جاباما
۱۱۷۲۷۳۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

غضنفرآبادی: اعدام فقط در جمهوری اسلامی نیست

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جمع خبرنگاران در مورد احتمال اصلاح بندی از قانون مجازات اسلامی در مورد تخفیف مجازات اعدام افزود: بحث اعدام که فقط آن را به جمهوری اسلامی ایران نسبت می‌دهند در بسیاری از کشور‌ها وجود دارد و اکثر کشور‌ها مجازات اعدام یا حبس‌های طولانی دارند که از اعدام هم بدتر است.

خبرگزاری ایسنا:رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت : برخی از موضوعات همانند قصاص را نمی توان کاری کرد، البته قصاص حتما اجبار ندارد و کسی که مورد ظلم واقع شده است می تواند گذشت خودش را اعلام کند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جمع خبرنگاران در مورد احتمال اصلاح بندی از قانون مجازات اسلامی در مورد تخفیف مجازات اعدام افزود: بحث اعدام که فقط آن را به جمهوری اسلامی ایران نسبت می دهند در بسیاری از کشورها وجود دارد و اکثر کشورها مجازات اعدام یا حبس های طولانی دارند که از اعدام هم بدتر است.

غضنفرآبادی: اعدام فقط در جمهوری اسلامی نیست

موسی غضنفرآبادی گفت: برخی از موضوعات همانند قصاص را نمی توان کاری کرد البته قصاص حتما اجبار ندارد و کسی که مورد ظلم واقع شده است می تواند گذشت خودش را اعلام کند و حقی نیست که حاکمیت بخواهد آن را ببخشد. حق متعلق به کسی است که متضرر شده و آسیب دیده است این قسمت اصلا جای بحث ندارد.

وی به سایر موارد اعدام اشاره و تصریح کرد: مثلا مفسدان و محارب فی الارض کسانی هستند که در حقیقت مرتکب جرایم خشن و سنگین شده اند مثلا سرقت های مسلحانه، حمل مواد مخدر به صورت مسلحانه، اعمالی که آرامش خانواده ها را بهم می ریزد که حکم اینها اعدام است و اثبات این جرایم ساده نیست و بسیار دشوار می باشد که در موارد محدودی ممکن است دلایل و مستنداتی وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره احکامی که برای برخی از زندانیان سیاسی صادر می شود، گفت: رسیدگی به اتهامات زندانیان سیاسی شرایط خاصی دارد، اولا پرونده با حضور هیات منصفه رسیدگی می شود اینکه می گویند به دلایل سیاسی حکم ثقیل و سنگینی صادر می‌شود بی اساس است و منطقی نیست. وقتی که دادگاه رسیدگی به این جرایم با حضور قاضی و اعضا هیات منصفه برگزار می شود این ابهام و موضوعی که مطرح می شود بی اساس و بی پایه است .

وی در مورد اینکه آیا مجلس می تواند بحث تحقیق و تفحص از احکام قضایی را مطرح کند، گفت: با این روشی که مجلس بخواهد تحقیق و تفحص انجام دهد، خیر، چنین چیزی مطرح نیست اما از نگاه دیگر باید گفت در همه احکام قضایی به نحوی تحقیق و تفحص انجام می شود.

وی اظهار داشت: احکام وقتی صادر می شوند، در مرحله بالاتری به نام دادگاه تجدید نظر بررسی می شوند، مرجع رسیدگی به برخی احکام بدوی دیوان عالی کشور است. دیوان عالی کشور و دادگاه تجدید نظر تحقیق و تفحصی نسبت به حکم قبلی انجام می دهند و علاوه بر آن اختیاراتی را رئیس قوه قضاییه دارد که اگر حکمی خلاف صریح شرع و قانون باشد مورد بررسی قرار می گیرد و به نوعی تحقیق و تفحص است؛ اگر چنانچه صحت داشته باشد مرحله جدیدی از رسیدگی و صدور حکم انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج