جاباما
۱۱۹۷۱
۲۳۳ نظر
۷۷۷۶
۲۳۳ نظر
۷۷۷۶
پ

قرص افزایش قد، حقیقت دارد؟

افزایش طول قد، دغدغه افراد زیادی است و هر روز بر شمار موسسات و شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند به کمک قرص‌های افزایش قد می‌توانند بر طول قد افراد بیفزایند، افزوده می‌شوند.

وب سایت عصر علم: افزایش طول قد، دغدغه افراد زیادی است و هر روز بر شمار موسسات و شرکت هایی که ادعا می کنند به کمک قرص های افزایش قد می توانند بر طول قد افراد بیفزایند، افزوده می شوند. براساس بررسی ها شایع ترین دلیل کوتاهی قد، ژنتیکی و به سرشت افراد بستگی دارد.
این مساله در کودکان با والدین کوتاه قد طبیعی محسوب می شود و با هیچ دارو و قرصی برطرف نخواهد شد. البته در کنار وراثت، تغذیه و ورزش مناسب در دوران رشد می توانند تا حدی کمک کننده باشند و جلوی کوتاه قدی را بگیرند اما بعد از دوران بلوغ شاهد افزایش قد نخواهیم بود.

به طور کلی، رشد قد در سه مرحله انجام می شود؛ در دو سال اول زندگی حدود ۲۵ سانتی متر و از دو سالگی به بعد، هر سال به طور متوسط، کودکان شش سانتی متر قد می کشند اما در نزدیکی سنین بلوغ، سرعت رشد قد کمتر خواهد شد. با شروع دوره بلوغ یک جهش رشد قد در دختران در حدود ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر و در پسران به طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر ایجاد می شود و در صفحات رشد (صفحات غضروفی استخوان) امکان افزایش قد، پس از آن وجود نخواهد داشت. البته اگر کودکی به هر دلیلی مثلا کمبود ترشح هورمون رشد دچار کوتاهی قد شده باید درمان در حوزه هورمون رشد را شروع کرد.
قرص افزایش قد، حقیقت دارد؟
در این بین شبکه های ماهواره ای ترفند تبلیغاتی عجیبی را به کار گرفته اند و قرص هایی را تبلیغ می کنند که مصرف چند دوره آنها باعث افزایش قد می شود. بدون شک چنین چیزی کذب محض است چراکه بعد از دوران بلوغ هیچ محصولی قادر نیست باعث استخوان سازی و افزایش قد افراد شود و تنها در مواردی، جراحی کارساز خواهد بود. بنابراین چنین قرص هایی فقط یک منفعت دارند و آن هم سرازیر کردن پول های هنگفت به جیب تولیدکننده های آنهاست. درواقع این تولیدکننده ها تنها به دنبال پیدا کردن افراد ساده لوحی هستند که تاثیر چنین داروهایی را باور می کنند.

دکتر مسعود رحمانیان، متخصص بیماریهای داخلی و فلوشیپ غدد درون ریز و متابولیسم در این باره میگوید: افرادی که برای بلندتر شدن قدشان به پزشک مراجعه میکنند ، اول باید با تعریف کوتاهی قد آشنا شوند، چرا که ممکن است اصلا قدشان کوتاه نباشد و بی دلیل خودشان را به دردسر بیاندازند.به گفته این پزشک قد افراد با توجه به عوامل ژنتیکی و بر اساس قد والدینشان متفاوت است.بنابراین همه افرادی که با شکایت از کوتاهی قد به پزشک مراجعه میکنند،واقعا کوتاه نیستند و ممکن است اصلا به درمان خاصی نیاز نداشته باشند.

چرا قد بعضی ها کوتاه است؟

والدین باید از دوران نوزادی فرزندشان متوجه اندازه قد او باشند و در صورتی که قد نوزاد بر اساس منحنیهای استاندارد نباشد نسبت به بررسیهای بیشتر اقدام کنند. تا زمانی که علائم بلوغ ظاهر میشود ، میتوان برای درمان مشکلات کوتاهی قد اقدام کرد بنابراین والدین باید برای فرزندان پسرشان تا سن ۱۶ - ۱۵ سالگی و برای فرزندان دخترشان تا سن ۱۴ - ۱۳ سالگی به پزشک مراجعه کنند.

کوتاهی قد علل متفاوتی دارد، شایعترین و مهمترین علت کوتاهی قد ، مشکلات تغذیه ای است.علاوه بر این مشکلات، بعضی از بیماریها مانند کم خونی و نارسایی کلیه یا کبد نیز میتواند به کوتاهی قد منجر شود. البته جالب است بدانید حتی افرادی که دچار مشکلات روحی و روانی هستند نیز ممکن است با این مساله روبرو شوند.

مسائل هورمونی مانند کم کاری تیروئید و کمبود هورمون رشد نیز از دیگر مشکلاتی است که سبب کوتاهی قد افراد میشود و فقط این گروه از افراد میتوانند از داروهای هورمونی استفاده کنند. کوتاهی قد ناشی از مشکلات هورمونی را میتوان به کمک درمانهای هورمونی تا حد زیادی بهبود بخشید ، اما زمانی که کوتاهی قد به علل دیگری ایجاد شده باشد،با مداخله های هورمونی کار خاصی نمیتوان انجام داد.

چکار باید کرد؟

اگر به فکر افزایش قد هستید و میخواهید حداقل چندسانتی قدتان بلندتر شود،اول به پزشک متخصص مراجعه کنید،زیرا پزشک باید قد شما را بر اساس عوامل ژنتیکی و منحنیهای رشد بررسی کند و با توجه به آن درباره کوتاه یا طبیعی بودن قدتان تصمیم گیری کند.آزمایشات خاصی نیز وجود دارد که به کمک آنها سن استخوانی فرد محاسبه میشود و بر اساس تمام این عوامل ، پزشک میتواند درباره شیوه درمان مناسب نظر دهد.
قرص افزایش قد، حقیقت دارد؟
پزشک متخصص با تشخیص علت اصلی کوتاهی قد،میتواند درمان مناسب را شروع کند،به عنوان مثال در صورتی که کوتاهی قد به علت کم کاری تیروئید باشد ، با استفاده از هورمون تیروئید میتوان این مشکل را بهبود بخشید. هورمون رشد که از غده هیپوفیز ترشح میشود ، باید به مقدار مشخصی در بدن وجود داشته باشد ؛ در واقع همانطور که کمبود آن میتواند دردسرساز باشد ، ترشح بیش از حد آن نیز سبب بروز مشکلاتی میشود.

در کوتاهی قد مهمترین مشکل کمبود هورمون رشد است که خوشبختانه امروزه این هورمون ساخته شده و در بازار وجود دارد.

گول تبلیغ را نخورید!

شما هم حتما در شبکه های ماهواره تبلیغات مربوط به افزایش قد را دیده اید که مدعی اند چنین محصولاتی برای افزایش قد وجود دارد و در هر سن و سالی میتواند قد فرد را به میزان دلخواه برساند! البته اگر بیشتر دقت کنید حتما متوجه میشوید که این حرفها نمیتواند پایه و اساس علمی داشته باشد و تغییر قد در هر سنی و به هر میزانی، فقط تبلیغی برای فروش بیشتر است. داروها و روشهای درمانی جدید، برای ورود به بازار نیازمند گذر از مراحلی است که بی خطر بودن و همچنین اثرگذاری آنها را تایید کند، در حالی که اثربخشی هیچ یک از این محصولات تاکنون اثبات نشده است و درواقع نمیتوان از آنها بعنوان یک روش علمی افزایش قد یاد کرد. همچنین باید توجه داشت بسیاری از این شرکتهای سازنده بدلیل عدم کسب مجوز سلامتی و بی خطر بودن اقدام به تبلیغ و فروش این محصولات در کشورهای درحال توسعه میکنند تا هم مخارج صرف شده در تحقیقات را تامین کنند و هم نتایج طولانی مدت را بر روی انسانهای دیگر بررسی کنند و درواقع جوامع درحال توسعه محیطی برای آزمایشهای آنها محسوب میشوند.

شیوه های ساده ولی مهم برای افزایش قد

ورزش کردن موجب استحکام استخوانها و بهبود رشد نوجوانان میشود و افراد باید به مقدار کافی تحرک و فعالیت بدنی داشته باشند تا با اضافه وزن روبرو نشوند. برای رسیدن به این هدف نباید از نقش ورزش و تغذیه صحیح غافل شد بنابراین توصیه میشود کودکان و نوجوانان به مقدار کافی از محصولات لبنی و بخصوص شیر استفاده کنند ، گوشت و تخم مرغ حتما در وعده غذاییشان وجود داشته باشد و مصرف میوه جات و سبزیجات را نیز نادیده نگیرند.

همچنین مصرف بیش از حد مواد حاوی کربوهیدرات مانند نان، برنج، شیرینی و … باعث مشکل اضافه وزن خواهد شد.

باید توجه داشت که گاهی کوتاهی قد ناشی از مسائل ژنتیکی است، اگر پدر و مادر با مشکل کوتاهی قد روبرو هستند و فرزندشان هم چنین مشکلی دارد، حتما باید برای بررسیهای بیشتر به پزشک مراجعه کنند بنابراین بهتر است زمانی که کودک سن کمی دارد،برای مشورت با پزشک اقدام کنید تا اگر بیماری خاصی وجود دارد، روند درمان زودتر آغاز گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      سلام
      ارژنین باعث رشداستخوان میشه یاباعث ترشح هورمون رشدمیشه

      پاسخ ها

      • شایان

        سلام من ۴ ماه دیگه میشم ۱۵ ساله ۱۷۰ قدمه چیکار کنم که قدم بلند بشه میخوام قرص بگیرم ولی از عوارضش میترسم لطفا کمکم کنین مرسی

    • ALI

      ایا مصرف ال ارژنین باعث ضعیف شدن چشم میشود و روی چشم تاثیر دارندوایا این حقیقت دارد که مصرف قرص ال ارژنین در بزرگسالان منجر به عوارض رشد غیرطبیعی صورت و فک میشود و استخوان ها عرضی رشد میکنند

    • rana

      سلام خسته نباشید من یه دختر18ساله هستم قدم148 میخوام قرص ال ارژنین بخورم ولی میترسم تاثیری نداشته باشه یا عوارض بدی داشته باشه
      یکی از فامیلامون که پسره هم. سن منم هست خورد نتیجه گرفت به نظرتون برای دختراهم اینجوری نتیجه میده؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه

      • Mz

        نتیجه گرفتید؟

    • ساحل

      سلام همش الکیه خودتونو الاف نکنید ما مصرف کردیم نتیجه ای نداشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام اره راست میگی نتیجه ندارد

      • بدون نام

        شما چندسالته مصرف کردی.

      • بدون نام

        سلام منکه 15سالمه قدم 156بود 10روز قرص ارژنین بعد. ناهار1دونه خوردم الان قدم164عه منکه نتیجه خوبی گرفتم شاید بعد چند روز مصرف زانو ها درد بگیره که علائم بلند شدن قده

    • بدون نام

      سلام ساحل جان،شما همونی هستی که گفتی یه خانوم مشهدی استفاده کرده توی سه ماه در سن ۳۵ سالگی ۶ سانت اضافه شده؟؟؟؟آرژنین اصل آمریکایی استفاده کردی و نتیجه نداشت؟؟؟

    • ساحل

      سلام اره عزیزم چند نفر بودیم مصرف کردیم حتی در کنارش ورزش اما کوچکترین تغییری نداشتیم

      پاسخ ها

      • علی

        سلام ساحل جان شما آرژنین اصل آمریکایی استفاده کردی که نتیجه نداد؟؟

    • بدون نام

      ساحل جان میشه بگی شما چند سالته؟؟؟توی پیج قبلی خانمی به اسم اعظم آیدی تلگرامشو گذاشته بود من ازایشون تو تلگرام سوال کردم ولی ایشون جواب منو نداد هیچ منو هم بلاک کرد.

    • ساحل

      من خودم مصرف کننده نبودم از اشناهامون ک ۳۴ساله بود مصرف کرد. نه ما رفتیم پیش دکتر داروخانه گفت ارژنین شرکت کارن فقط باعث افزایش میشه با کلسیم بون پاور سه چار نفر بودن ک مصرف کردن اما هیچکدوم نتیجه نگرفتن

      پاسخ ها

      • امرالله

        چیزی نگفتین

    • ساحل

      سلام ادمینه عزیز میشه لطف کنید پیامای منو حذف کنید؟یا اسممو تغییر بدید اسم مریم بذارید ممنون میشم

    • سوفی

      سلام
      من ۱۷سالمه قدم 154دکتر رفتم گفتن استخوانات بسته شده
      ایا با مصرف قرص میشه رشدی داشت؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر من آرژنین مصرف کن ضرر که نداره،حداقل چند سال دیگه افسوس نمیخوری که ای کاش مصرف میکردم،یه تیره تو تاریکی

      • یونس

        من ۱۷ سالمه قدم ۲۰۵ سنانتی متر هست از روش های طبیعی استفاده کردم تو هم از روش های طبیعی وورزش کردن استفاده کن

    • حجت

      همش دروغه خیلیا مصرف کردن نتیجه نگرفتن تازه عوارض هم داره پول های هنگفتی میپردازید هیچ نتیجه نمیگیرد بلکه جیب های هنچین کلاهبرداری پر پول میکنید همش الکی

    • Marjan

      سلام قرص ارژنین اصل ازکجامیشه تهیه کرد؟

    • بدون نام

      اره دقیقا

    • بدون نام

      سلام این حقیقت داره من می خواستم بگیرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره بگیربنظرم

    • Mahdies

      سلام من یه پسر۱۶ساله هستم میخوام به تیم فوتبال برم گفتن قددت کوچیکه اگه من این قرص روبخورم نتیجه بدکه نمیده

    • آرش شاه بهرامی

      اقا کالا همه اینا من باسند ومدرک تا الان ازهمه این قرصا استفاده کردم همش دروغ یه فیلم کوتاه مستند برعلیه اینا درست کردم و بزودی تو اینستا پخش میکنم تا سر بقیه مردم کلاه نزارن

      پاسخ ها

      • آرمان

        سلام ببخشید دوست عزیز میشه همین جا بگید از چی ها استفاده کردید جواب نگرفتید؟لطفا اسم اون چیز هایی که استفاده کردید بگید؟

    • بدون نام

      قرص ارجنین واقعا دروغ محض استفاده کردم تاثیری نداشت نخرید پول زیادیم میگیرن

      پاسخ ها

      • میلاد

        اولا اگه ورزش کنی حتما تاثیرشو میبینی مثلا ورزشای قدی ادوما اگه تاثیرشو نداره کمک به خودسازی و رشد عضلات میکنه

    • دیبا

      من می خوام قرص گلاتاپیور بگیرم ایا ب رشد قدم کمک میکنه

      پاسخ ها

      • ارزو

        سلام شما گلاپیور گرفتی؟ چن سالت بود خوردی نتیحه داد؟ توروخدا اگر گرفتی بگو من افسرده شدم سر این قضیه قد

    • بدون نام

      سلام من قرص ال ارژنین رو گرفتم و حدود یک سانت فقط قدم بلند شد ولی به نظر من شما هم بگیرید یک سانت هم یک سانته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام میشه بیشتر توضیح بدین؟؟شما آقا هستین یا خانوم؟؟چند سالتونه؟؟چند وقت آرژنین استفاده کردین و آرژنینتون کجایی بود؟آمریکایی یا شرکت کارن؟؟ممنون

      • بدون نام

        در سن چند سالگی؟؟

      • کربمی

        سلام.شما چند سال سن داری دوست عزیز

      • بدون نام

        چند سالته این خیلی مهمه

    • بدون نام

      سلام امکانش هست بیشتر توضیح بدین؟شما آقا هستین یا خانوم؟چند سالتونه؟چند وقت آرژنین استفاده کردین؟آرژنین آمریکایی استفاده کردین یا شرکت کارن؟؟قد اولیه تون هم بفرمایید ممنون میشیم.

      پاسخ ها

      • Farhab

        فقط یه قرس که جواب میده اونم باورزش من خودم گرفتم دورشم یک ساله نه بایکی دوماه اصلا امکان ندارن بقیه همه الکیه آن هرکی خواست پیج اینستام میزارم بگه معرفی کنم براش ولی خداوکیلی الکی ازیت نکین چون خودم به این مشکل دچار بودم گفتم بتونم کمکی کنم به هرکس مثل منهfa_rhad8959

    • بدون نام

      سلام تا چ سنی ممکنه نتیجه بده؟۲۰ ب بالا باشی هم میشه یانه؟

    • iman

      سلام کسی میدونه قرص ارژنین از کجا میشه تهییه کرد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از داروخونه من گرفتم

    • مریم

      سلام بنظر من اصلا خودتونو الاف نکنید چون نتیجه نداره الکیه فقط پول میگیرن استفاده کردم جواب نگرفتم فقط معده داغون کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گلاتاپیوراستفاده کردین

    • Mike

      دوستان اگر سن شما كمتر از ٢٥ سال هست با ورزش هايى مثل واليبال و بسكتبال كه باعث كشش بدن ميشه ، قد شما چند سانت بلند تر ميشه. من كوچكترين عضو خانواده و بلند قد ترين هستم. دليلش هم فقط ورزش و خوردن شير هست. باقى مسائل و قرص و اين جور داستانا روى هورمون بدنتون تاثير و اندامتون رو نا متناسب ميكنه.

    • امرالله

      سلام من امرالله هستم میخواستم درباره قرص قد بلندی چیزی سوال کنم اما من قدم یک متر ۶۲ سانتی است من الان در ترکیه هستم آیا این فایده دارد

      پاسخ ها

      • ar.hn

        دوست عزیز.این مسِله به ترکیه بودن شما مربوط نمیشه

      • افشین

        سلام من ۱۵ سالمه تازه رفتم قدم ۱۶۰ بابام ۱۸۰ داداشما ۱۸۵ من قدم رشت نمی کنه کم خونم هستم غذا کم می خورم لبنیاتم کم استفاده می کنم چی کار کنم قدم بلند شه با قرس درست می شه

    • بدون نام

      امرالله هستم میخواستم درباره قرص قد بلندی چیزی سوال کنم اما من قدم یک متر ۶۲سانتی است

      پاسخ ها

      • Daniyal

        میدونم ترکیه هستی

    • بدون نام

      سلام امرالله سوالتو بپرس بپرس عزیزم

    • f

      سلام دوستان . من بابام دکتره و میگن که اینجور قرص ها بعد از بلوغ بیشترشون بی فایده هستن و به احتمال زیاد ممکنه باعث مشکلات هم بشه(مثلا تغیرات هورمونی ) . در ضمن برای افزایش قد میتونین حرکات کششی رو هر روز به مدت نیم ساعت انجام بدین مثل حرکت کبرا. من خودم قدم ۱۶۰ بود شدم ۱۶۴.

    • Sepehrheirani@gmail.com

      من سال ۹۲ زمانی که پسرم تو سن ۱۴ سالگی بود براش قرص ال ارژنین رو تهیه کردم.البته به توصیه دکتر غدد.تاثیر فوق العاده ای داشت.حدواد ۱۵ سانت تا الان رفته رو قدش و الان ۱۸۳ سانت هست.همراه با اون قرص ویتامین د۳ و ویتامین آ و بکمپلکس هم تجویز کردن.اللته صفحه استخوانیش باز بود.وپسرم این قرصها رو تو ی دوره ی ۴ ماه تموم کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انوقت عوارض نداشت

      • بدون نام

        اسم دکترش و میشه بگید عزیزم

      • T

        ببخشید قرص امریکایی بود یا شرکت کارن

    • نازنین

      سلام من تازه این قرصو تهیه کردم 17 سالمه قدم هم 159 هست اما با کامنتای شما راستش یکم ترسیدم بخورم تاثیرات هورمونی بزاره به نظرتون بخورم یا نه؟؟؟

    • M

      سلام من ۱۷ سالمه قدم۱۵۴ بنظرتون تاثیر داره بخورم؟؟؟؟

    • sara

      من16سالمه قدم160وزنم50کاراته کار می کنم قرص زینک پلاس ویتامین دی مصرف می کنم البته چندروزی هست که قرص ال ارژنین تهیه کردم ومصرف می کنم به نظرتون به رشد قدم کمک می کنه.چندسانت

    • بدون نام

      سلام من پسر عموم رفته بود پیش یه متخصص تغذیه ال ارژنین واسش نوشته بود تو یه ما ۶ سانت قدش بلند شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پسرعموت چندسالش بود
        من یه بسته120تایی خریدم1500تقریبا200هزارتومن باورکنیدحتی یک میلیمترهم قدم رشدنکرد

    • مهدیه

      سلام بچه هامن ۱۶سالمه قدمم ۱۵۰.دو باررفتم دکترپیش دوتا دکتر متفاوت.هزارتا قرصودکو دارو بهم دادن ولی اثرنکرد.خیلی دلم میخوادقدم رشدکنه خیلی... ولی نمیدونم قرص افزایش قدوبخرم یا نه؟تروخدا راهنماییم کنین.

      پاسخ ها

      • arhn

        سلام.منم همینطور.میخوام یه حرکتی بزنم ولی نمیدنم...اگه راهی پیدا کردیم بهم کمک کنیم...مرسی

      • مریم

        دوستان بنده ورزش قد دارم
        خودم رفتم ۱۰سانت افزایش پیدا کردم بقیه میگن رفتی عمل

      • بدون نام

        نخر

      • محمد

        سلام من می خواستم یک نکته ای را درباره قرص ال آرژنین بگم اولا اگه این قرص مصرف می کنید ورزش های کششی هم بکنید و هم خودارضایی اصلا نید تا تاثیرش رو ببینید

    • علی

      سلام می خواستم بدونم ک همراه قرص ارژنین چه چیزی با ید خورد ممنونم؟

      پاسخ ها

      • پری

        اره باید باش اب بخوری

    • شاهين

      فقط هر كاري ميكنيد حواستون باشه كليه و مجاري ادرار و كبد درگير نشه چون اگر درگير بشه خيلي ناجور ميشه... هزينه هاي سنگين.... ... الان معلوم نميكنه... اين چيزا تو سن هاي بالا نشون ميده. ضمن اينكه اگر تاثير نذاره كه خدا دوستون داشته... چون اگر تاثير معكوس بزاره و مثلا ستون مهره ها شروع كنه خودش استئوفيت ساختن بعد اينها كانال نخاع رو تنگ ميكنه و بعدش ديگه تزريق ديسكوژل جوابتون رو نميده. من حدودا 10 سال پيش يه همچين چيزايي به يه اسم ديگه تازه اومده بود خريدم هر روز هم خودمو سانت ميزدم.. هيچي به هيچي... بعد كه با شركتش تماس گرفتم ميگفت خانم فلان كس رفتن دبي. بعد هم ديگه كلا خاموش كردن جواب اصلا ندادن ...
      ... بعدها هم چند سال بعدش ديسكم مشكل پيدا كرد عمل كردم. البته نميخام بگم اين رو اون تاثير داشته يا نه... اما كسي چيزي نميدونه. شايد داشته.. شايدم نداشته..
      به نظر من سالم بودن و عضلاني و ورزشكار بودن و آدم بودن خيلي بهتر از اينه كه آدم قد بلند باشه حالا مثلا دو سانت... بعد عقل تو كله ش نباشه...
      يه بارم يادمه بعد از مصرف اولم بازم سفارش دادم. كه پيك اورد برام همونجا بازش كردم ديدم يه بسته س.. اونم باز كردم ديدم پودره. پيكي هم معتاد بود هم كلاه بردار.. يادتون باشه بسته رو آوردن همونجا باز كنيد. طرفو گرفتمش به التماس افتاده بود.
      براي رشد نياز به هورمن رشد هست و يه سري مكمل ها و بايد تو سن مناسب مثلا زير 18 يا حداكثر 19 باشي. قرص هاي مكمل كلسيم دار ميتونن كمك كنن.
      چون كلسيم از مواد اوليه ساخت استخون و غضروفه.

      در كل من با خريد اينترنتي كاملا مخالفم و ماهواره اي هم همينطور...
      كه طرف بي جا و مكان باشه... الان طرف جا و مكان داره نميتوني حقتو بگيري واي به حال اينكه از پشت ماهواره بخاد برات جنس بفرسته...
      البته اين حسابش با ديجي كالا جداست... اگر از طرف شركتي مشابه ديجي كالا بود اوكي بود. اصالت داشت. يكي بود تضمينش كنه... اينا خودشون خودشونو تضمين ميكنن. بعد هم ميرن خاموش ميكنن... د برو كه رفتي....
      الان من شماره هاي قبلا همه شونو دارم... همه شون خاموشن... ميخوايد اينجا بزارم خودتون زنگ بزنيد...
      يه بارم يه كتاب خريدم اينترنتي.... دختره زنگ زد شماره منو از نظام مهندسي در آورده بود... گفت يه كتاب هست تمام نقشه ها و محاسبات تاسيسات رو داره... منم گفتم چه خوب ... پول ريختم كتابه هم اومد.... باز كردم ديدم همش معماريه... اعصابم بهم ريخت... زنگ زدم آمل انتشاراتشون كه مثلا معتبر هم بودن....
      كلي دوندگي كردم با اعصاب خوردي بعد يكماه تهديد و ناسزا و آخر پول پست ازم كم كردن بقيه شو ريختن... متاسفانه خريداي ماهواره و اينترنتي و تلفني خريدا اينجوري در مياد. موقع خريد ميگن همه راضي هستن .....
      ببخشيد پس با اين حساب همه ايران همه قد بلند و تام كروز هستن و اينايي كه ما تو خيابون ميبينيم توريست هستن و بزودي از ايران ميرن ....
      البته هر كسي بايد خودش تجربه كنه گفتن فايده نداره...
      اون دوستي كه ميگي تيري در تاريكي .... خب ... اومديم اين تير خورد جاي هدف جنابعالي چشم يكيو در آورد... بازم ميگي تيري در تاريكي...
      نه عزيزم... اول حسابي تحقيق.... بعد اقدام...
      اگر هم كاري ميكنيد بزاريد دكتر تو نسخه بنويسه... خودتون كاري نكنيد... بزاريد يكي شما رو تحت مراقبت داشته باشه... استخوم و مهره ها بچه ها شوخي بردار نيست... دوستون دارم.

    • علی

      سلام خسته نباشید علی هستم ۱۷سالمه قدم175بدلیل ورزشی ک انجام میدم قدم باید۱۸۵_۱۹۰باشه میخوام بدونم ایا واقعا قرص ارژنین تاثیر داره یا نه؟ لطفا نظر بدین۰

      پاسخ ها

      • رضوان

        پسر ۳سال و۴ ماه دارم دکتر براش ارژنین تجویز کرده قدش ۹۸سانت ایا این دارو عوارض دارد

    • رضوان

      سلام پسر من ۳سال و۴ماه داره وقدش ۹۸سانت دکتر تعدیه براش تجویز کرده ارزنین عوارصی نداره

    • رضوان

      سلام پسر من ۳سال و۴ماه داره وقدش ۹۸سانت دکتر تعدیه براش تجویز کرده ارزنین عوارصی نداره

    • D

      من 19سالمه یک ماه مصرف کردم هم هیکلم تغییر کرد هم 12سانت قد کشیدم با قرص آرژنین

      پاسخ ها

      • Dani

        ای دروغگو، چجور ۱۲ سانت رشد قد داشتی؟؟

      • بدون نام

        ببخشید چه زمانی مصرف میکرزین

      • بدون نام

        سلام شماواقعاقرص ارژنین خوردین واثرشودیدین ممنون میشم که جواب بدین

      • شبنم

        چند سالتونه ؟دخترین یا پسر؟

      • غفارمحمدی

        میشه برام شماره همین که ازش قرص گرفتی برام بفرستی ممنون میشم.گفتی۱۲سانت بلندشدی.اگه ممکن بودبی زحمت برام بفرستش

      • غفارمحمدی

        اگه برات مقدوربودبی زحمت برام بفرستش روشماره ۰۹۱۷۸۴۳۲۴۷۹.ممنون میشم

    • مصطفی

      سلام من ۲۰ سالمه خواستم ببینم اگه این قرص مصرف کنم با حرکات کششی تاثیر داره

    • شمس الله

      قرس قد میخاستم

      پاسخ ها

      • خخخ

        نداریم

    • کاوه

      ۲۱ سالمه قدم ۱۷۸ بنظرتون چکار کنم پنج سانت افزایش قد داشته باشم ممنون . قدم خوبه بنظرتون؟

      پاسخ ها

      • زهرا

        خوشبحالت بروخداروشکر کن

    • کاوه

      سلام ۲۱ سالمه قدم ۱۷۸ دوس دارم چند سانت بلندتر بشم چکار کنم آرژنین خوبه مصرف کنم. قدم خوبه بنظرتون؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا

      • naaazi

        من از یک دکتر برای افزایش قد قرص گرفتم و جواب هم گرفتم

        dr__afshar

        اینم ادرس پیج هست

        یه سایت هم داره که کامل درباره قرص توضیح داده

    • مهدی

      من ک نتیجه بتور نکردنی ازش دیدم برین حتما بگیرین

    • میلاد

      قوی باش بخور نترس اصن

    • ابی

      بابا ایران و ایرانی همه کلاه بردارن حتی اگه بفهم واقعا آدم با این قرضا رشد میکنه ولی نمیگیرم...،چون کلاه بردارن ایرانیا.

      پاسخ ها

      • مهسا

        وااااا

      • مسعود

        سلام ، واقعا همینطوره کلاه برداری زیاده

    • بدون نام

      من هجده سالمه قدم ۱۴۵توروخدایه راهی بهم نشون بدین ممنون میشم ازتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو دکتر آرجننن مصرف کن اورتوپت

    • مهدی

      سلام من۱۷سالم تازه ۳ روزه دارم ارجنین مصرف میکنم ولی نظراتی دربارش شنیدم حقیقت میترسم دیگه استفاده کنم شما بگید چکار کنم

    • محمد

      سلام ترو خدا جواب بدید من محمدم ۱۵ سالم ۱۶۸ قدمه میخواهم حداقل قدم ۱۷۸ رو باشه آیا قرص ارژنین خوبه یا نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره استفاده کن نتیجه میگیری

    • داریوش

      سلام خست نباشید من پسر 28سالم قدم 184هست ازن قرص بخورم بازم قدم بلند میشه

      پاسخ ها

      • مونا

        تودیگه برا چی میخایی

      • بدون نام

        می خواي زرافه شی

    • saeed

      س من 15سالمه 4ماه از ارژنین استفاده کردم 4سانت بلندتر شدم به نظر من مصرف کنید خوبه

    • محمد

      ایرانی ها بیشتر دروغ میگن کلاه بردار هم که هستند خودشون به خودشون رحم نمی کنند به نظره من ال ارژنین بی تاثیر نیست ولی باید تو سن مناسبش باشه خودم دانشجویی رشته داروهم

      پاسخ ها

      • دکتر

        معلومه عربی اینقدر به ایرانیا توهین نکن

    • محمد

      ایرانی ها بیشتر دروغ میگن کلاه بردار هم که هستند خودشون به خودشون رحم نمی کنند به نظره من ال ارژنین بی تاثیر نیست ولی باید تو سن مناسبش باشه خودم دانشجویی رشته داروهم

    • محمد

      بنظره بنده این قرص ال ارژنین در افزایش قد تاثیر دارد قرصی که مجوز وزارت بهداشت ایران داشته باشه هم عالی هست ولی اگه تایید بهداشت ایران نداشته باشه مصرف نکنید یادتون باشه کشور عزیزمان ایران بهترین دانشمندان دنیا رو داره بنده خودم دانشجویی رشته داروسازیم

    • امیر

      باسلام.والا من دلم نمیخاد این حرفو بزنم ولی واقعاجای تاسف داره .واقعا..اومدین درگیرشدین ک من قدم چنده توچنده اون چنده.بابا بخدا هرکی میگه موفقیت توایناس ظاهربینی بیش نیس.برین دنبال موفقیت و ایندتون این چرت و پرتارو بزارین کنار.اونایی ک حسرت قدبلنددارن والا فقط بخاطر یسری کارای حاشیه ایه .یا عاشقی و رل زدن.اخه یه نگا ب کشورا دیگ بندازین طرف خرپوله دماغش سه کیلوعه راحت میتونه زیباش کنه اما فکرش ایقدکوچیک نیس ک دنبال این کارا باشه.بعدماایرانیابا اینکه میدونیم ومنطق حکم میکنه ک با وجودکلی اسنادپزشکی بعدبسته شدن صفحات رشد ممکن نیس بازم میاییم دنبال یسری حرفای چرت و اطلاعات غلطیم.اخه چ کوتاه چ بلند حالا بلندا چ گلی زدن بسر جامعه .خیلی کوتاها بودن ک موفق تر بودن.بخدا اوج ناشکریه ادم رو ویلچر فلج شده ازشما خداروشکرگذارتره تا شمایی ک باتن سالم میایین عیب ب خودتون میزارین.امیدوارم درک کنیدرسالت انسان ب زیبا بودن باطنشه ن قدوقوارش .شایدفلانی ک قدش کوتاهه خیلی جایگاه بهتری داره تو دل ادما تا بلند قده.یذره ب حرفام فک کنید واقعا ایقدهم سخت نیست ک سختش کردین یعنی اصلا سخت نیس .امثال ماها تو فکر ساخت موفقیت ها بلندمرتبه اوقت ماها دنبال افزایش یه سانتیه قد.ظاهربینی ادمارو نابود میکنه.یاحق

    • امیر

      با سلام
      من قدم 186 و در دوران کودک و نوجوانی قدم خیلی کوتاه بود و واقعاخیلی برام بد مهم بود و برای همین با علاقه زیادی که به رشته کشتی و فوتبال و بدنسازی داشتم این رشته ها کنار گذاشتم و شروع کردم به حرکت های کششی با میله بارفیکس و جوری که روزی دو ساعت شاید آویزان بارفیکس بودم و فقط تاب میخوردم و در عرض چند سال شاهد افزایش قد شدید بودم
      منظورم با دوستانیه که سن کمتر از 26 هست و میتوان بدون دارو صرفه با ورزش و تغذیه از شیر هر روز افزایش قد شاهد باشن
      چون هیچ دارویی نمیتوانی بدون عوارض باشه

    • فاطمه

      سلام بچه ها من 1 قوطی 1000مصرف کردم 5سانت قدم بلند شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اطلاعات تکمیل تر بگو،یه بسته چی مصرف کردی؟چند سالته و چند وقته ۵ سانت اضافه کردی؟؟؟

      • بدون نام

        سلام چطور مصرف کردین چه زمانی از روز

      • زهره

        چندسالته

      • بدون نام

        شما چن سالتون هست؟

    • فاطمه

      من ۱۹ سالمه قدم ۱۵۸ با مصرف ارژنین قدم بلند میشه؟

      پاسخ ها

      • حلما

        یعنی واقعا تاثیر داره

    • بدون نام

      سلام دوستان،من سنم ۳۴ ساله و قدم ۱۵۹ هست میخواستم ازتون بپرسم آیا توی سن من با انجام حرکات کششی امکان افزایش قد هست؟؟؟کسی بوده که با ورزشهای کششی نتیجه قابل توجه و برگشت ناپذیری گرفته باشه؟؟؟
      توی نت کللللی تبلیغ هست برای پکیج های افزایش قد با حرکات کششی خواستم اگه کسی نتیجه گرفته باشه ازشون تهیه کنم و استفاده کنم.

    • بدون نام

      سلام .زیاد اهمیت ب این چیزا نزارین من الان قدم۱۷۴ هست۲۴.سالمه.اما اینا ک قدشون ازم بیشترن .را ب هیچی حساب نمیکنم .بنظر من ادم باید خوب باشه ‌.عرضه داشته باشه .خودتو ببین و قد همه ادمای معروف بیشتر کوتاهن تا بلند باشن . الکی فکر خودتون درگیر نکنین همین باعث ناامیدتان میشود.کسی ک تلاش بکنه همچین بدست میاره .همش حرف ک هرک کوتاه تر بدبختر.چنین چیزی وجود ندارد .احمدی نژاد قدش ۱۶۰ بیشتر نبود پس چرا ریس.جمهور شد .گول مردم میزنن ک افزایش قد در سنین بالا امکان پذیره.همشون دروغ میگن .کلا ادم باید ورزش بکنه ک جذابیت داشته باشه.

    • مریم

      من پسری دارم 13ساله قدش 133 نسبت به همکلاسیهای کوتاهتر ین بچه است حالا من از این قرص ها استفاده کنم دکتر بردم گفته ژنتیک ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از همین الان برو زیر نظر دکتر

    • مریم

      سلام من سی سالمه بنظرتون اگه قرص بگیرم تاثیر می زاره چی بگیرم؟

    • ارتین

      سلام من قدم ۱۵۵ خیلی دوست دارم یک ده سانتی بلند تر بشم ۳۲ سالمه لطفا راهنمایی کنید

    • وژمه

      من 20 سالمه
      قدم 165 است میخوام 170 بشه
      از قرض گلوتاپیور استفاده کنم بنظرتان 170 خواهد شد؟

    • بدون نام

      دوستان من ۱۴سالمه پیش دکتر غدد رفتم برام ال ارژنین ایرانی نوشت
      به نظرتون ایرانیشو مصرف کنم یا امریکایی شو بگیرم اصلا تاثیر داره

      پاسخ ها

      • M_too_m

        دوست عزيز شما ميتوني دركنار ارژينين از تغذيه هم كمك بگيرى كه خيلي مؤثره من امتحان كردم ،
        صبحانه دو عدد سفيده تخم مرغ،يك ليوان شير كم چرب، ٥٠ گرم بادام درختي
        قبل از خواب ٢ليوان شير كم چرب ٥٠ گرم عسل ٢٠٠گرم بستني مخلوط
        استفاده كنيد به اميد خدا نتيجه ميگيريد

    • پیمان

      من یک ماهه ۱۸ سالم شده قدم ۱۷۶بوده حدود یک ماهه از ال ارژنین امریکایی اصل شرکت بیوتچ استفاده الا ۱۷۸ هستم و امید وارم بیشتر هم بشه.چند ماه قبل از اون از ال ارژنین جنیستار استفاده کردم تاثیری نداشت...توجه داشته باشین باید از داروخانه و این ارژنینهای ابکی مصرف نکنین اشغاله باید ال ارژنین اصلی از باشگاهای بدنسازی استفاده کنید..
      البته بهترین ال ارژنین ال مکس اچ سی ال هستش که تقریبا پیدا کردنش غیره ممکنه...امیدوارم بدردتون بخوره....

      پاسخ ها

      • Ayda.n

        سلام شما دقيقا از كجا تهيه كردين؟ و ي سوال ديگه واسه كسي كه صفحات رشدش بسته هست جواب ميده؟!

    • علی

      سلام من تازه رفتم تو 1۸سال قدمم 166هست اگه از ال ارژنین استفاده کنم نتیجه میگرم؟ ممنون میشم اگه سریع جواب بدید درضمن اگه میشه با ال ارژنین نتیجه گرفت چه نوعش بهتره

    • راضی

      س. ببخشید دوستان . قرص افزایش قد همه داروخونه ها دارن.?

    • صفی الله خادم

      مه میخواهم در افغانستان ای قرص بیگیرم آیا میاورین

    • سلمان

      ایا واقعا قرص آرژنین تاثیر داره یا نه میخام بخورم ۱۵ سالمه قدم ۱۵۰ هستش میخام بخورم که بلند تر بشه

    • بدون نام

      اقا من ۱۷ سالمه ۱۷۴ قدمه . میخوام برم بدنسازی . اگه این قرصو همراه بدنسازی بخورم امکانش هست قدم رشد کنه؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه میخوای قد بکشی تا ۲۰سالگی نرو بدنسازی من این بلا سزم اومده

    • علی

      من 14سالمه قدم 143هستش به بلوغ هم نرسیدم یه راهکارهایی بدین قدم رشد کنه دمتون گرم

      پاسخ ها

      • جاوید

        داداش 8ساعت کامل بخواب6/10صبح بعد6پاشو تناب بزن و کششی کارکن ایشالا حل میشه

    • امید

      عالی

      پاسخ ها

      • Ela

        خبه

    • یاشار

      من ۳۰ سالمه قرص ارژنین تاثیر داره برای قد قدم ۱۷۰ هس

    • بدون نام

      سلام من ۲۴ سالمه قدم یک مترو۶۲سانت است وزنم ۵۲ کیلو می خوام قدم بلند تر بشه باید چکار کنم به نظرتون

    • احمد

      من احساس میکنم افزایش قد بعد ۱۸ فقط با جراحیست

    • میترا

      سلام من 25سالمه قدم158 میخوم قرص ال ارژنین استفاده کنم یعنی ج میده من از عوارضش میترسم

    • سرفراز

      سلام من سرفراز هستم آیا این قرص ها برای افزایش قد فایده دارد

    • سرفراز

      سلام من سرفراز هستم آیا این قرص ها برای افزایش قد فایده دارد

    • سحر

      دوستان سی سالمه قرص تاثیر داره بگیرم،،

    • اشکان

      من قدم 160 بودم 5 ماه هست مصرف میکنم 5 سانت بلندتر شدم

      پاسخ ها

      • Setayesh

        سلام چند سالتونه

    • بی نامم

      تو رو خدا واقعا تاثیر داره

    • بدون نام

      من قدم 160هست 19سالمه قرص ارژنین تاثیرداره ؟

    • ستایش

      من 22سالمه ی راهکار بدین برای افزایش قد لطفا

    • r

      سلام . من پسرم و۲۶ سالمه . ۱۸۶قدمه و ۵۳ وزنم . خیلی هیکل نافرمی دارم . قدبلند و لاغر . تو ۱۷سالگی ۱۸۰بودم و تا ۲۰ سالگی ۱۸۴شدم. تواین ۶ سال ثابت بودم حتی آخرین بار۲ماه پیش اندازه گرفتم همون بود ولی نمیدونم چی شده تو این ماه یه هویی ۲ سانت بلندترشدم. چون خیلی لاغرم دلم نمیخواد ازاین بلندتر بشم ولی بدبختی اینکه هرچی میخورم عمودی میرم بالا تا افقی . به خدا ۳۰ کیلو کمبود وزن دارم و اصلا نمیخوام از ۱۸۶بلندتر بشم .
      چکار کنم تا بلندتر نشم ؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • سهیل

        تو الان باید به فکر افزایش وزن باشی نه کاهش قد میتونی گینر و کراتین مصرف کنی

    • مهراب

      سلام من ۱۷ سالمه قدم ۱۷۰ می خوام ۱۸۰تا۱۸۵ بشم باید چه کار کنم

    • مهراب

      سلام من ۱۷ سالمه قدم ۱۷۰ می خوام ۱۸۰تا۱۸۵ بشم باید چه کار کنم

    • مهراب

      سلام من ۱۷ سالمه قدم ۱۷۰ می خوام ۱۸۰تا۱۸۵ بشم باید چه کار کنم

    • مهرداد

      سلام خوب هستین سن بنده 22 سال است وقدم 163ایا امکان افزایش قد دارم اگه دارم با چه دارو و ..... میتونم دست بیابم ممنونم

    • ابوالفضل خدایی

      سلام من 18سالمه قدم170هسش،حالا خوب یا بدشو نمیدونم ولی خودم راضی نیسم از قدم،چه قرصی بخورم نتیجه بگیرم،خواهشا بگید،ممنون

    • یک فرشته

      ۱۵۲ سانتیمترم و خدای رو سپاس میگویم . سعی کرده ام برای همه جانداران تا جایی که امکان دارد و عمرم کفاف میکند ، مفید باشم . ناسپاس نباشید.

    • لیلی

      سلام من دخترم در 13 سالگی قدش 148 بود دید یک دوره قرص آرژانتین مصرف کرد 3 سانت تاثیر داشت وبعداز معده درد گرفت الان هم 15 سال دارد آیا قرص براش بگیرم تاثیری دارد ودر دکتر غدد گفت قدش تا158رشدمیکند ولی میترسم دیگرقدنکشد وقدپدر178 ومادر156

    • بدون نام

      سلام آقای ابوالفضل برید دکتر غدد از مچ دستتون عکس میگیرن وآزمایش خون انجام میدن اگه صفحات رشدتون باز باشه حتما با دارو زیر نظر پزشک بین 5تا 10سانت امکان افزایش قد هست ولی سریع اقدام کنید.بعد از بسته شدن صفحات رشد هیچ موجودی رشد نخواهد کرد

    • الیاس

      من ۱۸ ساله استم و قدم ۱۷۵ است چکار کنم که قدم کمی بلند تر بشه آیا ورزش در رشد قد اثری دارد

    • علی

      آرژنین رو باید یه روز در میان(۱ عدد) مصرف کرد،تو یه ساعت معین

    • اوین

      سلام من 26سالمه قرص استفاده کنم تاثیر داره

    • بلوط

      سلام ،من قدم ۱۵۵ ،۲۴سالمه به نظرتون اگه قرص بگیرم تاثیری داره که بااین سن قدم رشد کنه؟دوست دارم بلند تر بشم،همسرم قدش ۱۸۵ خجالت میکشم

    • آریوان

      سلام من ۱۹ سالمه قدم ۱۷۹ قرص بخورم خوبه

    • ب

      من چه کار کنم رشدکنم۱۴ سالمه قدم ۱۴۵هستش

    • مُحَمَّد

      سلام . چه متخصصی بریم .؟ تو تبریز سراغ دارید ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکتر شیوا

    • تینا

      سلام کسی هست بالای 30که از آرژنین نتیجه گرفته باشه؟

    • یاشار

      سلام اولا کسایی ک قرص آرژنین استفاده میکنن و بعدش میگن هیچ فایده ای نداشت خب مشکل از خودتونه شما فک میکنید ک این قرص را مصرف کردید خود خودی باعث افزایش قد میشه بنظره من خیر باید بارفیکس هم باشه حرکات کششی من خوده دوستم هیجده سالش بود قدش 170 دو ماهه قرص آرژنین گرفته و باشگاه هم میره و اونجا هم حرکات کششی و بارفیکس انجام میده در این دوماه حداقل 8سانت رشد کرده

    • علی

      سلام.از این دارو ها استفاده نکنید عوارض داره.من یه چیزی میگم برید امتحان کنید صد درصد هم تضمینیه.قد ادم 50 ساله رو هم بلند میکنه با خوردن سویق سنجد.برید تحقیق کنید

    • بدون نام

      سلام من20 سالمه قدم 172آرژنیین مصرف کنم قدم بلند میشه

    • ابوالفضل

      سلام من ۱۷سالم وقدم ۱۷۵بنظرتون از این قرصا استفاده کنم ؟

    • Ali

      سلام من13سالمه قدن ۱۵۴ سانت گفته ی صحفه ی رشد باز باز گفته تو خیلی رشد می کنی قرص زینگ منیزیم کلسیم منی ویتامین به نظرتان چقدر رشد می کنم

    • ساحل

      سلام من ۱۶سالمه قدم۱۶۱توروخدا با قرض ارژنین قدم بلند میشه خیلی ناراحت بابت قدم .ی قرص هم تو ماهواره تبلیغ میکنه اسمش گلوتاپوز بتظرتون کدومش خوبه

    • بدون نام

      سلام من 15 سالمه قدم 158 میخام تا 170 برم چیکار کنم عایا خوردن این قرصا مفیده

    • ملیکا

      سلام من دخترم , 18 سالمه قدم 170
      میخواستم بدونم با مصرف قرص ارژنین 1000 میشه حدود 3تا 4 سانت قدم بلند شه؟
      اخه واقعیتش میترسم بیشتر بلند شم اون وقت دیگه خیلی بد میشه

      پاسخ ها

      • yones

        خوب مجبوری نخور منم قدم مونده ولی چیزی مصرف نمیکنم

    • بدون نام

      من ۱۳ دارم وقدم ۱۴۴ است قرص آرژانتین اثر داره

    • بدون نام

      سلام، پسرمن ده سالشه هر کاری بگین کردم تا آمپول رشد هم زدم بهش، البته دکتر غدد به نام دکتر کریمی تجویز کرد که آمپول بزن چند باره زدم رشدش خوب شد ولی بخاطر حرف مردم از عوارض آمپول ترسیدم دیگه نزدم بهش

    • امیر

      برای 18وساله با قد 177 چند میلی گرم خوبه ال ارژنین

    • فردین

      قد من 193هست ،برید خودتونو اعدام کنید بدبختا 160و 150اینا هم شد قد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شپشه قد بلند

    • زینت

      آیا قرص آرژنین در افزایش قد تاثیر داره؟

    • زینت

      آیا قرص آرژنین در افزایش قد تاثیر داره؟

    • زینت

      آیا قرص آرژنین در افزایش قد تاثیر داره؟

    • بدون نام

      سلام من 24 قد 160 چیکار کنم قدم بلندتر بشه کمکم کنید

    • شمس الله رحمانی

      سلام سن من ۱۷ سال هست ومن
      قرص قد میخام باسلام

    • M

      به جای این قر ص ها برید ورزش کنید بارفیکس و طناب بزنید من خودم در عرض سه ماه با ورزش و خواب چند سانت بلند تر شدم الان هم اومدم ببینم این قرص تاثیر داره که دیدم خیلی ها نا راضی بودن و اینکه این قرص موجب ترشح هرمون رشد میشه و ممکن روی رشد عرض استخونا تاثیر بزاره. حالا اگه خواستید استفاده کنید یه ماه استفاده کنید اگه موثر بود ادامه بدید

    • armann

      سلام دوستان عزیز من شخصی هستم که خیلی از راه های افزایش قد رفتم بعد بسته شدن صفحات رشد ام میگم یعنی از 19 سالگی تا الآن حالا قبل از بلوغ حرکات کششی واقعا تاثیر داره پولتونو به این قرص ها دارو ها ندید من قرص های افزایش قد یه اسلامی زاده بود با یه مقدم بعضی دیگه که خیلی هم هزینه کردم ولی هیچکدوم تاثیر نداشت فقط پولمو گرفتند حالا نمیدونم بعداً چه مشکلاتی هم برام پیش بیاد ازتون خواهش میکنم هیچ وقت مثل من گول این تبلیغات اینا شونو نخورید

    • بانو

      سلام میشه بگید دختر تا چند سالگی قدشون رشد میکنه

    • Daniyal

      سلام من ۱۵سالمه چه قرصی مصرف کنم لطفا جواب بدین

    • M

      سلام من قدم 174بود تحقیق کردم می خواستم آل آرژانتین بخرم اما متوجه شدم که شربت استو جویس تاثیر بیشتر داره برا همین شربت رو خریدم و قدم 180تا شد البته ورزش کششی و طناب و بارفیکس هم انجام دادم

      پاسخ ها

      • Mohsen

        سلام میشه بپرسم شما چند سالته و چند عدد و چه دوره ای مصرف کردید منم 174 سانتم میخوام 180 رو حداقل بشم یا یه سایز کوچیکتر 20 سالمم هست

    • صبا بارانی

      سلام کسی هست که تال ساکرولین مصرف کرده باشه ؟

    • emad

      سلام ،جديدا قرص تال ساكرولين اومده كاملا گياهي هم هست
      اگه كسي استفاده كرده و نتيجه گرفته لطفا بگه تا ما هم بخريم

    • بدون نام

      سلام
      من 15 سالمه و قدم 155 و با اطلاعاتی که از گوگل بدست اوردم فک کنم صفحه رشدم بسته شده واقعا قد کوتاهی حس بدیه چطوری میتونم قدمو 10 سانت بلند کنم
      به نظرتون قرص ها تأثیر میگذاره یا نه ؟
      یا ورزش باعث افزایش قدم میشه؟؟؟

    • بدون نام

      سلام
      من 15 سالمه و قدم 155 و با اطلاعاتی که از گوگل بدست اوردم فک کنم صفحه رشدم بسته شده واقعا قد کوتاهی حس بدیه چطوری میتونم قدمو 10 سانت بلند کنم
      به نظرتون قرص ها تأثیر میگذاره یا نه ؟
      یا ورزش باعث افزایش قدم میشه؟؟؟

    • بدون نام

      سلام من ۲۳ سالمه و قدم ۱۷۹ هستش چیکار کنم که قدم یکمی بلندترشه ایا با خوردن قرص ارژنین به نتیجه میرسم

    • پر

      نخورین عوارض دارن

    • پر

      نخورین عوارض دارن

    • پ

      @@@@@@

    • یک نفر

      سلام من یه پسر۱۶ ساله هستم ال ارژنین اصل امریکایی به مدت یک ماه استفاده کردم قدم ۳ سانت رشد کرده اگر جنس اصل بخری و به صورت مرتب استفاده کنی و در کنارش ورزش کنی صددرصد جواب میده

    • زهرا

      سلام ببخشید شما اسم ارژنین چی بود مارکش چی بود از کجا تهیه کردید جون هرکی دوست دارید بگید خیلس مهمه خواهش میکنم

    • ناامید

      دوستان تورخدا هر کسی از پودر تال ساکرولین استفاده کرده نتیجشو بیاد بگه خداخیرتون بده

    • محمد

      سلام من ۱۸ سالمه قدم ۱۶۳وزنم۵۳یک دوره قرص آرژنین استفاده البته ایرانی فک کنم رو تاثیر گذاشته میخوام این دفعه یک دوره آلمانی بردارم ب نظر شما این کارو بکنم قدم بلند میشه یا نمیشه

    • عدنان

      این قرص های افزایش قد درایران نیستند ایران تحریم دارویه ای

    • سجاد غیاثوند

      باسلام من ۲۷سالمه و همین عید امثال یکماه به باشگاه بدنسازی رفتم و از قرص ال ارژنین استفاده کردم توی این یکماه ۵ سانت قد گرفتم که برای خودمم باور نکردنی اما واقعا بلند قد تر شدم از ال آرژنین شرکت کارن هم استفاده کردم

    • زهرا

      اقای سجاد تورقران راست میگید قدتون بلند شده من خیلی ناامیدم تورخدا راستشو بگید چه قرص مصرف کردید میشه کامل توضیح بدید چه ورزشس انجام دادید

    • عدنان

      سلام 22 سالمه قدم 179 می خواهم 7سانت قد بلندتر شوم راهی هست یانه

    • محمداسلامی

      سلام قرص آرژنین بهترین واصلی ترین مارکش چیه آیاتاثیری داره میشه راهنمایی کنید؟

    • بدون نام

      دوستان عزیز من ۲۱ سالمه ایا از قرص الرژنین استفاده کنم تاثیر هم داره عوارضی نداره؟

    • دایانا حیدری

      سلام من 21سالمه همه اعضای خانوادم قدشون بلند تر از منن من حدود 8سال پیش دزدیده شدم بهم تجاوز شد قدم از اونجا ب بعد همون 150موند وزنمم 44خیلی دوس دارم بلند تر بشم از بچگی آرزو داشتم ی مدل بشم ولی بخاطر قدکوتاهم افسرده شدم تورخدا با ارژنین بلند میشم یا بخاطر تجاوزی ک.بهم شد محکومم ب کوتاه موندن قدم

    • روح الامین

      سلام من ۲۵ساله ام قدم ۱۵۹ایا باقرص آل آرژین نتیجه میگیرم به بدنم مضرنیست

    • امین

      سلام عرض ادب
      من خودم 25سالمه قرص آرژنین از کانادا اوردم 6سانت بلندتر شدم
      این قرص ام اصلا تو ایران نیست
      تمام آرژنین های توی ایران همشون برا بدنسازی یه عضله سازه ربطی به قد نداره گول افراد سودجو رو نخورید.
      فقط تو کانادا میتونید پیدا کنید.
      اگر آشنایی کسی اونور دارید بگید براتون بفرستن
      یا اگر کسی خواست من میتونم براش بیارم
      قیمتش یکم گرونه ولی ارزش داره
      حدودا دو میلیون و خورده ای در میاد براتون.

      پاسخ ها

      • علی

        سلام؛ اقا میشه بگی اسم این قرصه چیه؟

      • متین

        داداش اگه ممکنه اسم برندش رو بگو

    • یلدا

      سلام اخر نفمیدم تالساکرولینو بگیرم یا نه

    • قیام

      سلام واقعا این حقیقت داره یانه

    • علی

      سلام میخاستم ببینم ال ارژنینو میتونم تو اب حل کنم بخورم یا نع؟عیب ندارع اگ تو اب حل کنم؟

    • سارا

      سلام میخواستم ببینم آیا قرص آرژانتین اثر داره ؟عوارض چی؟؟از کجا باید تهیه کرد؟

    • رحیم

      من قرص ال آرزین خوردم 45 روز 6 سانت افزایش قد داشتم

      پاسخ ها

      • روژا

        ال ارژین چه مارکی خوردی؟ایرانی یا خارجی؟ اخه من ۱ ماه ال ارژنین۱۰۰۰ایرانی مصرف کردم نتیجه نداشت و ۱۵سالمه

    • بدون نام

      سلام دوستا از تان یه خواهش دارم من دنبال افزایش قدم ام نیست اما بدنم خیلی باریک است من ميخواهم بدنم رشت عرضی کنه سنم 22 است چیکار کنم صورتم خیلی کوچک است
      لطفاً کمک کنید

    • حاج حجت

      سلام
      پیرمردی ۹۴ ساله هستم با قد ۱۹۳ سانت والیبال و بسکتبال کار میکنم میخاستم بدونم میتونم با قرص ال آرژنین افغانستانی قدم رو به ۲ متر برسونم

    • حمیدرضا

      سلام خسته نباشید
      من 25سالمه قد کوتاهه چه کار باید بکنم
      نظر شما چیست؟

    • علیرضا

      سلام دوستان لطفا منو راهنمایی کنین من 17 سالمه قدم 178 هستش آیا امکان داره که من بلندتر بشم لطفا جوابه منو بدید خواهش میکنم

    • عرفان

      سلام ۱۷ سالمه قدم ۱۵۵ چیکار کنم بلند تر بشه

    • فاطمه

      ببخشید آرژانتین را باید چه موقع استفاده کرد من هرشب یک عدد 13 سالمه هست قدم 144هست وزنم 54من بلند میشوم

    • ابوالفضل

      سلام به همگی . من یه پسر ۱۴ساله هستم . ۱۵۶ سانت قد دارم . می خوام ببینم خوبه . چکار کنم قد بکشم. من قرص آل آرژنین می خورم الان ماهی یک سانت قد میکشم . تازه ۴ سال دیگه هم وقت دارم.

    • فردوس

      من حالا 15 سال و4 ماه هستم.قدمی 183 سانتی است.اما میخواهم که 6 یا 7 سانتی قد خودم پایین بیارم. باید مه چه کنم.
      و قد بلندی تا چند سالگی ادامه دارد.تشکر

    • بدون نام

      سلام این عسل کوهی اینها برای افزایش قد هم خوبه من پسرم ۱۳ ساله هستم قدم هم ۱۷۹ هست این لواشک برای قد هم خوبه

    • بدون نام

      این قرص ها را زیاد نخورید شاید بد باشه به مرور زمان که سن ما بالا رفت این قرص ها مارا بیاره پایین

    • علی

      ۲۶ سالمه قدم ۱۷۲ این قرص مصرف کنم تاثیر داره خدای بگید

    • بدون نام

      سلام من ۱۸سالمه قدم ۱۶۲ میشه به من بگید پیش کدام متخصص برم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج