۱۱۷۰۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

از نورپردازي تا تختخواب اتاق نوزاد

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

استفاده از طرح‌هاي گرافيكي قوي و چشم‌گير مي‌تواند حال‌وهوايي سرگرم كننده و جذاب براي دكوراسيون اتاق نوزاد به‌وجود آورد. همچنين پرچم‌هاي سه‌گوش ساده كه به‌راحتي از پارچه‌هاي باقيمانده و باطله درست مي‌شود، به‌خوبي تم اتاق و جلوه نهايي دكوراسيون را كامل مي‌كند.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!


به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!


كيفيت نور اتاق نوزاد از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. نور مستقيم خورشيد زماني‌كه وارد اتاق شود و به طور مستقیم به تخت‌خواب نوزاد بتابد می‌تواند خواب او را مختل کند. همچنين نور ماه و نورهاي خياباني در هنگام شب نيز همين مشكل را به‌وجود مي‌آورد. بهترين راه‌حل برای برطرف کردن این مشکل، قراردادن تخت‌نوزاد در جایی مناسب و درنظر گرفتن پوشش کافی برای پنجره‌هاست.

اگرچه كم بودن نور طبيعي موجود در اتاق نوزاد به خواب آرام او کمک می‌کند اما باعث می‌شود که فضا سنگین و تاریک به نظر برسد. از اين‌رو بايد به دنبال راهي باشيد تا نور طبيعي موجود در اتاق را تا حد لازم افزايش دهيد. يكي از راه‌هاي پيشنهادي ما، استفاده از رنگ زرد روشن براي ديوارها، آباژور و لامپ‌هايي است كه نور طبيعي يا نور روز را از خود ساطع مي‌كنند (البته در خصوص چراغ‌هاي روميزي و آباژورها بايد مطمئن شويد كه دور از دسترس كودك باشد). در اتاق نوزاد نيز مانند ديگر اتاق‌ها استفاده از ديمر براي تنظيم و كنترل ميزان و شدت نور توصيه مي‌شود.

كف‌پوشي براي راحتي و ايمني فضا:

نوزادان و كودكان مقدار زيادي از زمان خود را روي زمين سپري مي‌كنند، به‌خصوص زماني‌كه سینه‌خیز رفتن را یاد می‌گیرند؛ بنابراين كف‌پوش اتاق بايد از استاندارد بالايي برخوردار باشد و براي كودك راحت و ايمن بوده و نگهداري و نظافت آن نيز براي والدين ساده و آسان باشد.

كف‌پوش‌هاي سخت‌تر ايمن‌ترند. همچنين به دليل مقاومتي كه در برابر لكه‌ها و كثيفي دارند نظافت آنها براي والدين بسيار راحت و سريع است. اما آيا اين نوع كف‌پوش‌ها راحت هستند؟!

تلفيق و هم‌نشيني يك كف‌پوش سخت مانند انواع كف‌پوش‌هاي چوبي طبيعي با يك قاليچه نرم و گرم مي‌تواند ايمني و راحتي را توام با هم براي اتاق نوزاد شما به‌وجود آورد. استفاده از قاليچه بيشتر از موكت توصيه مي‌شود زيرا هم نظافت قاليچه از موكت ساده‌تر است و هم تعويض آن در صورت لزوم آسان‌تر از موكت است. همچنين موكت به دليل پرزهايي كه دارد براي نوزاد ايجاد آلرژي مي‌كند.

قاليچه‌اي نرم و لطيف مانند اين تصوير مي‌تواند سطحي نرم را براي زانوهاي كودك به‌وجود آورد.


به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!


اتاق‌هاي تم‌دار (موضوع‌دار)

نقاشی دیواری انجام شده در این تصویر، وسعت را به فضای کوچک این اتاق نوزاد آورده است و با توهمي كه براي بيننده ايجاد مي‌كند، چشم‌ها را به ماوراي اين دشت سرسبز سوق مي‌دهد. درختان بلندي كه در اين نقاشي ديواري وجود دارد سبب شده تا سقف اين اتاق كشيده و بلندتر به‌نظر برسد. انجام چنين اقدامي در دكوراسيون اتاق نوزاد علاوه بر تم‌دار كردن فضا به رشد فكري كودك نیز كمك مي‌كند.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

در اين اتاق نوزاد آرامش‌بخش، دو تم طبيعت و كانتري به هم پيوند خورده‌اند. رنگ زرد كره‌اي ديوارها روشنايي خورشيد را به اين اتاق القا كرده است. رنگ سبز عميقي در جاي‌جاي دكوراسيون این اتاق در هماهنگی با رنگ زرد به کار رفته است. استفاده از رنگ سفيد كه در برخي قسمت‌هاي دكوراسيون اين اتاق به چشم می‌خورد، چاشني خوبي براي القاي پاكي و روشنايي به دكوراسيون است.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

دراور موجود در اتاق عنصر مناسبي است تا از آن به‌عنوان يك بوم نقاشي استفاده كنيد و با نقاشي كشيدن روي آن حال‌وهواي دكوراسيون فضا را تغيير داده و به آن روح ببخشيد.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

گوشه‌ای از اتاق نوزاد كه سقفي كج و شيب‌دار دارد، جاي دنج و مناسبي براي قرار دادن تخت محسوب مي‌شود. مي‌توانيد با ترسيم يك نقاشي جذاب و دوست‌داشتني روي سقف بالاي تخت، به‌راحتي فضا را براي كودك تم‌دار و دوست‌داشتني‌ كنيد. در اين تصوير مشاهده مي‌كنيد كه يك كيسه از جنس ملحفه تخت به تخت آويخته شده است که فضای خوبی برای قرار دادن اسباب بازی‌های کودک است. همچنین نصب طبقاتی به دیوار بر میزان فضای ذخیره‌سازی اتاق افزوده است.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

در اين تصوير پارچه‌ كلاهك آباژور همان پارچه‌ای است که برای پرده استفاده شده و باعث به وجود آمدن ریتم در دکوراسیون این اتاق نوزاد شده است. روميزي راه‌راه آبي و سفيد موجود در اين دكوراسيون داراي كنتراست و تضادي محسوسی با رنگ‌های موجود در دکوراسیون است و هامونی اتاق نوزاد را تامین می‌کند. ديوارهاي زرد رنگ اين فضا اين امكان را به‌وجود مي‌آورد كه بتوانيد به راحتي پس از گذشت چند سال دكوراسيون فضا را تغيير دهيد.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

عناصر كاربردي و ساده‌اي كه كار دست هستند مانند اين پاكت‌هاي پارچه‌اي بهتر است به‌جاي داخل كمدها و باكس‌ها، روي ديوار نصب شوند تا بتوانند به‌سادگي اتاق نوزاد شما را تم‌دار كنند و به عنصري دوست‌داشتني براي كودك تبديل شوند كه با مرور زمان با بزرگتر شدن نوزاد کاربری‌های مختلفی برای او داشته باشد.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

گاهي اوقات اقدامات ساده و آسان مي‌تواند نقش تعيين‌كننده و تاتيرگذاري در جلوه دكوراسيون اتاق نوزاد داشته باشد. براي مثال اين روبان‌هاي زيبا كه به‌عنوان بندينك براي پرده اين اتاق نوزاد مورد استفاده قرار گرفته، از جمله اين اقدامات ساده و كار دست است.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

در اين تصوير براي دكوراسيون اين اتاق نوزاد از تم كتاب داستان كودكانه استفاده شده است كه مي‌توانيد اين تم را روي كلاهك آباژور، آب‌پاش كوچك روي ميز و عناصر قرار داده شده داخل كابينت مشاهده كنيد. كاغذ ديواري طرح‌دار استفاده شده نيز به‌خوبي اين تم را تكميل كرده است.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

عناصر كوچك تم‌دار:

تخت‌خواب نوزاد مي‌تواند به تنهايي نقطه كانوني دكوراسيون محسوب شود و در مركز توجه قرار بگيرد. بدون اينكه نياز باشد تلاش زيادي براي انتخاب قاليچه و پرده اتاق كنيد، مي‌توانيد با اندكي خلاقيت و رسيدگي به دكوراسيون تخت‌خواب نوزاد، دكوراسيون اتاق او را جذاب و داراي تم كنيد.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

استفاده از طرح‌هاي گرافيكي قوي و چشم‌گير مي‌تواند حال‌وهوايي سرگرم كننده و جذاب براي دكوراسيون اتاق نوزاد به‌وجود آورد. همچنين پرچم‌هاي سه‌گوش ساده كه به‌راحتي از پارچه‌هاي باقيمانده و باطله درست مي‌شود، به‌خوبي تم اتاق و جلوه نهايي دكوراسيون را كامل مي‌كند. براي ايجاد انسجام در اين دكوراسيون از يك پارچه براي روكش صندلي راحتي و دامن روتختي نوزاد استفاده شده است.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

در اين تصوير دكوراسيون تخت‌خواب نوزاد داراي تم آنتيك و قديمي است كه وجود مقداري رنگ آبي و عناصر متحرك اين تم را تقويت كرده است. استفاده از چوب‌هاي روستيك براي تخت‌خواب و كف‌پوش اتاق نوزاد حال‌وهوايي روستايي و آرام به اين فضا داده است كه به منسجم و متحد کردن جلوه آن کمک می‌کند.

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

به اتاق فرزندتان رنگ و جلا بدهید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یامین

      تشکر

    • somsye

      خیلی عالی بود!امیدوارم همه امکان فراهم کردن همچین اتاقهایی روبرابچه هاشون داشته باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج