جاباما
۱۱۷۰۶
۵ نظر
۵۰۱۷
۵ نظر
۵۰۱۷
پ

ايده‌هاي جاستين و كلين

ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك

فرهنگ عمومي افراد بر نوع و چگونگي دكوراسيون اتاق كودك تاثيرگذار است. در اصل دكوراسيون اتاق كودك نبايد تنها بر اساس آنچه براي كودكان جالب و خوشايند است شكل بگيرد؛ بلكه موارد ديگري نیز بايد هنگام طراحي اين فضا در نظر گرفته شود.

ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك

ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك

طراحي دكوراسيون داخلي كار دشوار و پيچيده‌اي نيست، اما دكوراسيون برخي فضاها به ‌ خصوص دكوراسيون اتاق‌ كودك ريزه‌كاري‌ها و نكاتي دارد كه بايد براي يك طراحي مناسب به آنها توجه كرد.

فرهنگ عمومي افراد بر نوع و چگونگي دكوراسيون اتاق كودك تاثيرگذار است. در اصل دكوراسيون اتاق كودك نبايد تنها بر اساس آنچه براي كودكان جالب و خوشايند است شكل بگيرد؛ بلكه موارد ديگري نیز بايد هنگام طراحي اين فضا در نظر گرفته شود. براي مثال، مواردي از قبيل نيازهاي سال‌هاي بعد كودك كه با سرعت در حال رشد است يا اينكه آيا اتاق متعلق به دو كودك است يا يك كودك از موارد تاثيرگذار در نحوه دكوراسيون اين فضا هستند. در دكوراسيون يك اتاق كودك، علاوه بر توجه و رسيدگي به نيازهاي اوليه كودك از قبيل خوردن و خوابيدن، بايد به نيازهاي مهم دروني او نيز توجه شود.

پیشنهاد ما براي طراحي دكوراسيون اتاق كودك نيز مانند ديگر فضاها، اين است كه قبل از هرگونه اقدامي خوب به فضا دقت کرده و هوشمندانه تصميم بگيريد. تطبيق‌پذيري و منعطف بودن در اتاق كودك يك اصل مهم و اساسي است؛ زيرا طراحی اتاق كودك بايد به‌‌نحوي باشد كه با نیازهای متغیر کودک در حال رشد هماهنگ بوده و در هر شرايطي بتواند پاسخگوي نيازهاي آن باشد. سهل و آسان بودن نظافت و مراقبت از دكوراسيون اتاق كودك نيز از اهميت زيادي برخوردار است.

اتاق كودك مسلما بايد برخي از موارد مهم را همزمان در خود داشته باشد:

ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك


كنجي دنج و امن و البته خصوصي برای زمان‌هایی که کودک به خلوت و تنهایی نیاز دارد.

فضاي بازي ايمن

فضايي براي انجام تكاليف مدرسه و ساخت كاردستي

فضايي راحت و آرام براي خوابيدن

از كجا بايد شروع كرد؟


ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك


از نظر ما اتاق كودك با ديگر فضاها و اتاق‌هاي موجود در خانه تفاوت دارد. درست است كه موضوع ايمني در تمام فضاها مانند سرويس‌بهداشتي يا آشپزخانه مهم است، اما اين موضوع در دكوراسيون اتاق كودك در اولویت است.

ايده‌هاي جاستين و كلين براي ايمن‌سازي اتاق كودك

انگشتان كوچك كودكان به‌راحتي لاي درز در گير مي‌كند و آسيب مي‌بيند؛ بنابراين براي پيشگيري از این اتفاق، لاي درز در را با نوار پلاستيكي محافظ پر كنيد.

اطمينان حاصل كنيد كه چفت تمامي پنجره‌ها محكم و سالم است. همچنين تمام پريزهاي قابل‌دسترس كودك را بايد با پوشش‌های مخصوص کودک بپوشانید.

پنجره‌ها بايد داراي قفل مخصوص كودك باشند تا تنها در حدي باز شوند که برای کودک خطری در پی نداشته باشد.

تخت‌هاي دو طبقه گرچه استاندارد و ايمن و با حفاظ‌هاي لازم طراحي و ساخته مي‌شوند، اما استفاده از اين تخت‌ها را براي دكوراسيون اتاق كودكان زير ۸ سال توصيه نمي‌كنيم.

در اتاق كودك از آتش براي گرم كردن اتاق در قالب شومينه استفاده نكنيد.

اگر در اتاق فرزند شما رادياتور وجود دارد، آن را مجهز به يك ترموستات كنيد تا از داغ شدن بيش از حد آن جلوگيري شود. اگر اين كار ممكن نيست، حتما از حفاظ‌هاي دكوراتيو براي رادياتورها استفاده كنيد.

قاليچه‌هاي كوچكي كه روي كف‌پوش اصلي (انواع پاركت يا كاشي‌ها) انداخته مي‌شوند، حتما بايد ترمز فرش داشته باشد تا از سر خوردن قاليچه زير پاي كودك و زمين خوردن او جلوگيري شود.

از نصب طبقه‌ها در ارتفاع پايين خودداري كنيد. زیرا کودک در اثر بالا رفتن از طبقات نصب شده روی دیوار پرت شده و آسیب می‌بیند.

اتاق مشترك:


ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك


كودكان به يك فضاي خصوصي براي خودشان، هر چند كوچك، نياز دارند. بنابراين اگر يك اتاق قرار است براي دو كودك به اشتراك گذاشته شود، حتما زمينه را براي تفكيك فضا به طرز مناسبی مهيا كنيد. كمك گرفتن از رنگ، يكي از راه‌هاي بسيار خوب براي تفكيك اتاق به دو فضاي مجزاست. ما در يكي از پروژه‌هاي بسيار موفقمان در يك اتاق كودك، براي تفكيك اتاق به دو فضاي مجزا از پرده‌اي بلند که از سقف تا زمین ادامه داشت، استفاده کردیم.

برای تفکیک اتاق می‌توانید از عناصر مختلفی استفاده کنید. مواردي از قبيل: قفسه كتاب، پارتيشن و... شما همچنين مي‌توانيد قلاب‌هايي از سقف بياويزيد و تابلوها و آثار هنري و همچنين تعدادي عروسك و اسباب‌بازي زيبا را بين دو فضا بياويزيد و با كمك آنها فضا را تفكيك كنيد.

تغيير دكوراسيون دادن:


ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك


اگر دكوراسيون اتاق كودك خود را از نوع تم‌دار (موضوعي) در نظر گرفته‌ايد، اعمال تغييرات بعدي در دكوراسيون آن اتاق دشوار خواهد بود؛ اما اگر هنگام طراحي دكوراسيون اتاق كودك، اين موضوع را كه در آينده بايد آن را تغيير دهيد مد‌نظر داشته باشيد و بيشتر از رنگ‌هاي خنثي براي زمينه استفاده كنيد، تغييرات بعدي برای شما آسان‌تر خواهد بود.

يك ميز بازي مي‌تواند سال‌ها بعد به يك ميز تحرير براي كودك تبديل شود. از اين‌رو همواره با نگاهي به آينده و هوشمندانه به خريد وسايل اتاق كودك بپردازيد تا هم از لحاظ اقتصادي و هم لحاظ زماني بتوانيد صرفه‌جويي كنيد. تعويض رنگ ديوارها و تغيير در طراحي نورپردازي خانه، از جمله استفاده از ديمر، در به روز كردن دكوراسيون اتاق كودك بسيار موثر است.


رنگ:

ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك

انتخاب هوشمندانه و با‌دقت رنگ‌ها براي اتاق كودك سبب تحريك حواس فرزندتان مي‌شود. درست است كه رنگ‌هاي ملايم مانند صورتي و آبي از جمله رنگ‌هاي رايج و مناسب براي دكوراسيون اتاق كودك محسوب مي‌شوند، اما استفاده از رنگ‌هاي خاص و تند براي خلق هيجان و جذابيت بيشتر در اتاق كودك مناسب‌تر است. با اين حال حتما از خود كودك كمك بخواهيد و نظرش را بپرسید، اما اطمينان حاصل كنيد رنگ‌هایی انتخاب شود كه در نهايت اتاقي سرد و تاريك براي كودك به‌وجود نیايد.

براي زمينه دكوراسيون از طيف‌هاي ملايم رنگ‌ها استفاده كنيد و سپس با استفاده از اشياء و عناصر ديگر از قبيل اسباب‌بازي‌ها، تابلوهاي نقاشي و... با رنگ‌هاي تند و زنده به دكوراسيون اتاق جان دهيد و آن را جذاب و پرتحرك كنيد.

استفاده از رنگ‌هاي موقتي ايده‌اي بسيار خوب در دكوراسيون اتاق كودك است؛ زيرا سليقه كودك روز به روز در حال تغيير است. اين رنگ‌ها تا حد زيادي دكوراسيون اتاق كودك را منعطف مي‌كند و مي‌توان با تغيير شرايط، رنگ دكوراسيون اتاق را نيز به راحتي تغيير داد.

هنگام انتخاب رنگ به جنس آن نيز دقت كنيد و رنگي را براي اتاق فرزندتان انتخاب كنيد كه به راحتي تميز شود و انواع لك‌ها به آساني از روي آن برطرف شود.

نمونه‌اي از يك پروژه:

قبل: خسته كننده، خسته كننده و خسته كننده! اين اتاق واقعا براي كودك هيچ جذابيتي نداشت. ما اميدوار بوديم با بخشیدن شور و انرژی، این دکوراسیون را از بي‌روحي نجات دهيم.

ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك

بعد: در انتخاب رنگ برای اتاق کودک تعادل و توازن را برقرار کنید. براي زنده كردن دكوراسيون اين اتاق از تركيب دو رنگ سبز و نارنجي تند استفاده شده است؛ اما اين تركيب را روي ديوار پشت تخت اجرا كرديم تا هنگام خوابيدن كودك مقابل چشم او نباشد.

پس از استفاده از اين رنگ، اين فكر به ذهنمان رسيد كه چرا از اين دو رنگ براي رنگ آميزي ورقه‌هاي كفپوش چوبي استفاده نكنيم؟ بنابراين از دو رنگ سبز و نارنجي به صورت راه راه براي رنگ آميزي كفپوش چوبي اتاق استفاده كرديم و سپس شاهد تحولي چشم‌نواز در فضا بوديم. براي تكميل نورپردازي اتاق از يك آباژور بزرگ با رنگي هماهنگ با رنگ ديوار روي ميز كنار تختي استفاده شده است كه وجودش براي نورپردازي دكوراسيون اين اتاق ضروري بود.

براي تلطيف و گرم كردن فضا، قاليچه‌اي زيبا و نرم كنار تخت روي كف‌پوش چوبي اتاق پهن شده تا علاوه بر بخشیدن لطافت و گرما به دكوراسيون بر زيبايي جلوه آن نيز بيافزايد.

ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك

ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك


اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

ریزه کاری های دکوراسیون اتاق كودك

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیوشا

      ممنون خیلی عالی بود

    • parastoo

      in haa aliii hastam be karatun edamee bedin

    • samira

      KHOB BOOD MAMNOON

    • مهدی

      خیلی عالی هستن.ممنون

    • morteza

      سلام نکته نطرات شما مفید است
      سایت من در مورد دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان است
      خوشحال می شم خدمتی انجام بدهم
      www.alborz.mstar.ir

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج