۱۲۱۵۵۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گردش در وقت اضافه!

در دنیای پرسرعت امروز، حتی سفرها هم جمع‌و‌جور و خلاصه شده‌اند. دیگر کمتر کسی برای سفر دوردنیا چمدان‌هایش را می‌بندد تا به مسافرت یک‌ماهه برود.

همشهری آنلاین: در دنیای پرسرعت امروز، حتی سفرها هم جمع‌و‌جور و خلاصه شده‌اند. دیگر کمتر کسی برای سفر دوردنیا چمدان‌هایش را می‌بندد تا به مسافرت یک‌ماهه برود.

اين‌روزها بازار آژانس‌هايي كه به مسافرت‌هاي نيم روزه و يك‌روزه رونق مي‌دهند، حسابي داغ است. گردشگري كوتاه‌مدت يعني اينكه شما در يك روز يا يك نصفه روز بتوانيد از جايي ديدن كنيد و كلي تجربه جديد به‌دست بياوريد. جاهايي هم در همين شهر خودتان وجود دارد كه جان مي‌دهد براي گردشگري كوتاه‌مدت. روزهاي گرم تابستان و اوقات‌فراغت پيش‌رو فرصت خوبي است براي ملاقات با اين محل‌ها. يادتان باشد مزيت اين نوع گردشگري فقط كوتاه بودن مدت آن نيست. اينها را بخوانيد تا براي ريختن برنامه يك گردشگري كوتاه‌مدت حسابي وسوسه شويد.

گردش در وقت اضافه!

مزيت اول

هزينه زيادي روي دستتان نمي‌گذارد

تمام حسن گردشگري‌كوتاه‌مدت در همين كم‌خرج بودن آن نهفته است. سفر طولاني‌مدت، حتي اگر هم آدم ولخرجي نباشيد، كلي خرج روي دست‌تان مي‌گذارد؛ هزينه‌اي كه احتمالا اصلا برايش برنامه‌ريزي نكرده‌ايد و در سفر به شما تحميل شده است. البته گردشگري كوتاه‌مدت هم هزينه دارد اما شما در اين سفر با يك برنامه‌ريزي مي‌توانيد بسياري از هزينه‌ها را كاهش دهيد؛ مثلا يك ناهار ساده آماده كنيد و با خود ببريد تا مهمان رستوران‌ها و غذاخوري‌هاي بيرون نشويد. روي وسايل حمل‌ونقل عمومي هم مي‌توانيد براي رفت‌وآمدتان حساب كنيد.

مزيت دوم

استرس‌ شهري كمتر خواهد شد

گردشگري كوتاه‌مدت به شما اين امكان را مي‌دهد كه كمي استراحت كرده و فشارهاي روحي را از خودتان دور كنيد. اين گردشگري خستگي شما را از بين مي‌برد اما معمولا در برگشت از سفرهاي طولاني، حسابي خسته خواهيد بود. ممكن است گردشگري كوتاه‌مدت استرس هم داشته باشد، به‌خصوص اگر گردشگري شما از جاهاي ديدني خارج شهر باشد يا به جاهاي شلوغ برويد اما استرس گردشگري يك استرس مثبت است و مثل اضطراب شما از كار زياد يا زندگي روزمره نيست. كاهش فشار و استرس روحي هميشه به سلامتي شما كمك خواهد كرد.

مزيت سوم

تنوعي به زندگي‌تان خواهيد داد

طبق جمله‌اي كه مي‌گويد: «هر تغيير و تنوعي به اندازه استراحت خوب است»، گردشگري كوتاه‌مدت از هر نوعي كه باشد باعث مي‌شود كه شما، هر چند به‌مدتي كوتاه، از زندگي عادي خود دور شده و همين مسئله به تنهايي انرژي زيادي به شما مي‌دهد. اينكه بخواهيد برنامه روزانه خود را كمي تغيير دهيد، مي‌تواند به‌عنوان نوعي درمان براي شما محسوب شود و اين كار از كسل و خسته شدن فكر و جسم شما جلوگيري مي‌كند. در حقيقت برنامه روتين زندگي شما در يك برنامه گردشگري به‌طور كامل تغيير مي‌كند. باور كنيد شما به اين تنوع نياز داريد.

مزيت چهارم

ارتباط بيشتر و نزديك‌تر با خانواده

گردشگري كوتاه‌مدت به شما اين امكان را هم مي‌دهد كه بدون فكر كردن به وظايف و مسئوليت‌هاي‌كاري‌تان‌ زمان بيشتري را با خانواده‌تان بگذرانيد و يك روز خوش را كنار آنها سپري كنيد. مطمئنا گذراندن اوقاتي خوش كنار خانواده در برنامه گردش خيلي بهتر از دعوا كردن سر نوبت شست‌وشوي ظروف در خانه است. درست است كه نتوانسته‌ايد اعضاي خانواده را به سفر ببريد ولي مطمئنا آنها بعد از برنامه گردشگري كوتاه‌مدت كه برايشان تدارك ديده‌ايد قدردان شما خواهند بود.

مزيت پنجم

از هواي آزاد بهره خواهيد برد

طي گردشگري كوتاه‌مدت، شما بيشتر بيرون از ساختمان و در هواي آزاد خواهيد بود تا اينكه طبق معمول داخل چهارديواري اتاق‌تان در اداره حبس شويد. به اين ترتيب مي‌توانيد بيشتر از هواي تازه و سالم لذت ببريد. اگر براي گردش به كوهستان يا براي استراحت به كنار روددره‌ها و بوستان‌ها برويد، نسبت به روزهاي عادي عميق‌تر تنفس خواهيد كرد و اكسيژن بيشتري به بدن‌تان وارد خواهد شد. همچنين مي‌توانيد از آفتاب هم استفاده زيادي ببريد، به شرط اينكه احتياط‌هاي لازم براي جلوگيري از آفتاب‌سوختگي را فراموش نكنيد.

مزيت ششم

فعاليت بيشتري خواهيد داشت

گردشگري كوتاه‌مدت با يكسري فعاليت بدني اضافي همراه خواهد بود. ممكن است شما در برنامه گردشگري‌تان يك كوهنوردي ساده در كوه‌هاي اطراف شهر يا گردش و بازديد از مكان‌هاي ديدني و يا واليبال و ورزش‌هاي معمول براي پيك‌نيك را گنجانده باشيد ولي حتي اگر هم بخواهيد تمام روز را به استراحت بپردازيد باز هم از ماندن در خانه بهتر است و بيشتر پياده‌روي خواهيد كرد و در كل نسبت به برنامه عادي هميشگي‌تان فعاليت جسمي بسيار بيشتري خواهيد داشت. اين فعاليت جسمي منفعت‌هاي بسيار زيادي براي شما در برخواهد داشت.

مسيريابي

براي گردشگري كوتاه‌مدت كجا برويم؟

مي‌خواهيم گزينه‌هاي گردشگري كوتاه مدت را پيش رويتان قرار دهيم. روزهاي باقيمانده تابستان فرصت خوبي براي آن دسته از افرادي است كه از دود و دم و شلوغي‌هاي سرسام‌آور اين شهر كلافه‌اند و دنبال جاي دنجي براي آرام گرفتن و استراحت كردن مي‌گردند.

طبيعت اطراف شهرها

بهترين حالت براي گردشگري كوتاه‌مدت اين است كه كمي از داخل شهر خارج شويد و به طبيعت اطراف شهرتان برويد. روددره‌ها، باغات، روستاهاي كوچك، مزرعه‌ها، دشت‌ها، جنگل‌ها و حتي كوير مي‌تواند مقاصد نزديك شما براي گردشگري كوتاه‌مدت باشد. مطمئن باشيد در نزديكي شهرتان مي‌توانيد اين طبيعت بكر را پيدا كنيد، به شرط آنكه آنها را دست‌كم نگيريد.

بوستان و پارك جنگلي

در حاشيه‌هاي هر شهر مي‌توان طبيعت بكري پيدا كرد كه جان مي‌دهد براي يك تور گردشگري يك روزه. اگر دستتان به دامنه كوه و پاي آبشار هم نرسيد خيالي نيست، همين بوستان‌هاي شهري غنيمتي است براي شما. به آنها بي‌محلي نكنيد كه بعد غبطه‌اش را مي‌خوريد. بار و بنديل اينجور گردش‌ها هم كه معرف حضورتان هستند؛ از چادرهاي مسافرتي و زيرانداز و ظرف و ظروف و ميوه و آجيل گرفته تا منقل و وسايل بازي و سرگرمي .

بيا بريم كوه، كدوم كوه؟

بهترين پيشنهاد براي گردشگري كوتاه‌مدت اين است كه يك كوله سبك از وسايل مورد نياز روزانه‌تان را جمع كنيد و راهي ارتفاعات اطراف شهرتان شويد. كوه، انرژي آرامش‌بخش و فوق‌العاده‌اي دارد كه در هيچ‌يك از تفرجگاه‌هاي شهري و غيرشهري نمي‌توانيد آن را پيدا كنيد. بي‌خود بهانه پدر و مادرها و پا به سن گذاشته‌هاي فاميل را هم نياوريد كه نمي‌توانند از صخره و سنگ‌ها بالا بروند. اگر مسيرهاي مناسبي براي كوهنوردي انتخاب كنيد آنها هم مي‌توانند همراهي‌تان كنند.

زيارت در امامزاده‌ها

قديمي‌ها وقتي مي‌خواستند استخوان سبك كنند شال و كلاه مي‌كردند و به زيارت قبور نزديك‌ترين بزرگواراني كه در نزديكي‌شان بود، مي‌رفتند. خيلي‌ها سعادت اين را هم پيدا مي‌كنند كه هر هفته ساعتي را در آستان متبرك ائمه اطهار(ع) يا امامزادگان(ع) باشند. آرامگاه اين بزرگان معمولا در دنج‌ترين نقاط يك شهر قرار دارد و رفتن به يكي از آنها براي روزهاي فراغت حسابي دلچسب خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج