می کردند و سیستم ایمنی فرد را درگیر می کردند، یعنی همان کاری که با واکسیناسیون انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه امروز واکسیناسیون با پیشرفت مهندسی پزشکی شکل جدیدی به خود گرفته است، گفت: طب ایرانی هم اکنون پویشی در کشور راه اندازی کرده که طب سنتی ایران موافق واکسیناسیون است و همه همکاران ما نیز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

متخصص طب سنتی ایران افزود: از نظر شرعی مردم باید به نظر مراجع تقلید توجه داشته باشند که سه مرجع تقلید یعنی آیت الله مکارم شیرازی، جوادی آملی و علوی گرگانی فتوا داده اند مومنین در مسائل پزشکی باید از نظر متخصصان استفاده کنند. همچنین وقتی می بینیم مقام معظم رهبری واکسن تزریق می کنند دیگر هیچ حرفی باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: از نظر علمی نیز می بینیم کشورهایی که پوشش واکسیناسیون بیشتری دارند میزان مرگ و میر کمتری دارند، بنابراین عقل سلیم حکم می کند به همان سمت حرکت کنیم. ممکن است برخی افراد از فضای مجازی سوء استفاده و یک عارضه واکسن را بزرگنمایی کنند، اما در هر کاری باید منافع و مضرات را بسنجیم، چراکه همه اقدامات ما منافع و مضراتی دارد و زمانی اقدام به کاری شایسته است که منافع آن بیشتر باشد.

مدیر گروه طب ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه همه واکسن هایی که در پروتکل کشوری هستند ممکن است عوارضی داشته باشند، تصریح کرد: اما در یک نگاه وسیع تر می بینیم منافع تزریق واکسن خیلی بیشتر از مضرات آن است. افرادی که به علم احاطه ندارند به این عوارض واکسن استناد می کنند، درحالی که عوارض اندک، نسبت به فواید واکسن برای جمعیت بزرگ قابل مقایسه نیست و به همین دلیل به همه مردم توصیه می کنم در اسرع وقت واکسن تزریق کنند.

وی در مورد داروی امام کاظم که برای درمان بیماران مبتلا به کرونا توصیه می شود، توضیح داد: این دارو گیاهانی دارد که ممکن است با توجه به مطالعات کامپیوتری، بر روی برخی بیمارانی که در فاز اولیه ابتلا به کرونا هستند اثربخشی داشته باشد، اما موقعی که ریه بیمار درگیر می شود این گیاهان به تنهایی یا مرکب نمی توانند کارآیی داشته باشند و حتما باید از درمان های استاندارد استفاده کرد.

مظاهری با بیان اینکه برای هیچ فردی داروی امام کاظم را توصیه نکرده ام چون هیچ شواهد و قرائن علمی برای آن نداریم، گفت: تنها یک کارآزمایی بالینی انجام شده که نتایج آن امیدوارکننده نیست و نمی توان به آن استناد علمی کرد.

وی با اشاره به اینکه در کرونا دو حالت داریم، تصریح کرد: در حالت اول ریه بیمار هنوز درگیر التهاب نشده که بیشتر داروهای گیاهی و شیمایی اثربخشی دارند و حتی دارو و استراحت بیماری را تسکین می دهد، اما در حالت دوم وقتی بیماری وارد فاز التهابی می شود و بیمار را به بیمارستان می کشد داروهای گیاهی کارایی ندارند.

متخصص طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: ممکن است در آینده بتوانیم داروهای گیاهی ارائه کنیم که بتوانند با داروهای شیمیایی رقابت کند اما فعلا عقل حکم می کند از داروهای معتبر استفاده شود.

وی با بیان اینکه ما برای اسلام و ائمه اطهار ارزش بسیاری قائلیم اما نباید اسم ائمه را بر روی دارویی بگذاریم، تاکید کرد: شأن ائمه ما بسیار بیشتر از آن است که نامشان را بر روی دارویی بگذاریم. گاهی بیماران دارویی می آورند که اسم ائمه بر روی آنها است، فقط تا الان قرصی به اسم حضرت ابوالفضل ندیده ام و فکر می کنیم از اسم حضرت ابوالفضل بیشتر می ترسند!

مظاهری ادامه داد: بهتر است در گذاشتن این اسامی دقت بیشتری کنند و اگر زنجبیل و شکر سرخ به بیمار می دهیم بهتر است اسم گیاهی روی آن بگذاریم.

وی با یادآوری زمانی که نمی توانستند واکسن به شکل ویال استریل آماده و با سرنگ تلقیح کنند حسب بضاعت خود تلاش می کردند بیماری ها را درمان کنند، گفت: مهندسی پزشکی امروز زیرساخت های واکسیناسیون را فراهم کرده است، بنابراین از همه مردم درخواست می کنیم اگر می خواهند واکسن تزریق کنند.

مدیر گروه طب ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست برای استفاده از خدمات طب ایرانی یا طب مکمل یا طب سنتی حتما به پزشکان دوره دیده و متخصص مراجعه کنند و افزود: عطاران در جایگاه یک صنف فقط وظیفه فروش داروی گیاهی دارند و نباید وارد حیطه مشاوره شوند. فردی که چند ماه عرقیجات تولید کرده یا فروخته، متخصص طب سنتی نیست.

وی با اشاره به اینکه گاهی شاهد فجایعی هستم که بیمارانی که مدتی درگیر بیماری بوده اند به افراد غیرمتخصص مراجعه کرده اند و نتیجه نگرفته اند، گفت: این افراد زمانی مراجعه می کنند که دیگر نمی توان کاری برایشان انجام داد، بنابراین مردم باید بین پزشک با هر فردی که خودش را در هر لباسی حکیم می داند تمیز قائل شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی این چند هزار نفری که در اثر بیماری کرونا در بیمارستانها کشته شده اند را طب سنتی کشته است؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان این که کرونا کشته میگیرد شد ذلیل حقانیت داروی علفی؟ امام را بدنام میکنید و خجالت هم نمیکشید؟

      • بدون نام

        خود امام هم بیاد بگه من دارو درست نکردم یه عده بی عقل میکگن نه، تو نمیدونی این دارو خیلی خوبه. ما حرف دانشمند و هیچکس رو هم قوبل نداریم

      • بدون نام

        این خرافاتیا از رو نمیرن

      • بدون نام

        از روغن بنفشه چه خبر؟ اونم خیلی خاصیت داره. استفاده کنید حتما. خخخخ

      • بدون نام

        اگر خیلی داروی خوبیه چرا مقامات و مسئولین تا مریض میشن میرن بیمارستانهای انگلیس و اروپا؟ اسم ببرم یا آبروریزی میشه؟

      • عزیزجون

        یعنی چون کلاهبرداران اسم امام روش گذشتن خوبه؟

      • بدون نام

        طب سنتی رو باید از این متخصصین طب سنتی یاد گرفت نه از هر کس که ادعا کرد و سواد و مدرک نداشت. اینها قابل قبول هستند چون درس این کار را خوانده اند.

    • بدون نام

      لطفا جزئیات نتایج تحقیقات بالینی داروی امام کاظم را در اختیار عموم مردم قرار دهید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یارو خودش رییس دانشکده طب علفیه و میگه خاصیت نداره، باز یه عده که فرق ویروس با باکتری رو نمیدونن میان میگن تو نمیفهمی خاصیت داره

      • ferishon

        ما که هم دارو امام کاظم خوردیم هم واکسن زدیم کرونا هم نگرفتیم تا حالا

    • بدون نام

      فقر فرهنگی و فکری را با اطلاعات علمی نمی توان از بین برد هزار تا آزمایش دیگه هم انجام بشه حتی به این نتیجه برسند که برای بدن مضر هست باز هم عده ای دست از ترویج و مصرفش نمی کشند متاسفانه این نوع فقر در ایران بسیار زیاد هست

    • بدون نام

      وقتی ی عده اینطوری میخوان.پس این چیزا هم باید باشه

    • حر

      چرا برای کاسبی از اسم امامان سو استفاده میکنید شرم نمیکنید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج