۱۲۳۴۰۵
۳ نظر
۶۱۰۲
۳ نظر
۶۱۰۲
پ

کسب درآمد اینترنتی؛ مدل واسطه گری

در این مقاله «مدل واسطه گری» که اولین مدل کسب درآمد از اینترنت است را بررسی می کنیم. در مدل واسطه گری ابزار اینترنتی (وب سایت یا نرم افزار موبایل) به عنوان یک واسطه عمل می کند و خریدار و فروشنده را به هم متصل می کند.

کسب درآمد اینترنتی؛ مدل واسطه گری





پنجره خلاقیت : در این مقاله «مدل واسطه گری» که اولین مدل کسب درآمد از اینترنت است را بررسی می کنیم. در مدل واسطه گری ابزار اینترنتی (وب سایت یا نرم افزار موبایل) به عنوان یک واسطه عمل می کند و خریدار و فروشنده را به هم متصل می کند. کسب درآمد سایت در این حالت براساس دریافت کارمزد به ازای هر معامله یا براساس دریافت حق آبونمان از مشترکین سایت است. نحوه دریافت کارمزد در برخی مواقع به این صورت خواهد بود که خریدار مبلغ را به حساب سایت واریز می کند و سایت به فروشنده اعلام می کند که کالا را ارسال کند، سپس در صورتی که خریدار، دریافت کالا با کیفیت مورد نظر را تایید کرد، سایت مبلغ معامله را با کسر کارمزد به حساب فروشنده واریز می کند. وجود چنین مدلی باعث می شود که حس اعتماد بیشتری در خریدار ایجاد شود و به همین دلیل در ایران و کشورهای خارجی استقبال خوبی از این مدل شده است.

انواع مدل های تجارت الکترونیک در سیستم واسطه گری عبارتند از:

مدل B2B

مدل تجارت الکترونیک B2B براساس ارتباط میان فروشنده با فروشنده بنا شده است. در این مدل فروشنده، تولیدکننده و توزیع کننده با هم در ارتباط هستند و کالاهای مورد نظر خود را معرفی می کنند و به فروش می رسانند. معروف ترین سایت B2B در دنیای وب سایت alibaba.com است که محل اصلی آن در کشور چین است و درصد قابل توجهی از صادرات کشور چین براساس سفارشات انجام شده در این سایت صورت می پذیرد و بیش از 5 درصد از خرده فروشی های کشور چین از طریق این وب سایت انجام می شود.

مدل B2B موفق ترین و پولسازترین مدل واسطه گری محسوب می شود. مجله اکونومیست در مقاله ای که سال گذشته منتشر کرد پیش بینی کرد که وب سایت alibaba اقتصاد چین را به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد کرد.

کسب درآمد اینترنتی؛ مدل واسطه گری

مدل B۲C

در مدل B۲C وب سایت نقشه واسطه میان خریدار و فروشنده را ایفا می کند. در داخل ایران وب سایت های مناسبی وجود دارند که با موفقیت توانسته اند این مدل را پیاده سازی کنند. عمدتا نحوه درآمدزایی یک سایت B۲C براساس مبلغ آبونمانی است که از فروشنده به صورت ماهیانه دریافت می کند.

برخی از سایت های B۲C علاوه بر نقش واسطه گری که ایفا می کنند، رقابتی میان فروشندگان براساس قیمت به وجود می آورند تا نهایتا خریدار بتواند کالای مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و قیمت دریافت کند و همین موضوع جذابیت استفاده از چنین سایتی هایی را افزایش می دهد.

وب سایت های نیازمندی که در ایران تعداد زیادی از آنها نیز وجود دارد در این مدل قرار می گیرند. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی وب سایت نیازمندی در اینترنت وجود دارند که به شما اجازه می دهند از طریق این سایت ها، کالاها و خدمات خود را تبلیغ کنید و در آنها به صورت رایگان آگهی ثبت کنید.

مدل C۲C

معروف ترین سایت C۲C در دنیا وب سایت ebay.com است که توسط پیر امیدیار ایرانی الاصل مقیم کشور آمریکا تاسیس شده است. مدل درآمدزایی وب سایت های C۲C براساس فروش کالاهای دست دوم میان مصرف کنندگان و ایجاد بخش حراجی در بخش های مختلف سایت استوار است.

افراد زیادی در دنیا وجود دارند که با استفاده از سیستم های واسطه گری درآمدزایی مناسبی ایجاد کرده اند. در واقع شما نیز می توانید با شناسایی وب سایت های مناسب واسطه گری در زمینه معرفی و فروش کالاهای مورد نظر خود اقدام کنید. به عنوان مثال در صورتی که تولیدکننده محصول خاصی هستید، می توانید با شناسایی وب سایت های مناسب B۲B در داخل و خارج از ایران، کالای خود را در این سایت ها معرفی کنید و به صورت عمده به فروش برسانید.

همچنین در صورتی که تمایل دارید به صورت مستقیم محصولات خود را به دست مصرف کننده برسانید، می توانید از وب سایت های B۲C استفاده کنید و در صورتی که تمایل به فعالیت در بازار کالاهای دست دوم دارید، می توانید از سایت های C۲C استفادته کنید.

با استفاده از مدل های مختلف واسطه گری، بدون اینکه هزینه ای بابت راه اندازی سیستم فروش انجام دهید، می توانید کالاها و خدمات مورد نظر خود را از طریق اینترنت به فروش برسانید. با فعالیت در وب سایت های واسطه گری در واقع شما با یک تیر، دو هدف را نشانه گرفته اید: اول اینکه به صورت مستقیم از طریق یک سیستم واسطه می توانید به فروش کالا و خدمات خود بپردازید و دوم اینکه با معرفی وبلاگ یا وب سایت خود می توانید بازدید هدفمند برای آن ایجاد کنید و ارتباط خود را با مخاطب بهبود ببخشید.

شما می توانید با معرفی کالاها و خدمات خود در وبلاگی (یا وب سایتی) که ایجاد کرده اید ارتباط نزدیکتری با مخاطبان خود برقرار کنید. برقراری ارتباط نزدیک با مخاطب یکی از اصول بازاریابی اینترنتی است که هرگز نباید فراموش شود و وجود وبلاگ می تواند کمک بسیار مناسبی به برقراری ارتباط نزدیکتر میان مخاطب و شما کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمیدرضا

      سلام میشه یا سایتb2b بهم معرفی كنید كه تو این عضو بشم یعنی درامد زایی داشته باشم ممنون

    • فرشید

      کسب و کار واسطه ای از طریق اینترنت یکی از پرسودترین و در عین حال کم خرج ترین مشاغل حال حاضر کل دنیا و به خصوص ایران است مثل سفارش آنلان غذا یا سایت تخفیف گروهی من شدیدا به جوانانی که سرمایه اولیه کمی دارند ولی دوست دارند کسب و کار بزرگی راه اندازی کنن پیشنهاد میکنم روی این حوزه سرمایه گذاری کنند و تا می توانند تلاش کنند تا به امید خدا موفق شوند من تاحالا چندین کسب و کار توی همین حوزه راه اندازی کردم که خداروشکر همگی به نتیجه دلخواه من رسیده اند

      پاسخ ها

      • Azi

        .سلام. امیداورم همینطور موفق ادامه بدین
        من هم در صدد راه اندازی این کسی و کار داشتم که نیاز به راهنمایی شما دارم و سوالم اینه که چطور باید با فروشنده تعامل کنم یعنی اینکه
        خودم ازش جنس بخرم یا فقط واسطه باشم ؟و اینکه
        پول خرید باید به حساب من واریز بشه یا فروشنده؟
        ممنون میشم کمک کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج