جاباما
۱۱۷۱۳۹۱
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

مدارس مکلف به ارائه آموزش حضوری هستند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از روز دوشنبه اول آذر گفت: اگر به خانواده‌ها اطلاع داده نشده است نیازی نیست اول آذر به مدرسه مراجعه کنند و آموزش آن‌ها غیرحضوری است.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا کمره‌ای سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سومین مرحله بازگشایی حضوری مدارس از فردا (دوشنبه اول آذر) اظهار کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول از روز دوشنبه اول آذر به استقبال آموزش حضوری می‌روند و باید براساس برنامه‌ریزی مدارس که قبلاً به اطلاع خانواده‌ها رسیده است، به مدرسه مراجعه کنند.

وی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی جزو عناصر اصلی فعالیت حضوری مدارس است، دانش‌آموزان باید گروه‌بندی شوند تا امکان فاصله‌گذاری اجتماعی فراهم شود بنابراین ممکن است در طول هفته دو یا سه روز یا حتی هر روز به‌صورت حضوری به مدرسه بروند.

کمره‌ای درباره اینکه برخی مدارس هنوز به خانواده‌ها اعلام نکرده‌اند دانش‌آموز باید چه‌روزی مراجعه کند، متذکر شد: با توجه به اینکه در برخی مدارس، جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس زیاد است نیاز است دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس درس حضور یابند، اگر به خانواده‌ها اطلاع داده نشده است، نیازی نیست اول آذر به مدرسه مراجعه کنند و آموزش آنها غیرحضوری است اما این بدین معنا نیست که در روزهای آینده مدرسه آموزش حضوری را آغاز نمی‌کند بلکه ممکن است چند روز بعد فعالیت حضوری داشته باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علت اینکه نمی‌توانیم آموزش حضوری را تمام‌وقت ارائه دهیم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است بنابراین چاره‌ای نداریم زمان آموزش را در طول هفته به روزهای معینی محدود کنیم بنابراین در مدارس پرجمعیت حضور در مدرسه نیمه‌وقت خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا حضور دانش‌آموزان در مدرسه اجباری است یا اختیاری، بیان کرد: با تکلیفی که ستاد ملی کرونا معین کرده است، آموزش حضوری آغاز شده است و مدارس مکلف به ارائه این سبک از آموزش هستند، مدارس مکلف به بازگشایی هستند و بنای آموزش باید حضوری باشد مگر برای آن گروه از دانش‌آموزانی که نوبت آموزش حضوری آنها نیست.

کمره‌ای متذکر شد: با بازگشایی حضوری مدارس، بوفه تعطیل است و دانش‌آموزان باید آب و تغذیه را از خانه همراه داشته باشند، کلاس‌های ورزش حداکثر ۱۵نفری با رعایت ابعاد بهداشتی مجاز است و اصلی‌ترین اقدام مدارس، رعایت فاصله‌گذاری و تهویه کلاس‌های درس است، اگر از سیستم گرمایشی در کلاس درس استفاده می‌شود در یک ساعت باید ۱۰ دقیقه پنجره کلاس‌ها باز شود و استفاده از ماسک الزامی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج