۱۱۷۴۲۷۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

افزایش نگران کننده تعداد زنان مبتلا به ایدز

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با اشاره به سخنان رئیس مرکز مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در مورد تعداد مبتلایان به بیماری ایدز (HIV)، گفت: قطعا این آمار به دنبال تحقیقات منتشر شده است و آمار قابل اتکایی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد؛ اما اگر با افزایش تعداد مبتلایان مواجه باشیم بایستی اولویت را به پیشگیری داد و بعد درمان.

عصر ایران: محمدعلی محسنی بندپی با بیان این مطلب افزود: بیشتر این بیماران در اثر تزریق سرنگ های آلوده مبتلا شده اند . کاری که کشورهای توسعه یافته در مورد معتادان مبتلا به ایدز کردند این بود که برای آن دسته از افرادی که تمایل نداشتند در کمپ ها نگهداری شوند، سرنگ کافی در اختیار قرار دادند تا باعث آلودگی معتادان دیگر به ایدز نشوند؛ ضمن اینکه کمپ های خاصی برای نگهداری و درمان آنها ایجاد کردند.

وی ادامه داد: طبق آمار وزارت بهداشت از ابتدای شروع همه گیری ایدز در ایران، ۸۱ درصد موارد ابتلا مربوط به مردان و ۱۹ درصد زنان بوده است. این روند در سال های اخیر تغییرات جدی داشته و تعداد زنان مبتلا به ایدز افزایش معنادار پیدا کرده است که مساله‌ای جدی است.

این افزایش درصد ابتلا از نظر علمی قابل توجه و‌ نگران کننده است و وزارت بهداشت باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کند که هم زنان کمتر در معرض آسیب قرار گیرند و هم آن دسته از زنانی را که تحت پوشش بهزیستی نیستند، تحت مراقبت قرار دهند.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از راه های ابتلا به ایدز، روابط جنسی خارج از زناشویی است، ولی مجلس در قانون "جوانی جمعیت و تعالی خانواده" مصوب کرده است که وسایل پیشگیری محدود شود، آیا این با بحث پیشگیری از افزایش بیماری ایدز منافات ندارد؟ گفت: یکی از نقدهای وارد شده بر این قانون همین است. درست است طبق قانون مجلس فروش وسایل پیشگیری محدود می شود، اما وزارت بهداشت باید نسبت به این مسئله با حساسیت عمل کند و افراد مبتلا به ایدز را تحت پوشش قرار دهد که از این وسایل استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که بسیاری از مبتلایان به HIV شناسایی نشده‌اند و همین خطر شیوع این بیماری را بیشتر می‌کند گفت: وزارت بهداشت باید تمام همت خود را برای شناسایی مبتلایان به ایدز انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج