۱۱۷۸۹۶
۵ نظر
۵۰۳۱
۵ نظر
۵۰۳۱
پ

همه آهنگ های ایرانی جام جهانی ۲۰۱۴

از ماه‌ها پیش موزیسین‌های ایرانی در سبک‌های مختلف دست به کار شدند و ماحصل تلاش آن‌ها ده‌ها قطعه موسیقی بود که متناسب با حال و هوای این ایام به بازار موسیقی کشورمان عرضه شد.

هنر آنلاین: راه یافتن تیم ملی فوتبال ایران به رقابت‌های نهایی جام جهانی سال ۲۰۱۴ برزیل نه یک موفقیت ورزشی، بلکه رویدادی ملی است که حوزه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری را تحت تاثیر قرار داد. ایرانی‌ها از همه جای دنیا، از هر قشر و صنف و گروه، به تکاپو افتادند تا برای به پیروزی رسیدن تیم فوتبال و اعتلای نام میهن‌شان نقشی ایفا کنند. حوزه موسیقی یکی از فعال‌ترین حوزه‌هایی است که حضوری چشمگیر در برانگیختن این شور ملی داشت. از ماه‌ها پیش موزیسین ‌های ایرانی در سبک‌های مختلف دست به کار شدند و ماحصل تلاش آن‌ها ده‌ها قطعه موسیقی بود که متناسب با حال و هوای این ایام به بازار موسیقی کشورمان عرضه شد. قطعاتی در رنگ‌ها و ژانرهای گوناگون موسیقی که همگی یک نقطه تلاقی داشتند و آن نقطه تلاقی چیزی نبود جز نام ایران!

پرداختن به همه قطعات ساخته شده در حال و هوای جام جهانی خارج از مجال این گزارش بود؛ اما در سرویس موسیقی هنرآنلاین سعی کردیم نگاهی داشته باشیم به چند نمونه از برجسته‌ترین کارهای تولیدشده و سازندگان آن‌ها:

دروازه‌های دنیا: احسان خواجه امیری

"دروازه‌های دنیا" نام سرود رسمی ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ است. احسان خواجه امیری علاوه بر خوانندگی، آهنگساز این کار نیز بوده است. شعر از روزبه بمانی است و بهروز صفاریان هم تنظیم آن را برعهده داشته است. میلاد درخشانی نوازنده تار و سه تار برای احیای روح موسیقی ایرانی و همایون نصیری نوازنده پرکاشن برای نزدیک کردن این ترانه به موسیقی بومی کشور برزیل با این پروژه همکاری کردند.

همه آهنگ های ایرانی جام جهانی 2014

از عشق تو بوده/ هر جا که رسیدم/ پای تو و اسمت/ من جونمو میدم/ گل می‌کنه حست/ هر ثانیه در من/ رویای یه دنیاست/ تا جامو بگیرن/ گل کردن غرورت/ گل کردن منم هست/ باید منو ببینن/ تا پرچمت تنم هست/ دروازه های دنیا/ رو به من و تو بازه/ دنیا قراره از ما/ اسطورشو بسازه...

نکته جالب توجه این است که این قطعه طی شش ماه گذشته دائما تیتر یک نشریات و خبرگزاری‌ها بود و کنجکاوی مخاطبان موسیقی پاپ مخصوصا هواداران خواجه امیری برای شنیده شدن سرود ملی جام جهانی برزیل بسیار زیاد بود؛ اما پس از رونمایی، حجم انتقادات تند حتی از "احسان خواجه امیری" فراتر رفت و دامن ترانه سرا، آهنگساز و تنظیم کننده این قطعه را گرفت و اعتراض بسیاری به خاطر ضعف و عاری از روح حماسی بودن در این قطعه در نشریات انعکاس یافت و تنها حامیان این قطعه را شاید بتوان طرفداران دو آتشه خواجه امیری دانست که تا امروز از "دروازه های دنیا" با جان و دل حمایت کرده‌اند.

وطن یعنی: رضا یزدانی

قطعه "وطن یعنی…" با صدای رضا یزدانی که برای تیم ملی فوتبال ایران اجرا شده است، در آستانه اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت. آهنگسازی و خوانندگی این قطعه را رضا یزدانی برعهده داشته و ترانه آن توسط مهدی ایوبی سروده شده است، همچنین میلاد عدل به عنوان تنظیم کننده با یزدانی در تولید این اثر همکاری کرده است.

وطن یعنی یه ملت مرد داری/ وطن یعنی خیالت تخت باشه / وطن یعنی تو میتونی بجنگی/ اگه حتی شرایط سخت باشه...

همه آهنگ های ایرانی جام جهانی 2014

فرزاد فرزین و ترانه‌ای که جایزه هنر و فوتبال برد

پس از واکنش‌های منفی‌ای که انتشار آهنگ مخصوص جام جهانی با صدای احسان خواجه امیری در پی داشت، سید جواد هاشمی تهیه‌کننده یکی از برنامه‌های تلویزیونی ویژه جام جهانی اعلام کرد که برای این برنامه دو قطعه، یکی با صدای فرزاد فرزین و دیگری با صدای رضا یزدانی تهیه کرده و در اختیار دارد که مربوط به فضای جام جهانی می‌شوند و با توجه به کیفیت بالای این دو قطعه می‌توانند گزینه‌های اول فدراسیون فوتبال برای معرفی به عنوان سرود رسمی تیم ملی باشند. اما نهایتا آهنگ احسان خواجه امیری به عنوان سرود رسمی ایران در جام جهانی معرفی شد.

همه آهنگ های ایرانی جام جهانی 2014

فرزاد فرزین خواننده موسیقی پاپ ایران، اوایل خردادماه در فستیوال جام جهانی هنرمندان Art Football ۲۰۱۴ در مسکو به روی صحنه رفت. این برای نخستین بار بود که یک خواننده پاپ از ایران به صورت رسمی در یک فستیوال جهانی شرکت می‌کرد و توانست یکی از شش جایزه این فستیوال را از آن خود کند.

من یه ایرانیم: مهدی مقدم

مهدی مقدم هم برای اینکه از قافله جام جهانی جا نماند، آهنگی با هم‌صدای چند خواننده دیگر از جمله فرزاد فرزین، مجید رضازاده، مهران احراری و شهاب بخارایی خواند که شاعر این ترانه فریبا وکیلی است و مجید رضازاده آهنگسازی و تنظیم آن را برعهده داشته است. این هم بخشی از این آهنگ: ای غیوران/ قهرمانان، ای دلیران ، اسمتون زنده می‌مونه/ شما اعتبار این خاک، افتخار تو دساتونه/ گل لبخند رو لباتون ، با دل و جون گل می‌کارین/ تا دقیقه‌های آخر ، ترسی از رقیب ندارین/ واژه‌ی عشقو نوشتید/ روی کاغذ شهامت/ چه نجیبانه گذشتید/ از پل غرور و همت...

همه آهنگ های ایرانی جام جهانی 2014

یوزهای ایرانی: The-C-Bells

گروه The-C-Bells اولین آهنگ بین‌المللی تیم ملی ایران در جام جهانی را با نام "یوزهای ایرانی" (Iranian Cheetahs) را به زبان انگلیسی منتشر و به طرفداران و ایرانیان در کل دنیا تقدیم کردند.

! چه کسی بازی را می برد؟ زیر برف و باران / Who is always winner? toward the way to gain a fame! چه کسی همیشه برنده است؟ به سوی مسیری برای بدست آوردن شهرت / Come wake Take Shake to ball , go go go to goal بیا برخیز بردار توپ رو حرکت بده، برو برو برو به سمت دروازه / "vur be tirako tur", We'll win بزن به تیرک و تور ، ما برنده می‌شویم / You know you are the best, you can beat the rest شما خود می‌دانید که بهترین هستید،شما می‌توانید بقیه را شکست بدهید / you know our dream is free, we want a victory شما خود می‌دانید که رویای ما تمام نشدنی است، ما پیروزی می‌خواهیم.

همه آهنگ های ایرانی جام جهانی 2014

هفتاد میلیون ستاره: سیروان و زانیار خسروی

ترانه این قطعه را زانیار خسروی سروده و کار ساخت ملودی این قطعه را نیز سیروان و زانیار خسروی به صورت مشترک انجام داده‌اند، همچنین تنظیم، میکس و مسترینگ این قطعه برعهده خود سیروان بوده است. این آهنگ بارها از رادیو و تلویزیون ایران پخش شده است.

من از ایران من از تبار خورشیدم / از همین خاک به قله دنیا رسیدم/ اگه بدی فقط تو موج مثبت تو / فرصت درها رو نمی‌بنده/ گذشته‌ها رو یاد بسپار و چشم بدوز به آینده / مثل باد قدم به سمت قله‌ها بردار کاری نداره/ تو این راه کنارتن هفتاد میلیون ستاره/ مثل باد قدم به سمت قله‌ها بردار کاری نداره...

همه آهنگ های ایرانی جام جهانی 2014

صلح و عشق: امیر حجت

امید حجت گیتاریست و خواننده ایرانی، در فضای تبادلات فرهنگی جام جهانی برزیل آهنگی به نام ˝ Peace & Love˝ (صلح و عشق) را خواند تا قاصد پیام صلح و دوستی ایران و ایرانی باشد. شعر از شهاب اناری و آهنگساز و خواننده امید حجت است و رضا تاجبخش تنظیم آن را بر عهده داشته است. نماهنگ این کار را هم فرهاد فخربخش کارگردانی کرده است. این اثر بیشتر در ژانر لایت کلاسیک قرار می‌گیرد که در ورژن پاپ تنظیم شده است.

پیروز ارجمند رییس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادداشت مثبتی برای این آهنگ نوشته و سفیر برزیل در تهران "سانتیاگو ایزابل مورائو" از پخش این آهنگ در زمان رقابت‌های فوتبال برزیل حمایت کرده است.

There is no room within our hearts,
For revenge or feeling of hate,
جایی در قلب ما برای حس انتقام جویی و کینه ورزی وجود ندارد

There is no room within our minds,
For the verb of "discriminate",
جایی در فکر ما برای تبعیض وجود ندارد

War has been hurting us all
Peace is our heavenly faith
جنگ همه ما را رنجانده است
صلح ایمان قلبی و اسمانی ما است

Time to prepare the world for rebirth.
زمان تولد دوباره جهان است

GLOBAL PEACE
is our mission,
صلح جهانی ماموریت اصلی ما است

Let's make the world
a better place to be,
بیایید جهانی بهتر از پیش بسازیم...

جام جهانی: محمد بحرانی

خوانندگان ترانه جام جهانی که کلیپ زیبایی هم از آن ساخته شده "محمد بحرانی" و "امیر سلطان احمدی" هستد. محمد بحرانی صداپیشه و عروسک گردان "ببعی و آقای همساده" و امیر سلطان احمدی عروسک‌گردان "پسرعمه زا" در مجموعه کلاه قرمزی هستند. این آهنگ که تلفیقی از سبک رپ و موسقی جنوب ایران است بارها از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شده است. آهنگ و تنظیم: میثم کزازی، نوازنده نی‌انبان: شهرام محمودی، ترانه سرا: محمد بحرانی، کارگردان و تدوینگر: کیهان شادور

همه آهنگ های ایرانی جام جهانی 2014

فکر کن افتادی از دماغ یه فیل/ یه بلیط دوسره داری برای برزیل/ تو یه دستت بوق و تو یه دست پرچمه/ زیر کوله پر دلار کمرت خمه/ خوشحال و شادی و سرحال و سرخوش/ تویه هتلی شما با کارلوس کیروش/ راه می ری با گوچی تو راهرو و لابی/ استرس داری تا صبح نمی خوابی/ ترکیب رو تو می چینی چار دو سه یک و/ همه کف می کنن حتی ادین ژکو/ می دونم اونی که تو جیبت نیست دلاره/ فکر کن فکرکردن که عیب نداره...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sami

      جام جهانی محمد بحرانی حرف نداره

    • زینب

      عالی بود
      ولی به نظر من اهنگ هایی که خوانندگان قبلا درباره ی ایران خونده بودند رو هم بزارید
      مثلا جام جهانی های قبلی

    • zahra2afm

      خیلی بد.این که همه اهنگ های جام جانی نیستند

    • عرعان

      واقعه چرته

    • Ali dorri

      این تیمه ایرانه از امید مصباح رو نذاشتید اونوقت چطور ادعا دارید همه ترانه های تیم ملی رو گذاشتید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج