۱۱۷۲۷۰
۳ نظر
۵۰۶۲
۳ نظر
۵۰۶۲
پ

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

فضای کوچک باغچه دلیل خوبی برای این نیست که گل‌کاری یا باغبانی را کنار بگذارید. از این فضاهای کوچک می‌توان علاوه بر کاشت گل و گیاه‌های دلخواه، برای استراحت‌های عصرگاهی در حیاط منزل هم کمک گرفت.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

برترین ها: فضای کوچک باغچه دلیل خوبی برای این نیست که گل‌کاری یا باغبانی را کنار بگذارید. از این فضاهای کوچک می‌توان علاوه بر کاشت گل و گیاه‌های دلخواه، برای استراحت‌های عصرگاهی در حیاط منزل هم کمک گرفت. برای این منظور ما ایده‌های مفیدی برایتان داریم که مناسب و جالب هستند.

میزِ فوری

گلدان قدیمی و بزرگ و سنگین که در گوشه حیاط یا انباری افتاده است را در بهترین قسمت باغچه حیاط قرار دهید. میز یا سنگ بزرگی روی آن قرار دهید تا سطح رویی میز را تشکیل دهد. اطراف آن نیز به تعداد دلخواه صندلی قرار دهید. به این ترتیب، یک میز جالب توجه و کاملا متفاوت در گوشه باغچه درست کرده‌اید که می‌توانید عصرهای بهار و تابستان در آنجا از سرسبزی اطراف لذت ببرید.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

گلدان‌های بالانشین

گلدان‌ها و گیاهانی که بیشتر دوست دارید را بالاتر از دیگر گلدان‌ها قرار دهید. برای این منظور می‌توانید از بلوک‌های سیمانی ساده استفاده کنید. به هر تعداد که دوست دارید، از این بلوک‌ها بگذارید و سپس گلدان‌های عزیز خود همچون بونسای را روی آنها قرار دهید تا جلوه بیشتری داشته باشند. با بلوک‌ها دو یا سه پایه بسازید، روی سطح آنها یک ورقه فلزی مقاوم بگذارید تا چیزی شبیه میز ضدآب ایجاد شود. این کار به آبیاری راحت‌تر این گیاهان نیز کمک می‌کند.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

دنیای رنگی‌مَنگی

گوشه‌ای از باغچه کوچک خود را به فضای شاد و رنگارنگی تبدیل کنید که به بیننده و ساکنین طراوت و شادابی را منتقل کند. میز و صندلی، نیمکت یا تختی در گوشه حیاط بگذارید و به جای اینکه از قالی و پتوهای تیره برای روی آنها استفاده کنید، انواع پارچه‌ها، بالشت‌ها و پتوهای رنگی و شاد انتخاب کنید. این فضای شاد، موجب شادی بیشتر عصرهای شما می‌شود.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

آلاچیق چهارفصل

اگر بتوانید در باغچه خود یک آلاچیق ساده بسازید، در روزهای گرم تابستان از گرما و تیغ آفتاب و در روزهای پاییز و زمستان از خیس شدن زیر بارش باران و برف در امان خواهید بود. در ضمن، خیالتان راحت است که می‌توانید اسباب و مبلمان دلخواه خود را در این آلاچیق بچینید و هر ساعت از شبانه روز که دوست دارید، با خانواده یا تنها در این نشیمن باز و خنک استراحت کنید.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

استفاده از ماسه و سنگ

برای اینکه گوشه ای از حیاط را بتوانید به یک منظره زیبا و درخور توجه تبدیل کنید، می‌توانید از زیبایی سنگریزه‌های رنگی و ماسه استفاده کنید. برای اینکه از لابه‌لای این سنگریزه ها علف‌های هرز رشد نکنند و بالا نیایند، یک لایه پارچه مخصوص باغچه در زیر پهن کنید و روی آن را با انواع سنگ و ماسه پر کنید. هزینه این ایده از آجرهای تزئینی کمتر است.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

بهره بردن از سایه درختان

اگر درختان کهنسال و بزرگی دارید که شاخ‌وبرگ بسیاری دارند و روی زمین زیر پای خود سایه می‌افکنند، می‌توانید از این امکان استفاده کنید و میز ناهارخوری کوچکی زیر آن قرار دهید و آن را به فضای نشیمن عصرگاهی تبدیل کنید.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

برکه در حیاط

برای اینکه برکه یا حوضچه‌ طبیعی و زیبا در گوشه حیاط داشته باشید، لازم نیست باغ یا باغچه بزرگ داشته باشید. برای این منظور فقط کافی است قسمت موردنظر حیاط را حفر کنید، حاشیه آن را مشخص کنید و پمپی در آن قرار دهید که همیشه آب در آن جریان داشته باشد. این برکه کوچک، موجب جذب پروانه‌ها و پرنده‌های زیبا می‌شود و باغچه کوچک شما به چشم‌اندازی عالی تبدیل خواهد شد.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

دوبرابر کردن زیبایی

برای اینکه به حیاط و باغچه خود نمای بهتری ببخشید و موجب زیبایی بیشتر آن بشوید، می‌توانید از فنس یا داربست‌های عمودی کمک بگیرید. در پای این داربست‌ها گیاهان بالارونده و پیچک بکارید تا از داربست بالا بروند و نمای عمودی باغچه را نیز سرسبز و زیبا کنند. حتی برای اینکه کمی خلاقیت به خرج داده باشید، می‌توانید از داربست یا نردبان‌های چوبی هم کمک بگیرید.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

استفاده از زیبایی طبیعت

حتی باغچه‌های ساده و کوچک هم می‌توانند محل اجتماع پرنده‌ها و پروانه‌های زیبا باشند. برای این منظور فقط باید بستر مناسب برای جذب آنها را فراهم کنید. یکی از کارهای مناسب برای این منظور، کاشت گل و گیاهانی است که آنها دوست دارند. به طور مثال، می‌توان به سوسن یا فلوکس اشاره کرد. یا قرار دادن لانه برای پرندگان یا ظرفی که بتوانند در آن غذا و آب بخورند نیز به جذب بیشتر آنها کمک می‌کند.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

طراحی راه‌راه

اینکه گیاهان را در یک مسیر و جهت مشخص و ثابت در باغچه بکارید بسیار آسان‌تر از این است که بخواهید در میان باغچه بی‌نظم، راهی باز کنید و به اصطلاح باغچه را طراحی کنید.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

مخفی کردن سطل‌های زباله

یکی از مواردی که به زیبایی باغچه لطمه می‌زند، دیده شدن سطل‌های زباله در گوشه باغچه یا حیاط است. برای برطرف کردن این مساله، می‌توانید اتاقک یا فضایی ایجاد کنید که وسایل تمیزکاری و سطل و بیل و بیل‌چه‌های باغچه را درون آن قرار دهید تا در دید مسقیم نباشند. خاک، کود و وسایل سم‌پاشی و ... را نیز می‌توانید در این فضا جمع کنید تا در گوشه و کنار باغچه منظر بد ایجاد نکنند.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

حذف چمن

بخشی از حیاط خانه خود را برای ایجاد فضای نشیمن و ناهارخوری اختصاص دهید. برای این منظور، زمین را از هر نوع چمن خالی کنید. به جای آن از ماسه و سنگریزه استفاده کنید. روی میز را با گلدان‌های زیبای گل یا گیاه پر کنید. در اطراف فضا نیز گلدان‌های و درختچه‌های زیبا قرار دهید.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

ایجاد هیجان

باغچه‌های کوچک را با قرار دادن آلاچیق یا درهای بزرگ، بزرگ‌تر از آنچه هستند نشان دهید. این مساله باعث می‌شود تا نظر بیننده به آن جلب شود. برای جلوه بیشتر هم می‌توانید از انواع گلدان‌های گل رز بهره بگیرید.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

مسیر پیچ‌دار

یک راه برای اینکه در باغچه کوچک منظره زیبایی ایجاد کنید، استفاده از ساخت مسیر عبور به شکل منحنی است. راهی که قرار است از میان باغچه عبور کند را به صورت منحنی و خمیده درست کنید. البته در ساخت آن به اندازه عرض آن توجه داشته باشید.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

باغچه فصلی

برای ساخت و زیباسازی باغچه در حیاط باید هر چهارفصل سال را در نظر داشته باشید. برخی از باغچه‌ها در بهار و اوایل تابستان زیبا دیده می‌شوند اما در پاییز به طور کلی جلوه و زیبایی خود را از دست می‌دهند. انواع درختچه و گیاهانی در باغچه خود بکارید که هر کدام در فصل خاصی گل یا میوه بدهد تا باغچه در همه فصول سال جلوه زیبایی داشته باشد.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما

طاق ورودی

برای باغچه خود یک ورودی زیبا با طاق های فلزی درست کنید. این طاق به تنهایی هم می‌تواند جلوه خوبی داشته باشد. شما می‌توانید حتی در پای آن انواع گیاهان رونده بکارید تا به بدنه طاق بگیرند و بالا بروند و منظره فوق‌العاده زیبایی بسازند.

ایده‌هایی جالب برای فضای کوچک باغچه شما
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همچیز عا لیه مرسی

    • بدون نام

      عزیز من برا ایران مطلب بزار نه برا اروپا این باغچه ها که شما گذاشتی تو خوزستان با این راحتی ها رشد نمی کنه حالا اگه جاشو داشته باشیم

    • بدون نام

      آب و هوای ایران نیمه کویری هست،، اگر بخوایم یه باغچه سبز درست کنیم،،انقدر دود و خاک روش میشینه که حالت از دیدنش بهم بخوره، در ضمن پول اب و برق بیچاره مون میکنه!! عکس هایی از باغچه های ایران بذارید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج