۱۱۸۰۱۳۱
۸ نظر
۵۰۱۶
۸ نظر
۵۰۱۶
پ

زاکانی: امیرکبیر‌های زیادی در تهران وجود دارند

شهردار تهران با بیان اینکه امیرکبیرهای زیادی در این شهر وجود دارند، گفت: باید مردم را میدان‌دار کنیم و امکاناتمان را در اختیارشان قرار دهیم زیرا در سایه استعدادهای مردم می‌توانیم هویت‌ شهر را خلق کنیم.

همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه امیرکبیرهای زیادی در این شهر وجود دارند، گفت: باید مردم را میدان‌دار کنیم و امکاناتمان را در اختیارشان قرار دهیم زیرا در سایه استعدادهای مردم می‌توانیم هویت‌ شهر را خلق کنیم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم اندیشی با نخبگان منطقه ۲ پایتخت گفت: امروز حدود ۳ ماه و ۲۰ روز است که در خدمت مردم تهران هستیم. در ۴۲ سال گذشته برای تهران زحمات زیادی کشیده شد اما آنچه در تهران مشاهده می شود زیبنده مردم این شهر نیست و نیازمند کار جدی و همگانی به منظور متحول کردن روح و کالبد شهر هستیم.

زاکانی با بیان اینکه مفتخر هستیم که در منطقه ۲ هستیم، افزود: منطقه ۲ منطقه آیت الله مهدوی کنی است که تلاش و کوشش او به عنوان یک اندیشمند باعث تاسیس دانشگاهی شد که بخش زیادی از مدیران و اندیشمندان کشور را پرورش داد.

ایجاد تحول در پایتخت با کمک مردم و استعانت از درگاه الهی

شهردار تهران افزود: برای این کار لازم است با کمک مردم و در کنار آنها و تکیه بر اعتقاد الهی، توسل به ائمه و معصومین و انبیا(ع) پیش برویم.

وی اضافه کرد: در تهران نیازمند تحول هستیم. البته این شهر ظرفیت های زیادی برای تحول در درونش دارد. در همین راستا ابتدا به دنبال تحول در خود شهرداری هستیم تا یک مسیر جدید را با قواعدی خاص شروع کنیم.

تغییر رویه‌های نامناسب قبلی در تملک املاک

شهردار تهران با بیان اینکه باید تلاش مان را در جهت خدمت بی منت به مردم قرار دهیم و برای مردم کارسازی کنیم، اظهار کرد: ده ها سال است که مجموعه اسلام آباد یا فرحزاد از مشکلات رنج می برند، باید ظرفیت هایی به کار ببریم تا گره از زندگی مردم باز کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که پیش از این اشاره کردم ما نباید زمین‌های مردم را بخریم بلکه باید طرح هایی را بگذاریم که آنها بعد از یک تا ۲ سال صاحب خانه شوند. اینها تصمیماتی است که در حال اتخاذ است تا رویه‌های نامناسب را در این حوزه تغییر دهیم.

باید امکاناتمان را در اختیار مردم قرار دهیم که ظرفیت‌هایشان بارور شود

زاکانی یادآور شد: ما می خواهیم محور کار را مردم و به ویژه نخبگان قرار دهیم. باید امکاناتمان را در اختیار مردم قرار دهیم تا ظرفیت هایشان بارور شود. شهرداری نسبت به مجموعه هایش نگاه اقتصادی ندارد و این رویه را گم کردن امکانات شهر می دانیم.

وی با اشاره به اینکه امیر کبیر در۳ سال کارهای بزرگی انجام داد تاکید کرد: امیرکبیرهای زیادی در این شهر وجود دارند که باید ظرفیت های آنها شناسایی شود. باید مردم را میدان دار کنیم و امکاناتمان را در اختیارشان قرار دهیم. زیرا در سایه استعدادهای مردم می توانیم هویت های شهر را خلق کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تعلق مکانی بسیار مهم است و تهران به جز پایتخت بودن هویت دومی ندارد، گفت: تهران باید در سبک زندگی، ورزش، علم، هنر، ادبیات، فرهنگ و زیست بومی یک الگو، افتخار و فرهنگ باشد. بنابراین تلاش می کنیم که مردم خالق هویت ممتازی باشند.

ایجاد الگویی توسط مردم بر محور نخبگان با استفاده از اهل علم

زاکانی ادامه داد: ما به الگویی می اندیشیم که باید با استفاده از اهل علم و دانش توسط مردم بر محور نخبگان بسازیم. اگر ترافیک و آلودگی هوا شهروندان را آزار می دهد باید ظرفیت هایی را در تهران فعال کنیم که به جای تکمیل مترو تهران تا سال ۱۴۲۰ ظرف ۵ تا ۶ سال مترو را تکمیل کنیم تا ۱۰ میلیون سفر زیر زمینی داشته باشیم و با هوشمند سازی سفر را در شهر کاهش و با پیاده روسازی و سایر شرایط به کاهش آلودگی کمک کنیم تا شهر زیست پذیرتری داشته باشیم.

وی افزود: نیاز شهرداری به مردم مانند نیاز ماهی به آب است. باید ماحصل کارهایمان این افتخار باشد که در خدمت مردم باشیم. یکی از مشکلات شهر آسیب های اجتماعی است.

شهردار پایتخت تصریح کرد: شهرداری به عنوان کانون نوکری مردم و نوکری انقلابی است و باید کاری کنیم که سراپا در مسیر خدمت به مردم قرار گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه به دلیل کرونا و توصیه وزارت بهداشت از حضور در مسجد و دیدار با شهروندان در این مراسم محروم شدیم گفت: بابت لغو شدن این مراسم برای حضور در منطقه عذر می خواهم.

وی ادامه داد: هر دورانی با یک چشم بر هم زدنی به پایان می رسد و باید ظرفیتی برای کل تیم که ملت ایران است خلق کنیم.

زاکانی گفت: این منطقه محور سلامت و گردشگری را به خود اختصاص داده است و از زیر ساخت‌ها و طبیعت خوبی برخوردار است. امیدواریم برای منطقه ۲ هم به یک جمع بندی جدی برسیم چرا که امکان و اقتضای کارهای بزرگ در منطقه فراهم است.

در تلاشیم شورایاری‌ها ظرفیت قانونی پیدا کنند

زاکانی افزود: در رابطه با شورایاری ها در تلاش هستیم که شورایاری منشا قانونی پیدا کند. در حال حاضر اما دیوان عدالت حکم کرده که امکانی در اختیارشان نگذاریم و تصمیم گرفتیم تا موقعی که منشا قانونی پیدا نکرده یک مجمع نخبگان شکل دهیم که بخش زیادی از آن شورایارها هستند.

وی گفت: این مجمع اولا تصمیم سازی و ایده پردازی و نظارت را بعنوان بازوی کمکی شهرداری انجام می دهد و ثانیا برای محله ها تصمیم های مفید اتخاذ می کند. باید ظرفیت مسجد، مدرسه، خانواده، دانشگاه و حوزه را در کنار هم قرار دهیم.

ساماندهی ۵۲ فعالیت در پایتخت

شهردار تهران بیان کرد: تلاش می کنیم ۵۲ فعالیت را در تهران ساماندهی کنیم تا امکان رقابت بین محلات را به وجود بیاورد. ۵۲ جشنواره می گذاریم و در هر منطقه کانون تخصصی این فعالیت ها را تشکیل می دهیم. محلات باید در درون خود رقابت بین خیرات و برکات، محیط زیست، سلامت، خدمت محلی، کارآفرینی و سایر حوزه ها داشته باشد.

در کنار مبارزه با فساد به دنبال خدمت شایسته به مردم هستیم

زاکانی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های شهرداری بی نظیر است و باید در خدمت مردم قرار بگیرد، عنوان کرد: ما امانتدار این ظرفیت ها هستیم تا یک شهر پاک، معنوی همراه با سلامت و آرامش داشته باشیم. در این دوره تلاش جدی ما این است که همراه مردم و در خدمت مردم بر محور نخبگان خدمت شایسته داشته باشیم.

وی ادامه داد: اینکه فاسد و فاسدپرور نباشیم یک اصل است اما اینکه در کنار آن کارهای بزرگ انجام دهیم نیز برای ما مهم است. امیدواریم در راستای حوزه‌های مطرح شده توسط نخبگان و حوزه‌های مطرح شده منطقه گام برداریم و به وعده های خودمان عمل و راه شهدا و بزرگان را طی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتمی یکی از اونها هم شما هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داماداش هستن

      • بدون نام

        منم میخواستم همینو بگم،،

    • بدون نام

      لابد یکی از امیر کبیرها داماد شماست!!
      دوصد گفته جون نیم کردار نیست

    • بدون نام

      خیلی رو داری!

    • بدون نام

      حتما یکیش ایشون و فامیلهای وابسته هستن عجب کاش میشد تاریخ سالهای بعد رو میخوندیم

    • بدون نام

      یکیش هم خودتی دکتر

    • بدون نام

      حتما آنها داماد های فامیل وداماد های وابسته هستن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج