۱۲۱۴۰۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

شبکه خانگی و سرکار گذاشتن مردم

از زمان شروع به کار شبکه نمایش خانگی، بارها و بارها به لحاظ بی سرانجام ماندن ادامه پخش سریال ها یا فصل های بعدی آنها سر و صدا به پا شد و انتقادهای بسیاری به عملکرد این مجموعه وارد شد.

شبکه خانگی و سرکار گذاشتن مردم





روزنامه هفت صبح: از زمان شروع به کار شبکه نمایش خانگی، بارها و بارها به لحاظ بی سرانجام ماندن ادامه پخش سریال ها یا فصل های بعدی آنها سر و صدا به پا شد و انتقادهای بسیاری به عملکرد این مجموعه وارد شد. علاوه بر آن، کلاهبرداری در طراحی پوستر فیلم ها و شاخص کردن نام بازیگران فرعی برای فروش بیشتر، فروش دموهای اینترنتی و کارتون های بی کیفیت با نام انیمیشن های روز دنیا و ... از دیگر مشکلاتی بود که سر زبان ها افتاد و مورد انتقاد و اعتراض بسیاری قرار گرفت.

در کنار همه اینها مسئله دیگری هم در شبکه نمایش خانگی وجود داشت که کمتر کسی به آن توجه نشان داد. از سال 91 تا الان، مجموعه های مختلفی به بازار آمده اند که پس از یکی دو قسمت، ادامه پیدا نکرده و برای همیشه پخش شان متوقف شد. مجموعه هایی مثل «روزی روزگاری فوتبال»، «اینجا ایرانه»، «عقاید یک آکتور سینما» و ... مدت هاست از آخرین پخش شان در شبکه نمایش خانگی می گذرد و هنوز خبری از ادامه آنها نیست.

این اواخر «مجله 35» فریدون جیرانی هم با همین مسئله روبرو شده. بعد از توزیع اولین قسمت آن در فروردین امسال، تا الان خبری از توزیع ادامه آن نیست. ضمن مرور سایر موارد، مسئله «مجله 35» را در گفتگو با حمید پنداشته، تهیه کننده آن پیگیری می کنیم.

مجله 35

- شروع پخش: فروردین امسال اولین قسمت مجله سینمایی 35 به بازار آمد و به دلیل مصاحبه هایش با استقبال خوبی روبرو شد.

- دوره پخش: این مجله تصویری قرار بود به صورت ماهانه پخش شود و اتفاقات سینمای ایران را در طول یک ماه بررسی کند.

- دلیل توقف: بعد از گذشت یک ماه با عوامل برنامه تماس گرفتیم، اعلام کردند که قسمت دوم با شروع جام جهانی با موضوع «سینما و فوتبال» به بازار می آید.

شبکه خانگی و سرکار گذاشتن مردم

- شرایط کنونی: روز گذشته حمید پنداشته، تهیه کننده مجموعه گفت که توزیع کننده مجله ۳۵ با توزیع ویژه برنامه «سینما و فوتبال» در ایام جام جهانی مخالفت کرده. علت مخالفت هم این بوده که به نظر توزیع کنند، فصل جام جهانی زمان مناسبی برای شبکه نمایش خانگی نیست چون مردم حتی شاهگوش را هم زیاد نمی خرند. خلاصه اینکه پنداشته گفت در حال رایزنی برای آماده سازی قسمت دوم هستند.

عقاید یک آکتور سینما

- شروع پخش: مرداد سال گذشته، اولین قسمت آن توزیع شد و به دلیل استقبال فراوان مخاطبان به چاپ دوم رسید.

- دوره پخش: سری دوم این مجموعه با فاصله دو ماهه، مهر امسال توزیع شد و یک ماه بعد یعنی آبان، سری سوم به بازار آمد.

- دلیل توقف: بعد از توزیع سری سوم با اینکه مدام خبرهایی از ساخت سری چهارم شنیده می شد اما پخش آن متوقف شد. منیژه حکمت، همان زمان در گفتگویی توضیح داده بود که تصمیم دارند توزیع کننده را تغییر دهند و برای همین قسمت جدید آن یک مقدار با تاخیر به بازار می آید. حکمت هیچ زمان خاصی را برای توزیع آن اعلام نکرد، فقط تاکید داشت که کار در حال انجام است و در حال انتخاب شرکت کنندگان سری جدید هستند.

شبکه خانگی و سرکار گذاشتن مردم

- شرایط کنونی: بعد از سری سوم مجموعه، دیگر هیچ قسمتی از آن به بازار نیامد. روز گذشته با منیژه حکمت تماس گرفتیم تا مسئله ادامه توزیع آن را پیگیری کنیم اما تهیه کننده تلفنش را پاسخ نداد.

اینجا ایرانه

- شروع پخش: نوروز سال گذشته اولین قسمت آن در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. از آنجایی که برای اولین بار توانست سر شوخی را با بازیگران مختلف باز کند و سوپراستاری مثل حامد بهداد را جلوی دوربین مخفی ببرد و با او شوخی کند، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

- دوره پخش: بعد از توزیع قسمت اول، با اینکه با فروش خوبی هم روبرو بود اما دیگر ادامه پیبدا نکرد.

شبکه خانگی و سرکار گذاشتن مردم

- دلیل توقف: فرید مرسی، کارگردان مجموعه، قبل از توزیع قسمت اول مجموعه، در مصاحبه هایش گفته بود که «به محض پخش سری اول مجموعه، تولید سری جدید ادامه پیدا خواهد کرد. مذاکراتی با چند چهره سرشناس سینمایی داشته ایم و به زودی با آنان به توافق می رسیم.» بنابراین به نظر نمی رسید مشکلی در ساخت ادامه آن وجود داشته باشد. حتی فروش خوب این مجموعه در آن زمان هم می توانست تضمینی برای تولید ادامه آن باشد.

- شرایط کنونی: از زمان پخش آزمایشی شبکه نسیم، آیتم های مختلفی از آن گهگاه روی آنتن این شبکه می رود اما هیچ خبری از ساخت ادامه آن به گوش نمی رسد.

روزی روزگاری فوتبال

- شروع پخش: اولین قسمت این مجموعه به تهیه کنندگی و کارگردانی نیکی کریمی، ۱۱ آبان سال ۹۱ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

- دوره پخش: بعد از پخش قسمت اول و معرفی باشگاه سپاهان، متوقف شد و قسمت های دیگر به بازار نیامد.

شبکه خانگی و سرکار گذاشتن مردم

- دلیل توقف: همزمان با توزیع قسمت اول، عکس هایی از حضور او در باشگاه های راه آهن و استقلال هم منتشر شد و کاملا معلوم بود که قسمت های بعدی آن به بازار می آید. بعد از گذشت دو ماه، این مسئله را پیگیری کردیم. امیرحسین آرمان، برنامه ریز این مجموعه توضیح داده بود که گروه تولید از پخش کننده اول یعنی موسسه «تصویرگستر پاسارگاد» ناراضی هستند و برای همین دنبال پخش کننده جدید می گردند. همان زمان مدیرعامل موسه تصویرگستر پاسارگاد در گفتگویی تاکید کرده بود که مجموعه دوم مجوز ندارد.

- شرایط کنونی: در دو سالی که از توزیع اولین قسمت این مجموعه می گذرد، هنوز قسمت دوم آن به بازار نیامده و هیچ توضیحی هم پیرامون آن منتشر نشده.

رالی ایرانی

- شروع پخش: اولین مجموعه رالی ایرانی اردیبهشت سال گذشته به بازار آمد و تا تیر ماه سه سری کامل آن به بازار آمد.

- دوره پخش: قضیه رالی ایرانی یک مقدار با سایرین متفاوت است. برخلاف مجموعه هایی که تا الان ذکر شد، رالی ایرانی نیمه کاره رها نشد. اولین مجموعه آن به طور کامل به بازار آمد اما با وجود تاکید تهیه کننده و کارگردان بر ساخت مجموعه های بعدی، هیچ وقت ادامه آن ساخته نشد.

شبکه خانگی و سرکار گذاشتن مردم

- دلیل توقف: تابستان سال گذشته بلافاصله بعد از استقبال بالا از مجموعه رالی ایرانی، آرش معیریان و سعید ابوطالب، کارگردان و تهیه کننده مجموعه در مصاحبه های مختلف اعلام کردند که به زودی ساخت سری دوم آن را شروع می کنند تا اینکه معیریان در مصاحبه ای اعلام کرد که با توجه به شرایط فعلی و مشکلاتی که در جذب حامی مالی دارند، به احتمال زیاد ساخت این مجموعه به سال آینده موکول می شود.

- شرایط کنونی: از ابتدای سال ۹۳ صحبتی راجع به ساخت ادامه آن شنیده نمی شود.

شام ایرانی و شوخی با ستارگان

در میان مجموعه هایی که مدتی آمدند، با استقبال روبرو شدند و یکمرتبه خبری ازشان نشد، دو مجموعه به صورت مداوم دارند به کارشان ادامه می دهند. «شام ایرانی» چه زمانی که به تهیه کنندگی بیژن بیرنگ تولید می شد و چه حالا که گروه محمد شایسته مسئولیت آن را به عهده گرفته اند، هر بار بدون مشکل به بازار آمد. درست است که بین مجموعه های مختلف آن وقفه طولانی افتاد اما هیچ وقت پخش آن متوقف نشد و همچنان تولید و ساخت آن ادامه دارد.

شبکه خانگی و سرکار گذاشتن مردم

«شوخی با ستارگان» هم شرایط مشابهی دارد. درست است که قسمت های بعدی آن به لحاظ جذابیت و استفاده از ستارگان هیچ وقت به پای قسمت اول نرسید اما اینها باعث نشد امیرحسین قهرایی، کلا دست از کار بکشد و آن را نیمه کاره رها کند. اولین قسمت «شوخی با ستارگان» نوروز سال گذشته همزمان با قسمت اول «اینجا ایرانه» به بازار آمد اما برخلاف آن، تولیدش متوقف نشد. البته هیچ کدام از این دو مجموعه «شام ایرانی» و «شوخی با ستارگان»، دوره توزیع مشخصی ندارند و به این لحاظ به هر دو آنها ایراد وارد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلا شبکه خانگی فایده نداره ناقصه همش. فقط باید فیلم خرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج