۱۲۲۱
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

پرده های قاب دار

قاب پرده در واقع به منظور پوشاندن چوب پرده طراحی شده است و نیز می توان از آن برای پنهان ساختن برخی از نقص های احتمالی دیوار مانند سوراخ های به جا مانده از جا به جا کردن چوب پرده و یا موارد مشابه سود برد.

قاب پرده در واقع به منظور پوشاندن چوب پرده طراحی شده است و نیز می توان از آن برای پنهان ساختن برخی از نقص های احتمالی دیوار مانند سوراخ های به جا مانده از جا به جا کردن چوب پرده و یا موارد مشابه سود برد. چنانچه امکان تعمیر و اصلاح دیوار را در اختیار ندارید و یا قصد خرید چوب پرده های تزئینی و اغلب گرانقیمت را ندارید، می توانید به سادگی با ساخت یک قاب پرده از قطعه ای چوب نقص دیوار و یا چوب پرده های نازیبا را به شکل مناسب و جذابی بپوشانید چرا که قاب پرده اگر چه یک ابتکار کاربردی است اما به لحاظ تزئینی نیز تا حد قابل توجهی بر زیبایی پرده می افزاید و حتی با تهیه یک قاب پرده می توانید از پرده ای بسیار ساده و یا حتی ساده ترین نوع پرده ها یک پرده تزئینی و آراسته بیافرینید. یک قاب پرده با برشی دالبری یا گنبدی و یا مدل هفت و هشت به پرده ای ساده و نسبتاً کم چین نمایی کاملاً چشمگیر می بخشد. در بسیاری از موارد در واقع قاب پرده تنها زینت پرده محسوب می شود و پرده به تنهایی از مدل خاص و چشمگیری برخوردار نیست.

پرده های قاب دار

قاب پرده اغلب از قطعات چوب نئوپان یا مشابه آن بریده می شود و سپس با یک قطعه از پارچه پرده و یا پارچه متناسب با آن پوشانده می شود و با استفاده از دو گونیای فلزی کوچک در بالای چوب پرده نصب می شود. این روز ها انواع چوبی و مدل دار قاب پرده نیز تحت عنوان کتیبه در بازار یافت می شوند که از رنگ ها و مدل های بسیار متنوعی برخوردارند اما نسبت به قاب پرده ای که خودتان با این ترتیب می توانید بسازید بسیار گران تر هستند.
برای ساخت قاب پرده می توانید از هر نوع چوبی که در منزل دارید استفاده کنید به عنوان مثال از وسایل چوبی قدیمی که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند مانند یک تخت چوبی و یا وسایلی مشابه آن نیز می توان چوب مورد نیاز برای ساخت قاب پرده را تهیه کرد. قاب پرده را می توان با انواع پرده اعم از پرده های بلند، کوتاه و یا پرده هایی که به دو طرف جمع می شوند به کار گرفت. خود قاب پرده را نیز می توان به اشکال متنوعی ساخت. لبه آویز قاب پرده ممکن است کاملاً صاف، زیگزاگ، دالبر و یا به اشکال دیگر باشد. ابعاد قاب پرده نیز باید متناسب با اندازه پرده اصلی در نظر گرفته شود و باید از انتخاب قاب پرده های باریک برای پرده های بلند و یا قاب پرده های پهن برای پنجره ای که پرده ای کوتاه دارد بپرهیزید. نسبت اندازه قاب پرده به پرده اصلی باید حدود یک به شش باشد و ارتفاع آن نباید بیش از یک ششم ارتفاع پرده اصلی در نظر گرفته شود.
با استفاده از قاب پرده می توان ابعاد پنجره را نیز تحت تاثیر قرار داد و اصلاح کرد به عنوان مثال برای بلندتر جلوه دادن یک پنجره می توان قاب پرده ای پهن برای آن در نظر گرفت و آن را با فاصله نسبتاً زیادی از لبه پنجره در بالای آن نصب کرد. از آنجا که قاب پرده محل نصب چوب پرده و فضای خالی میان چوب پرده و پایه چوبی قاب را می پوشاند بیننده هرگز متوجه ابعاد اصلی پنجره و تفاوت آن با ابعاد پرده نخواهد شد. همچنین قاب پرده را پهن تر می نمایاند. به خصوص اگر لبه پایین قاب پرده به صورت دالبری برش خورده باشد.
هنگام انتخاب مدل قاب پرده به خصوصیات و ویژگی های معماری و مدل پنجره نیز توجه کنید. برای نمایش و تاکید بر روی ویژگی و مدل بالای پنجره که پس از نصب پرده پوشانده خواهد شد می توانید قاب پرده را به شکل آن مدل دهید.
در پنجره هایی که قسمت بالای آنها به صورت قوسی و آرک است، مناسب بوده و تهیه قاب پرده ای با فرم آرک بالای پنجره می تواند فرم پنجره را برای بیننده تداعی کند. در مواردی که پنجره خود فاقد هر فرم و ویژگی خاص است نیز می توانید با نصب یک قاب پرده مدل دار این کاستی را جبران کنید و به آن ویژگی و زیبایی خاصی ببخشید. برای آنکه قاب پرده نمایی زیباتر داشته باشد می توانید قبل از کشیدن روکش پارچه ای بر روی تخته های قاب ابتدا آن را با لایه ای از پشم شیشه نازک بپوشانید و سپس روکش پارچه ای را بر روی آن بکشید.

منبع : Decorationnews.com
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج