جاباما
۱۲۲۹۹۶
۱ نظر
۵۱۰۷
۱ نظر
۵۱۰۷
پ

کجا غذای هندی بخوریم؟چی بخوریم؟

حتی اگر تا امروز به شبه قاره‌هند سفر نکرده باشید ، حتما وصف غذاهای هندی با ادویه‌های تند و خوش عطر و رنگ را شنیده‌اید. غذاهای هندی در کنار سبک‌های آشپزی دیگری مثل ایتالیایی و چینی در فهرست محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مکاتب آشپزی دنیا قرار دارند.

کجا غذای هندی بخوریم؟چی بخوریم؟





مجله زندگی اید ه آل: حتی اگر تا امروز به شبه قاره‌هند سفر نکرده باشید ، حتما وصف غذاهای هندی با ادویه‌های تند و خوش عطر و رنگ را شنیده‌اید. غذاهای هندی در کنار سبک‌های آشپزی دیگری مثل ایتالیایی و چینی در فهرست محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مکاتب آشپزی دنیا قرار دارند و می‌توانید ردپای رستوران هندی را در تمام دنیا پیدا کنید. اولین چیزی که در رستوران هندی توجه شما را جلب می‌کند، منوی مفصل و متنوع این سبک رستوران است چون در سرزمین هند به میزان گستردگی جغرافیایی، تنوع غذایی وجود دارد.

رستوران‌های هندی در تمام دنیا، اغلب منویی از مرسوم‌ترین و رایج‌ترین غذاهای هندی ارائه می‌دهند و شما می‌توانید با ادویه‌های مختلف هندی آشنا شوید. همین جا در تهران خودمان هم فرصت تجربه غذای هندی با کیفیتی خوب و مورد تایید هندی‌ها وجود دارد. جالب است بدانید که نه یکی، نه دو تا بلکه هفت رستوران در تهران به طور حرفه‌ای و تخصصی به طبخ و عرضه غذاهای هندی مشغولند.

کجا غذای هندی بخوریم؟چی بخوریم؟

قدیمی‌ترین رستوران هندی در تهران

همیشه درباره اولین و قدیمی‌ترین هر حوزه، اختلاف‌نظرهای زیادی وجود دارد اما به‌گفته اکثر شاهدان، «رستوران تندور» قدیمی‌ترین رستوران هندی در تهران است که هنوز پابرجاست. رستوران تندور با نام رستوران هندی سفیر هم شناخته می‌شود چون در طبقه پایین هتل سفیر قرار دارد. بعد از رستوران تندور، رستوران‌های هندی دیگری در شمال شهر به راه افتادند و شهرت بیشتری از رستوران تندور به دست آوردند، اما تندور مشتریان قدیمی و وفاداری دارد که دل‌شان برای غذاهای هندی و دنیای ادویه‌ها تنگ می‌شود.

رستوران تندور پاتوق هندی‌های مقیم ایران هم هست و هرموقع مهمان این رستوران شوید، حتما چند مهمان هندی می‌بینید که نشان می‌دهد غذای این رستوران چندان از نسخه اصلی غذاهای هندی دور نیست.

لوکس‌ترین رستوران هندی

کجا غذای هندی بخوریم؟چی بخوریم؟

اگر قصد دارید شبی ولخرجی کنید، انتخاب شما می‌تواند رستوران هندی تاج محل باشد. تاج‌محل در خیابان شیخ بهایی، گران‌ترین رستوران تهران است که می‌توانید با پذیرایی لوکس، غذای هندی سفارش بدهید. این روزها رستوران تاج محل در میان رستوران‌های لوکس محبوبیت زیادی دارد و حتما باید با رزرو قبلی به این رستوران مراجعه کنید. البته اگر دنبال محیطی آرام و دنج برای صرف غذا هستید، رستوران تاج محل را از فهرست های مورد نظر خود خارج کنید چون شب‌ها و آخر هفته‌ها مشتریان زیادی در این رستوران رفت‌وآمد می‌کنند.

پاتوقی برای نسل گذشته

کجا غذای هندی بخوریم؟چی بخوریم؟

جوان‌های دیروز، رستوران دهلی دربار را به‌خاطر می‌آورند؛ رستورانی در حوالی پارک‌وی که روزگاری پاتوق جوانان بود. شب‌ها از شلوغی و ازدحام جمعیت می‌توانستید ورودی دهلی دربار را در خیابان ولی عصر تشخیص بدهید. چند سال پیش دهلی دربار مکان خودش را تغییر داد؛ حالا پس از چند جابه‌جایی در خیابان پاسداران جا خوش کرده و جوانان دیروز می‌توانند با مراجعه دوباره، خاطره بازی کنند. تاج محل منوی مفصلی از انواع غذاهای هندی با کیفیت مطلوب دارد.

جایی برای کباب‌های هندی

کجا غذای هندی بخوریم؟چی بخوریم؟

تنوع غذاهای هندی بخشی از جذابیت این سبک غذاست. انواع کباب با انواع ادویه هم بخشی از غذاهای هندی است که شما می‌توانید در دهلی کباب تجربه کنید. این رستوران که در خیابان گاندی قرار دارد، به جای تمام غذاهای هندی فقط کباب‌های هندی ارائه می‌کند که ترکیبی جذاب از انواع ادویه با گوشت است؛ البته در رستوران‌های هندی همیشه چند گزینه انتخابی برای گیاهخواران وجود دارد.

چینگاری در قلب شهر

کجا غذای هندی بخوریم؟چی بخوریم؟

رستوران چینگاری در خیابان شهید مفتح هم یکی از رستوران‌های خوب هندی و پر رفت‌وآمد تهران است. شما می‌توانید انواع غذاهای هندی را در این رستوران امتحان کنید؛ با این تفاوت که در چینگاری، ادویه‌ها با احتیاط بیشتری به کار رفته‌اند و غذاهای هندی این رستوران با ذائقه ایرانی‌ها هماهنگی بیشتری دارند.

در امتداد راه چوبی

کجا غذای هندی بخوریم؟چی بخوریم؟

در مجموعه رستورانی «راه چوبی» هم فرصت خوردن غذاهای هندی را دارید. رستوران مدارس در این مجموعه با انواع غذاهای هندی از شما پذیرایی می‌کند. اگر از خوردن غذاهای تند و پرادویه هندی وحشت دارید، بهتر است با غذایی از مدارس و در کنار دیگر غذاهای راه چوبی شروع کنید.

در رستوران هندی چی بخوریم؟

- در اغلب رستوران‌های هندی سراسر جهان که پا بگذارید، منوی مفصلی از انواع غذاها پیش روی شما می‌گذارند که به دلیل تنوع در مکتب آشپزی هندی است. چنین اتفاقی برای کسانی که به منوی غذاهای هندی مسلط نیستند، دردسرآفرین است و گیج‌شان می‌کند. برای بهترین انتخاب، راهنمایی ما را بخوانید.

- منوی یک رستوران هندی شامل چندبخش اصلی می‌شود: نان‌ها، غذاهای تندوری، انواع کاری و برنج. نان‌ها پیش‌غذای هندی محسوب می‌شوند. هر نان اندازه یک بشقاب معمولی است که در تنور پخته می‌شود و در وسط نان، مواد مختلفی قرار داده‌اند که به انتخاب شما برمی‌گردد. می‌توانید از انواع ترکیبات گوشت قرمز، مرغ و سبزیجات انتخاب کنید. نان‌ها به‌خودی‌خود چندان تند نیستند اما همراه سس بسیار تندی سرو می‌شوند که خوردن آن به کنجکاوی شما برمی‌گردد. در خوردن نان هندی زیاده‌روی نکنید چون به دلیل داشتن مواد، شما را سیر می‌کند و مانع خوردن غذاهای هندی می‌شود.

- تندور نام نوعی کوره هندی است که برای طبخ غذا استفاده می‌شود. تندور فضایی شبیه کوره‌های قدیمی نان‌پزی دارد که هندی‌ها برای طبخ غذا از آن استفاده می‌کنند و به غذاهایی که با این کوره پخته می‌شوند، تندوری می‌گویند. این روزها نمونه‌های مدرن تندور هم به بازار آمده و رستوران‌ها اغلب از این نمونه استفاده می‌کنند. در میان غذاهای تندوری، جوجه آشوکا، یکی از محبوب‌ترین غذاهای هندی است.

کجا غذای هندی بخوریم؟چی بخوریم؟

- کاری‌ها معادل خورش‌های ما هستند که همراه با برنج خورده می‌شوند. در رستوران هندی باتوجه به سلیقه خود می‌توانید از میان انواع کاری گوشت، مرغ یا سبزیجات انتخاب کنید. روغن جوش و شامی قورمه از محبوب‌ترین خورش‌های هندی هستند.

- غذاهای بریانی هم هیچ شباهتی به مرغ بریان ما ندارند. بریانی نوعی برنج هندی است که همراه با مواد مختلف تهیه می‌شود. بریانی گوشت، مرغ و سبزیجات یک غذای کامل است و بریانی ساده را می‌توانید برای کنار کاری‌ها سفارش بدهید.

- با سفارش یکی از این غذاها و خوردن آنها کار شما در رستوران هندی تمام نشده است. اگر رستوران هندی که انتخاب کردید، منوی دسر هم دارد، حتما دسر هندی گلاب جامون را امتحان و با خاطره‌ای شیرین این رستوران را ترک کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      چه خوبببببببببببببببببببببب


      تا الان نمی خواستم که برم ولی الان هم اشتهام باز شد و هم برام اسون شدددددددد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج