جاباما
۱۱۹۵۰۵۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اوکراین: به نیرو‌های خارجی نیازی نداریم

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درباره آمادگی غرب برای کمک به کی‌یف گفت که اوکراین به سربازان تحت پرچم خارجی در خاک خود نیاز ندارد.

ایرنا: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درباره آمادگی غرب برای کمک به کی‌یف گفت که اوکراین به سربازان تحت پرچم خارجی در خاک خود نیاز ندارد.

زلنسکی به خبرگزاری RBC اوکراین گفت: ما پذیرفته‌ایم که نیازی به افراد نظامی با پرچم خارجی در قلمرو خود نداریم.

زلنسکی افزود: ما این را نمی‌خواهیم زیرا در سراسر جهان بی ثباتی رخ خواهد داد، ما نمی‌خواهیم دلیل دیگری به روسیه بدهیم که بگوید ما در اینجا پایگاه داریم و آنها باید از خود دفاع کنند، اما ما هر چیز دیگری را می‌خواهیم.

سخنان رییس جمهور اوکراین در حالی بیان می‌شود که نتایج نظرسنجی اخیر شرکت انگلیسیYouGov نشان می‌دهد که مردم بیشتر کشورهای بزرگ اروپایی با اعزام نیروهای کشورشان به اوکراین مخالف هستند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، بیشترین مخالفت با اعزام نیرو برای حفاظت از اوکراین در آلمان ثبت شده است، جایی که ۵۲ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی با این امر مخالفت کردند، در عین حال ۲۳ درصد از مردم از اعزام نیرو به اوکراین دفاع کردند.

نیروهای ناتو از سال ۲۰۱۵ مشغول آموزش نیروهای اوکراین به منظور مقابله با جدایی‌خواهان در شرق این کشور هستند.

بحران میان روسیه و اوکراین حدود هشت سال است که ادامه داشته و بنا بر تخمین سازمان ملل تا کنون ۱۳ هزار نفر در این جنگ جانشان را از دست داده‌اند.

از سال ۲۰۱۴ که روسیه شبه‌جزیره کریمه را ضمیمه خاک خود کرد تا کنون روابط کی یف و مسکو همواره تیره‌تر شده و اکنون این خطر وجود دارد که به جنگ بیانجامد. به همین دلیل در سال ۲۰۱۹ هدف پیوستن به ناتو وارد قانون اساسی اوکراین شد. با این حال همچنان پایگاه‌های نظامی خارجی در این کشور ممنوع هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج