۱۲۲۷۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

زمانی روشنفکرها و هنرمندان تمام تلاش شان را می کردند که زاویه شان را با فوتبال نشان بدهند؛ تا آن را ورزشی سطحی معرفی کنند که تنها به درد سرگرم کردن عامه مردم می خورد اما این نگاه سال هاست که جای خود را به تلاش برای کشف زوایای مختلف پرهیجان ترین ورزش دنیا داده؛ تا جایی که حالا فوتبال حتی به منبع الهام نقاشان و گرافیست ها تبدیل شده است.

آی اسپورت: زمانی روشنفکرها و هنرمندان تمام تلاش شان را می کردند که زاویه شان را با فوتبال نشان بدهند؛ تا آن را ورزشی سطحی معرفی کنند که تنها به درد سرگرم کردن عامه مردم می خورد اما این نگاه سال هاست که جای خود را به تلاش برای کشف زوایای مختلف پرهیجان ترین ورزش دنیا داده؛ تا جایی که حالا فوتبال حتی به منبع الهام نقاشان و گرافیست ها تبدیل شده است. به ویژه وقتی پای جام جهانی وسط باشد، آنها هم تمام خلاقیت شان را به کار می گیرند تا بهترین آثارشان را ارائه بدهند. از جمله سیمون پرادس، گرافیست جوان و خلاق آلمانی، که صحنه های به یادماندنی جام جهانی 2014 را با قلم جادویی اش، بازآفرینی کرده است. این گزارش دو بخش دارد که بخش اول آن را اینجا تماشا کنید:

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

۱۲ ژوئن ۲۰۱۴؛ مراسم افتتاحیه

دو تصویر از یک ملت؛ در حالی که تلویزیون های دنیا در حال پخش تصاویر مراسم افتتاحیه جام جهانی بودند، پلیس برزیل مشغول سرکوب مردمی بود که به برگزاری جام جهانی اعتراض داشتند. از همه رنگ هایی که مراسم افتتاحیه را خوش آب و رنگ کرده بود، فقط "قرمز" بود در خیابان های اطراف هم دیده می شد.

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

۱۲ ژوئن ۲۰۱۴؛ برزیل- کرواسی

اولین اشتباه؛ در جام جهانی بیستم اشتباهات داوری کم نبود اما هیچ یک به اندازه پنالتی بحث برانگیز داور ژاپنی برای برزیل خبرساز نشد. شائبه تلاش فیفا برای کمک به قهرمانی سلسائو از همان جا شکل گرفت؛ هرچند بعدا برزیلی ها به تیمی خوردند که با همه ناداوری های دنیا هم نمی توانستند شکستش بدهند.

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

۱۳ ژوئن ۲۰۱۴؛ اسپانیا- هلند

سوپرمن نارنجی پوش؛ یک دقیقه به پایان نیمه اول مانده بود که دیلی بلیند آن توپ بلند را پشت مدافعان اسپانیا انداخت. هیچ مهاجمی تا به حال از آنجا گل نزده بود؛ پس خیال کاسیاس راحت بود که نیمه اول با پیروزی تیمش به پایان می رسد. اما ناگهان فن پرسی از زمین بلند شد، قوسی به بدنش داد که فقط از یک مار ماهی دیده شده بود و ضربه سری زد که کاسیاس فقط در کابوس هایش می توانست ببیند.

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

۱۴ ژوئن ۲۰۱۴۰ انگلیس- ایتالیا

و همیشه او؛ سوپر ماریو در جزیره آنقدر توسط رسانه ها اذیت شد که آن جمله معروف "چرا همیشه من" را زیر پیراهنش نوشت. وقتی ایتالیا در جام جهانیبا انگلیس در یک گروه قرار گرفت، احتمالا فقط او ته دلش از این اتفاق خوشحال شد و وقتی آنتونیو کاندروا در دقیقه ۵۰ آن سانتر دیدنی را روی دروازه جو هارت فرستاد، این فرصت فراهم شد که این خوشحالی را با بقیه ایتالیایی ها تقسیم کند.

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

۱۵ ژوئن ۲۰۱۴؛ آرژانتین- بوسنی

رستگاری؛ باز هم همه نگاه ها به او بود؛ آرژانتینی ها از مدت ها قبل منتظر جام جهانی برزیل بودند تا مسی این بار واقعا نقش مارادونا را برای شان بازی کند؛ که در هر بازی بدرخشد و تیم را تا فتح جام پیش ببرد. اگر او نمی توانست در همان دیدار اول وظیفه اش را انجام بدهد، این بار سنگین و سنگین تر می شد اما آن لحظه جادویی در نیمه دوم به دست آمد؛ از بین سه مدافع حریف گذشت، دو نفر را به هم کوبید و توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

۱۶ ژوئن ۲۰۱۴؛ آمریکا- غنا

تیر خلاص؛ آمریکا خیلی زود دروازه غنا را باز کرد؛ هنوز گزارشگران تلویزیون های دنیا در حال احوالپرسی با بیننده ها بودند که شوت کلینت دمپسی از خط دروازه عبور کرد اما بواتنگ و هم تیمی هایش بالاخره گل تساوی را زدند؛ آیا قرار بود بازی با تساوی به پایان برسد؟ نه! چند ثانیه به پایان بازی، ضربه سر جان بروک، آمریکا را روی هوا برد.

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

۱۷ ژوئن؛ برزیل- مکزیک

پرنده مکزیکی؛ برزیلی ها می خواستند نشان بدهند که پیروزی شان در دیدار اول مقابل کرواسی فقط به لطف داور نبود اما انگار با گیرمو اوچوآ، دروازه بان مکزیک، هماهنگ نکرده بودند. آنها هر ضربه ای زدند، او مهار کرد؛ از جمله ضربه سر دقیقه ۲۶ نیمار؛ با یک شیرجه گوردون بنکسی؛ از کنار تیر دروازه؛ از آن شیرجه هایی که باعث می شود فکر کنیم ستون فقرات یک دروازه بان تحت تاثیر دعای یک ملت، بیشتر کش پیدا می کند

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

۱۸ ژوئن ۲۰۱۴؛ شیلی- اسپانیا

فاجعه؛ اسپانیایی ها که در دیدار اول مقابل هلند شکست سختی خورده بودند، برای بازگشت به جام به پیروزی مقابل شیلی نیاز داشتند اما خیلی زود مشخص شد که دوره لا فوریا روخا تمام شده است. چهره غم زده ستاره های اسپانیا که در پایان بازی روی زمین افتاده بودند، یکی از تصاویر از به یاد ماندنی این جام است.

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

۱۹ ژوئن ۲۰۱۴؛ انگلیس- اروگوئه

مرسی کاپیتان؛ احتمالا وقتی آن شوت مهار نشدنی لوئیس سوارس به تور دروازه جو هارت رسید، مهاجم اروگوئه ای در دلش از جرارد به خاطر آن پاس رو به عقب به موقع تشکر کرد. این گل، انگلیس را حذف کرد و جدایی سوارس از لیگ برتر را نزدیک تر .

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

۲۰ ژوئن ۲۰۱۴؛ فرانسه- سوئیس

شروع رویایی کریم؛ پاس عالی پوگبا و ضربه بنزما، مهاجم فرانسوی را با سه گل زده به یکی از نامزدهای اصلی به دست آوردن کفش طلا تبدیل کرد؛ هرچند او بعدا از بقیه مدعیان غقب افتاد

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم

۲۱ ژوئن ۲۰۱۴؛ آلمان- غنا

تاج پادشاهی؛ وقتی رونالدو در سال ۲۰۰۶ در خاک آلمان، دروازه غنا را باز کرد و به بهترین گلزن تاریخ جام جهانی تبدیل شد، نمی توانست تصور کند که ۸ سال بعد در خاک برزیل، کلوزه با گلزنی مقابل غنا، با رکورد او برابری کند.(krol در زبان لهستانی، زبان مادری کلوزه، به معنای پادشاه است)

گزارش تصویری: جام جهانی روی بوم
22 ژوئن 2014؛ آمریکا- پرتغال

رعدآسا؛ پرتغال برخلاف دیدار اول مقابل آلمان، مقابل آمریکا بازی را خوب شروع کرد اما در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد؛ پرتغالی ها هنوز در شوک گل اول بودند که شوت جرمین جونز در یک چشم برهم زدن از کنار پاتریسیو عبور کرد و وارد دروازه شد؛ هرچند در فاصله چند ثانیه تا سوت پایان، والرا گل تساوی پرتغال را زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج